فایل Robots txt چیست و چگونه ساخته می شود؟ آنیز وب-سئو

لینک های حاضر در صفحات بلاک شده توسط فایل robots.txt دنبال نخواهند شد. این مسئله بدین معناست که در صورت عدم وجود آن لینک در هیچ کجای وی یا یک صفحه بلاک نشده دیگر از وب سایت شما، توسط موتورهای جستجو دیده نشده و در نتیجه ایندکس نخواهد شد. در صورتی که دارای صفحاتی هستید که در کنار ایندکس نشدن نیاز است که اعتبار آنها به لینک ها انتقال یابد، بایستی دنبال مکانیسم دیگری باشید. فایل Robots.txt فایلی برای گزارش ساختار صفحات وب به ربات‌های کراولر است تا بدانند کدام صفحات باید در موتورهای جستجو نمایش داده شوند و کدام صفحات نمایش داده نشوند.

برای گذاشتن کامنت و یادداشت در داخل فایل ربات می‌توانیم از علامت # استفاده کنیم، به این ترتیب جلوی هشتگ هرچیزی که بنویسیم توسط ربات‌ها و خزنده‌ها نادیده گرفته می‌شود. در مرحله دوم، بعد از اینکه مشخص کردیم دقیقا با چه رباتی طرف هستیم، حالا باید مشخص کنیم که محدودیت‌های این ربات چیست و چه صفحات و منابعی از وبسایت شما را نباید بررسی کند. با اینکار در حقیقت اعلام می‌کنیم که تمام ربات‌ها مد نظر ما هستند و تمام ربات‌ها باید به دستورات ما توجه کنند و دیگر نیازی نیست اسامی تک تک ربات‌ها را بنویسیم.

  • دستورات robots.txt ممکن است توسط همه موتورهای جستجو پشتیبانی نشود.دستورالعمل‌های موجود در فایل‌های robots.txt نمی‌توانند رفتار خزنده را در سایت شما اعمال کنند.
  • شما باید مشخص کنید که آیا می خواهید صفحه ای از موتورهای جستجو پنهان شود یا خیر.
  • فایل robots.txt (فایل روبوت) مجموعه ای از دستورالعمل‌ها برای ربات‌ها است.
  • به طور خلاصه، فرض کنید که یک قطعه از محتوا را با استفاده از iframe جاسازی کرده ایم.
  • با بازخوانی صفحه در مرورگر خود برای به روز رسانی ویرایشگر ابزار و دیدن کد robots.txt زنده خود، بررسی کنید که جدیدترین نسخه شما با موفقیت توسط Google خزیده شده است.
4- برای تأیید اینکه فایل robots.txt آنلاین نسخه‌ای است که می‌خواهید گوگل آن را بخزد، روی تأیید نسخه آنلاین کلیک کنید. 1- روی Submit در گوشه سمت راست پایین ویرایشگر فایل robots.txt کلیک کنید. این کار فقط به خزنده گوگل می‌گوید که هیچ صفحه‌ای را که حاوی رشته URL /example-subfolder/ است، نخزد. 2- ایندکس کردن آن محتوا به‌طوری‌که بتوان آن را برای جستجوگرانی که به دنبال اطلاعات هستند ارائه کرد.

سوالات پرتکرار درباره فایل robots.txt سایت

در این مقاله قصد داریم تا طراحی سایت ابزار آلات را به طور کامل بررسی کنیم. اما گاهی در همین فرایند جستجو و کاوش کردن مطالب مشکلات و معضلاتی پیش می آید که لازمه آن داشتن اطلاعات پایه ای و اساسی از سئوی سایت است. (کاوش شدن شاید عبارت بهتری باشد) مطالب سایت توسط ربات های گوگل اثرگذار است، یک فایل متنی است موسوم به فایل Robots.txt. 5xx از آنجایی که سرور نمی تواند پاسخ قطعی به درخواست robots.txt گوگل بدهد، گوگل موقتاً خطاهای سرور را 5xx و 229 تفسیر می کند که گویی سایت کاملاً غیر مجاز است. Google سعی می‌کند فایل robots.txt را بخزد تا زمانی که کد وضعیت HTTP بدون خطای سرور را دریافت کند. اگر robots.txt بیش از 30 روز در دسترس نباشد، Google از آخرین نسخه کش شده robots.txt استفاده خواهد کرد.

گوگل بودجه خزیدن را به وضوح تعریف نمی کند، اما آنها می گویند هدف این است که اولویت بندی شود که چه چیزی باید خزیده شود، چه زمانی باید خزیده شود و چقدر دقیق خزیده شود. خارج از این سه مورد حاشیه ای، توصیه می کنم از دستورالعمل های متا به جای robots.txt استفاده کنید. مواردی نیز وجود دارد که در آن شما نمی خواهید هیچ گونه بودجه ای را برای ورود به صفحه Google با برچسب noindex هدر دهید. همانطور که قبلاً اشاره کردم، پیاده سازی noindex روی منابع چند رسانه ای، مانند فیلم ها و PDF ها دشوار است. خوشبختانه، نیازی نیست امیدوار باشید که کد شما به درستی تنظیم شده باشد.

آموزش Asp.net

از این دستور می‌توان به دو شکل در فایل robots.txt استفاده کرد. مطمئناً شما هم می‌خواهید ربات گوگل Crawl Budget سایت‌تان را مجله خبری سئو به بهترین شکل ممکن مصرف کند. به عبارت دیگر، ربات گوگل باید ارزشمندترین و مهم‌ترین صفحات شما را بهتر و بیشتر بررسی کند.

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار