نقشه سایت آموزش کامل سایت مپ، ساخت .. ویدیو+ سئوف-سئو

در واقع مزیت اصلی وردپرس و افزونه‌های سئو وردپرس در این است که این ابزارها با اضافه شدن محتوای جدید بصورت خودکار نقشه سایت شما را بروز می‌کنند. یک خوبی بزرگی که استفاده از Yoast برای ساخت سایت مپ دارد این است که این نقشه داینامیک است، یعنی نقشه سایت شما به طور اتوماتیک با اضافه شدن صفحات جدید آپدیت می‌شود. اگر از یوست استفاده نمی‌کنید، افزونه‌های دیگری هم مثل Google XML Sitemaps که برای ایجاد سایت مپ به شما کمک می‌کند. وقتی بحث افزایش رتبه در گوگل به میان می آید کیفیت سخنگوی اول است. به جای اضافه کردن این صفحات به نقشه سایت سعی کنید صفحات بهینه شده، شامل عکس و ویدئو، محتوای خاص، جذاب و … در حقیقت سایت‌های وردپرسی که از Yoast SEO استفاده می‌کنند به صورت خودکار سایت‌مپ را تولید و استفاده می‌کند و فقط کافیست آن را فعال کنید.

برای عضویت در خانواده سئو روزی ها کلیک کنید

فایل نقشه سایت باید به صورت UTF-8 باشد و از کاراکترهای entity-escaped در URL استفاده شود (به عنوان مثال جایگزین کردن کاراکتر “&” با کاراکتر “&” در آدرس‌های داینامیک). بقیه تگ‌ها در داخل این تگ قرار می‌گیرد.الزامیدر این تگ آدرس دقیق صفحات سایت قرار می‌گیرد. از آدرس کامل که حاوی پروتکل است استفاده کنید و این آدرس نباید از 2048 کاراکتر بیشتر باشد. البته عده ای هم بودند که ادعا داشتند گوگل وبمستر بعد از این تغییر قادر به پیدا کردن نقشه سایت آن ها نبوده است.

هر چه سایت مپ شما کوچک‌تر باشد یعنی سرور سایت خود را کمتر دچار تنش کرده‌اید. هر چند گوگل و بینگ سایز بین 10 الی 50 مگابایت را برای سایت‌مپ قبول می‌کنند اما بهتر است سایت مپ خود را همیشه در دامنه‌ی پایین‌تر قرار دهید تا کار گوگل و سرور شما نیز راحت‌تر شود. البته در حال حاضر کنسول گوگل بخش جدیدی را تحت عنوان Index Coverage ایجاد کرده است که مشکلات ایندکس را تا مشخص می‌کند و کار تا حد زیادی آسان‌تر شده است.

ویدئوها نیز درست مشابه به تصاویر، در رابطه با URL یک صفحه مورد استفاده قرار می گیرند. هر فایل XML تا 50 مگابایت و URL محدودیت دارد اما گوگل این محدوده با به 10 مگابایت کاهش داده تا اطمینان حاصل کند که فایل مورد نظر شما بیشتر از 50 هزار URL و 10 مگابایت حجم نداشته باشد. اگر سایت حجیمی دارید، بهتر است که نقشه سایت خود را به دسته های کوچکتر تقسیم کرده و از یک فایل ایندکس sitemap برای مدیریت آن ها استفاده کنید. اگر یک فرمت صحیح برای فایل ایندکس خود ایجاد کنید، موتورهای جستجو متوجه می شوند که چگونه باید سایت را کراول کنند. نقشه سایت HTML اساسا شامل صفحاتی هستند که دارای تگ های href هستند و به صفحات دیگر لینک می دهند؛ این فایل ها هم برای کاربران کاربردی هستند و هم برای موتورهای جستجو. خزنده ها سایت شما را با استفاده از کلیک بر لینک هایی که به صفحات دیگر لینک داده شده اند، کشف می کنند.

در نهایت، این قابلیت دسترسی به موتورهای جستجو اجازه می دهد تا به سرعت تمام صفحات وب سایت شما را پیدا کرده و آنها را در موتورهای جستجو رتبه بندی کنند. نقشه سایت یک فایل با فرمت XML است که لیست کاملی از URL های یک سایت به همراه برخی جزییات مهم آن از جمله زمان آخرین آپدیت صفحه را به همراه دارد. هدف اصلی از ایجاد سایت مپ، راهنمایی و تعیین اولویت خزش صفحات سایت توسط ربات های موتورهای جست و جو است. نقشه های سایت HTML نباید به موتورهای جستجو ارسال شوند، بلکه باید در عناصر ناوبری وب سایت شما گنجانده شوند. یک مکان معمول برای نقشه سایت HTML در پاورقی وب سایت است. اگر از افزونه استفاده می کنید، به احتمال زیاد آدرس سایت مپ domain.com/sitemap.xml است.

نکات کلی نقشه سایت

البته اگر به یک راهنمای دقیق و جامع در مورد ساخت نقشه سایت نیاز دارید حتما مقاله آن را در وبلاگ فرین آکادمی بخوانید. ربات‌های گوگل به صورت مستمر و دوره‌ای نقشه سایت را بررسی می‌کنند. با اضافه شدن هر صفحه جدید به سایت ما یا تغییر در محتوا و زمان انتشار این فایل به صورت خودکار به‌روزرسانی شده و اطلاعات لازم را در اختیار گوگل قرار می‌دهد. استفاده از نقشه سایت تاثیر مستقیم بر رتبه‌بندی صفحات وب ندارد. به عبارت دیگر حتی اگر سایت شما فاقد نقشه باشد امکان ایندکس توسط گوگل و نمایش در بالاترین جایگاه نتایج جستجو را دارد. این فایل بر مدیریت بودجه خزش و سرعت ایندکس یا به‌روزرسانی صفحات تاثیرگذار است و البته تا زمانی که صفحات ما ایندکس نشوند هیچ شانسی برای حضور در نتایج جستجو ندارند.

بعد از ثبت سایت مپ در گوگل سرچ کنسول در قسمت sitemap موفقیت آمیز یا عدم موفیت آمیز بودن ثبت سایت مپ را گزارش می دهد. در نقشه سایت تنها صفحاتی که از لحاظ سئو مهم هستند ثبت می شوند. در واقع با استفاده از نقشه سایت خزنده گوگل را به سمت صفحات مهم تر هدایت می کنیم. این باعث می شود بودجه خزش یک وب سایت به طرز هوشمندانه ای مصرف شود.

نقشه سایت | آموزش کامل سایت مپ، ساخت… [ویدیو+]

اگر با این ارور مواجه شدید بایستی بدانید که گوگل نتوانسته است برخی از صفحات سایت شما را پیدا کند. برای برطرف کردن این مشکل لازم است صفحات مشکل دار را حذف نموده و مطالب را با URL جدید منتشر کنید. یا این که ممکن است بخواهید از ریدایرکت 301 تغییر مسیر به یک مجله خبری سئو صفحه زنده در وب سایت خود استفاده کنید. به خاطر داشته باشید که ممکن است گوگل صفحات بیشتری با مشکل کراول نشدن را در سایت شما پیدا کرده باشد اما همه آن‌ها را در این لیست قرار ندهد. بهتر است برای پیدا کردن این صفحات از ابزار Screaming Frog استفاده کنید.

  • این ابزار کمکی قابلیت‌های بسیار زیادی دارد و کمک می‌کند بسیاری از کارهای فنی را بدون نیاز به کدنویسی و به صورت خودکار انجام دهید.
  • از این فایل یک بک اپ بگیرید و آن را در سیستم خود دانلود و سیو کنید.
  • آموزش‌های حرفه‌ای ما شامل دوره‌های آموزش سئو و محصولات آموزشی سئو (وبینار، کتاب و فیلم‌، همایش و کارگاه) است.
همچنین داشتن یک سایت مپ می تواند از دیدگاه سئو نیز منافعی را برای سایت به همراه داشته باشد. 2- سایتتان دارای آرشیو بسیار بزرگی از مطالب باشد که یا از یکدیگر ایزوله شده باشند یا به خوبی با یکدیگر لینک نباشند. البته افزونه ها معمولا هر بخش را به صورت مجزا تولید کرده و همه نقشه‌ها را در یک فایل به اسم sitemap_index تجمیع می‌کنند. تنها کاری که باید انجام دهیم حذف نقشه قدیمی و معرفی نسخه جدید به گوگل است.

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار