نقشه سایت آموزش کامل سایت مپ، ساخت .. ویدیو+ سئوف-سئو

به همین دلیل ساخت نقشه سایت تصاویر برای بسیاری از وب سایت ها ضروری نیست. درج نقشه سایت تصاویر در برخی وب سایت ها چیزی جز هدر دادن Crawl Budget نیست. در این مقاله در مورد سایت مپ صحبت کردیم و روش های ایجاد نقشه سایت را بیان کردیم. فراموش نکنید که اگر قصد دارید تا سایتتان رتبه های خوبی را در نتایج جستجو دریافت کند، باید سایت مپ را ایجاد کنید. سایت مپ بخشی از سئو تکنیکال است و سئو تکنیکال نیز جزوی از روش های سئو کلاه سفید است.

نقشه سایت؛ به ربات‌های گوگل مسیر بدهیم

با این حال، اگر برچسب‌های noindex اتفاقی در سایتتان داشته باشید، ممکن است برخی صفحات از نقشه سایت کنار گذاشته شوند. برای بررسی این صفحات می‌توانید از ابزاری مانند Ahref استفاده کنید. تمام صفحات موجود در نقشه سایت باید صفحات محوری و قابل ایندکس باشند. اما برخی صفحات به مرور زمان و به خصوص اگر مطالب زیادی در سایت باشد وارد نقشه سایت می‌شوند که لزوما از کیفیت و ارزش زیادی برخوردار نیستند. دکمه Export را بزنید و فایل را با نام sitemap.xml ذخیره کنید و آن را در پوشه public_html سایت بارگذاری کنید.

نقشه سایت یا سایت مپ Google News (خبری)

زمانی که محتوای آرشیو شده سایت شما به خوبی به صفحات فعال سایت، لینک دهی نشده‌‌باشد. اگر سایت با صفحات جدیدی دارید که هنوز به آن‌ها لینک‌دهی درستی داده نشده باشد. اما گوگل نمی‌تواند مجله خبری سئو تمام محتواهای موجود را به این روش پیدا کند. اگر صفحه‌ای وجود داشته باشد که از صفحات شناخته شده به آن لینک داخلی داده نشده باشد، گوگل قادر به پیدا کردنش نخواهد بود.

  • در پاسخ به سوال یکی از کاربرانتان گفته اید پیشنهاد میکنیم تنها از یک ابزار برای نقشه سایت استفاده کنید، ما در وبسیما از Google XML Sitemaps استفاده میکنیم.
  • تعریف گوگل از نقشه سایت، فایلی است که اطلاعاتی در رابطه با صفحات، ویدئوها و بقیه موارد موجود در سایت شما و همچنین رابطه بین آنها را در اختیار قرار می‌دهد.
  • 2 راه اول مستلزم دسترسی شما به وب سایت است، در حالی که 4 راه آخر روش های عمومی تر برای یافتن نقشه سایت هر وب سایتی هستند.
  • هرکدام از روش‌هایی را که پیش‌تر برای ایجاد نقشه سایت استفاده کنید، صفحاتی که برچسب noindex یا canonical (صفحاتی که ارجاعشان به صفحه‌ی دیگری است) دارند، در نقشه سایت گنجانده نمی‌شوند.
  • مثل گردشگری در تخت جمشید، اگر ربات‌ها بدون هیچ برنامه‌ای شروع به بررسی صفحات کنند، بسیاری از صفحات ارزشمند را نخواهند دید.
اما چطور؟ بهترین سایت‌ساز دنیا را ساخته‌ایم که بیش از ۲۵۰۰ وب‌سایت از آن استفاده می‌کنند. اما وقتی که به کنسول گوگل نگاه می کنید ، 2000 صفحه میبینید . وقتی آدرس ها را بررسی می کنیم، میبینیم که صفحات استثنا، صفحاتی هستند که ما حتی نمی‌خواستیم، آن ها را به گوگل معرفی کنیم. با اینکه google XML Sitemap امکانات و آپشن های بیشتری میده و کامل تر و تخصصی تر هست ولی منم مثل دوستمون آقا مهران معتقدم بهتره از یک افزونه استفاده کنید . Yoast افزونه معتبری هست و میشه به نقشه سایتش هم مثل سایر بخش هاش اعتماد کرد.

URL Inspection

در عوض نام گذاری نقشه های سایت بر اساس آدرس های موجود در آن، می تواند به ما در این کار کمک زیادی کند. استفاده از این تگ اختیاریست، اما پیشنهاد می شود که حتما آن را به کار ببرید. با استفاده از این تگ می توان زمان آخرین ویرایش محتوای صفحه را به موتورهای جستجو اعلام نمود.

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار