نقشه سایت چیست؟ آموزش ساختن نقشه سایت با افزونه Sitemap برای وردپرس-سئو

یک سایت مپ ویدئویی قطعا مشکلی برای صفحه شما در گرفتن ریچ اسنیپت ایجاد نمی‌کند. توصیه می‌کنیم این تاریخ‌ها را فقط زمانی تغییر دهید که تغییرات مشخصی روی سایت خود ایجاد می‌کنید و یا محتوای جدیدی به سایت اضافه می‌کنید. در غیر اینصورت گوگل اخطار می‌دهد که آپدیت تاریخ‌های صفحاتی که تغییری نکرده‌اند ممکن است بعنوان یک تاکتیک اسپم دیده شود.

سایت مپ XML در مقابل HTML- از کدام باید استفاده کنم؟

مشکل در فهم نقشه سایت از آنجا شروع می شود که تقریبا هر کسی در حوزه وب، نظرات ضد و نقیضی را در این مورد در وبلاگ خود یا فروم ها مطرح کرده است. از این رو به دست آوردن اطلاعات صحیح در این مورد به کار سختی بدل گشته است. همراه با توسعه وب و اینترنت، گوگل و سئو نیز در حال تحول هستند. چیزی که تا دیروز به عنوان یک توصیه خوب محسوب می شد، امروزه دیگر چنین ویژگی ندارد.

  • تصور کنید که قبلا نقشه سایت خود را با یک افزونه یا ابزار ساخته‌اید و حالا قصد دارید تغییرات اساسی در آن ایجاد کنید.
  • در این جلسه از آموزش سئو قصد داریم در رابطه با نقشه سایت یا Site Map برای شما کاربران عزیز توضیح دهیم.
  • ممکن است این مشکل به دلیل تداخل افزونه ای ایجاد شده باشد.
  • نقشه های سایت ارائه شده توسط Yoast SEO با هدف خاصی ارائه می شوند و هدف این است که فایل های XML تنها در صورتی می توانند بسیار بزرگ باشند که موتورهای جستجو، آن ها را کراول نکرده باشند.
  • البته اگر به یک راهنمای دقیق و جامع در مورد ساخت نقشه سایت نیاز دارید حتما مقاله آن را در وبلاگ فرین آکادمی بخوانید.
سایت های رایگان و غیر رایگان بسیاری در سراسر وب به تولید سایت مپ اختصاص دارند. از معروف ترین این سایت ها میتوان به سایت xml-sitemaps.com اشاره کرد. این سایت بسیار ساده و با چند کلیک سایت مپ را برای شما ایجاد می کند. ایراد استفاده از این گونه سایت مپ ها در داینامیک نبودن آنها است. یعنی اینکه هر بارکه بخواهید یک صفحه را به سایت خود اضافه کنید باید یک سایت مپ جدید دانلود و جایگزین سایت مپ قبلی کنید. هر کدام از آنها دارای ارزش و استفاده مختلف برای بهینه‌سازی موتور جستجو هستند.

مقالات و نکات و آموزش های داغ سئو و بازاریابی

هرگز سعی نکنید موتورهای جستجو را با ایجاد نقشه جدید و یا مواردی از این دست گول بزنید تا صفحات شما را مجددا ایندکس کنند. این کار می‌تواند بسیار ریسکی و خطرناک باشد و گوگل به راحتی این آپدیت‌ها را رصد می‌کند و اگر ارزش جدیدی به سایت‌مپ شما افزوده نشود می‌تواند برای رتبه و ایندکس شدن سایت شما مشکل‌آفرین شود. قبل از ثبت نقشه سایت بهتر است آن را تست کنید و با کلیک بر روی Test‌ می‌توانید ارورهایی که ممکن است باعث بروز مشکلاتی در ایندکس صفحات می‌شوند را پیدا و برطرف کنید. موتورهای جستجو صفحات را در الویت قرار می‌دهند در نتیجه زودتر مورد بررسی قرار می‌گیرد. شما می‌توانید یک تگ را برر روی نقشه سایت XML صفحاتی که مهممترند اضافه کنید تا موتورهای جستجو ابتدا تمرکز بیشتری بر روی صفحاتی دارای الویت انجام دهند. حتی میتوان با استفاده از JSON-LD و اسکیما مارک آپ ImageObject اطلاعات بیشتری از تصاویر را نسبت به نقشه سایت در اختیار موتورهای جستجو قرار داد.

نکته مهمی که باید آن را رعایت کنید، این است که قبل از ثبت نقشه سایت در گوگل، باید مشکلات مربوط به سئو سایت را که به خوبی مرتفع کنید. به عنوان مثال، ممکن است که شما در صفحات خود محتوای تکراری داشته باشید. اگر بعد از بررسی های انجام شده متوجه شدید که محتوای تکراری در سایت شما وجود دارد، قبل از هر چیزی باید آن را بهبود دهید. چراکه گوگل به طور کلی duplicate content مجله خبری سئو را به عنوان یک فاکتور منفی می شناسد؛ حال شما با معرفی نقشه سایت به گوگل، دقیقا کاری را انجام می دهید که به ضرر شما خواهد بود. پروتکل Sitemaps توسط گوگل معرفی شد، اما توسط اکثر موتورهای جستجوی اصلی مانند Bing، Yahoo و Ask پشتیبانی می شود. در نقشه سایت XML، امکان افزودن اطلاعات اضافی به URL وجود دارد که به خزنده‌ها کمک می‌کند تا صفحات وب سایت شما را بهتر بخزند.

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار