نقشه سایت چیست؟ آموزش ساخت سایت مپ + نمونه سئو روز-سئو

در صورتی که می خواهید از فرمت HTML برای نقشه ی سایتتان بهره بگیرید می توانید از تولید کننده های اتوماتیک نقشه ی سایت استفاده نمایید. اما چگونه می توان یک سایت مپ تولید کرد؟ در حقیقت دو راه عمده برای تولید نقشه ی سایت استفاده از HTML و XML می باشد. حال می توان اهمیت داشتن یک نقشه ی سایت مناسب را از دیدگاه کاربران بررسی نمود. سایت هایی که محتواهای آرشیوی زیادی دارند که در حال حاضر این آرشیو به خوبی با صفحات فعال سایت لینک نیستند. از دیدگاه کاربران، نقشه ی سایت مجموعه ای از لینک ها است که به نحوی سازمان دهی و مرتب شده اند که کاربر با استفاده از آنها می تواند به خوبی در سایت به وب گردی بپردازد.

را ببینید کافی است به صفحه مربوطه در جت سئو مراجعه کنید. در غیر این صورت‌، شما پیام‌های مختلفی و درهم و برهمی را به گوگل ارسال خواهید کرد. این تگ والد هر ورودی URL است و همه تگ هایی که در زیر آن قرار می گیرند فرزندان این تگ هستند. اما می‌خواهیم هرگونه صفحه محروم را بررسی کنیم تا ببینیم چه اتفاقی افتاده است.

  • شما می توانید گزینه include categories را فعال کنید و دسته بندی محصولات را هم به نقشه سایتتان اضافه کنید.
  • نقشه سایت نوعی نقشه راه است برای سایت ها و موتور های جستجوی گوگل این امکان را فراهم می کند تا صفحات مهم سایت ها شناسایی شود.
  • درباره سوالت، با توجه به این شرایط پیشنهاد من اینه که از دوتا نقشه سایت استفاده بکنی.
  • از رفع مشکلات کیفیت محتوا گرفته تا بهینه سازی نقشه سایت و لینک سازی داخلی.
برای این کار کافی است وارد گوگل سرچ کنسول شوید و به بخش Sitemaps بروید. سپس آدرس فایل نقشه سایتتان را در قسمت مربوطه وارد کنید و دکمه Submit را بزنید. با این کار، نقشه سایتی که تهیه کرده‌اید در گوگل سرچ کنسول ثبت می‌شود و توسط گوگل بررسی خواهد شد. در صورتی که هنوز گوگل سرچ کنسول را نصب نکرده‌اید به مقاله گوگل سرچ کنسول در وبلاگ نردبان سر بزنید. نقشه سایت یا سایت مپ یک فایل با پسوند XML است که تمام محتواهای مهم روی یک سایت را فهرست می‌کند و نحوه ارتباط صفحات مختلف را نمایش می‌دهد.

نقشه سایت تصویری:

این شامل اطلاعات حیاتی در مورد وب سایت شما است و وظیفه اصلی آن اطلاع رسانی به موتورهای جستجو مانند Google از تمام صفحات مختلف وب سایت شما است. ممکن است محتوای تکراری زیادی در آن ۵۰۰۰ صفحه وجود داشته باشد. یا احتمال دارد تعداد صفحات سایت شما از کرال باجت‌تان بیشتر باشد. مثلا، گوگل صفحات وب را تا حد زیادی از طریق لینک‌های موجود در هر صفحه پیدا می‌کند. حالا اگر سایت شما خیلی جدید باشد و فقط تعداد کمی بک‌لینک خارجی در آن داشته باشید‌، سایت‌مپ برای کمک به گوگل در یافتن صفحات مختلف در سایت شما، کمک خیلی بزرگی می‎‎کند. خوشبختانه، قوانین سختگیرانه ای برای قرار دادن این فایل وجود دارد؛ بنابراین شما همیشه می توانید آن را برای هر وب سایتی که یکی دارد (همه وب سایت ها یک فایل ندارند) پیدا کنید.

با قرار دادن آخرین ورژن محتوا در RSS/Atom feeds شما پیدا کردن تغییرات را برای موتور جستجو و کاربر آسان تر خواهید کرد. ساخت نقشه سایت وقتی شما ابزارهای مناسب این کار را داشته باشید، کاری ساده است. از جمله این ابزارها می توان به نرم افزارهایی که نقشه سایت در آن ها ساخته شده و افزونه Google XML Sitemaps در سایت وردپرسی اشاره کرد.

سایت مپ را می‌توان به شکل XML نیز مورد استفاده قرار داد یا در صورتی که حجم بالایی دارد با استفاده از ابزار Gzip، فشرده‌سازی کرد. داشتن هر دو اعتماد به نفش ما را حفظ خواهد کرد و به اندازه کافی می‌دانید که شما هیچ کدام از ابعاد سئو را از دست نداده اید. شما مطمئن خواهید شد که گوگل سایت و صفحات شما را پیدا می‌کند و همچنین کاربران صفحات شما را پیدا خواهند کرد.

خطای Submitted URL returns unauthorized request (

شما قطعا در نظر خواهید داشت که صفحه ی اصلی سایتتان در اولویت بالایی قرار داشته باشد. این بخش به موتورهای جستجو ایده می دهد که پیمایش های خود را چگونه اولویت بندی نمایند. تجربیات وب مستر ها نشان می دهد که استفاده از این پلاگین بهتر از استفاده از دیگر تولید کننده های سایت مپ استاندارد خواهد بود.

اگر CMS شما به صورت پیش‌فرض این کار را نمی‌کند، معمولا افزونه‌هایی هستند که نقشه سایتتان را برایتان ایجاد می‌کنند. طبق گفته های خودتون، اگه روی sitemap جدید ریدایرکت میشه مشکلی پیش نمیاد. اما باز یکبار صفحه گوگل وبمستر خودتون رو بررسی بکنید، مطئمن شید نقشه سایت جدید ایندکس و نقشه قدیمی حذف شده.

بیشتر سایت‌های بزرگ بیش از آدرس URL دارند که ایندکس شدنشان در موتورهای جستجو خیلی برایشان اهیمت دارد. از آنجایی که در نقشه سایت تنها اجازه ورود آدرس وجود دارد، وبمسترها می‌توانند یک فایل ایندکس نقشه سایت برای خود ایجاد کنند. مجله خبری سئو به این نکته توجه داشته باشید که نقشه سایت تان نباید بیش از 1% خطای لینک داشته باشد. خطای لینک، هر نوع کد پاسخ HTTP است که شامل تغییر مسیر 404 برای لینک های شکسته و ریدایرکت 301 و 302 برای لینک‌های تغییر مسیر یافته است.

Sitemap XML

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار