نقشه سایت چیست؟ آموزش ساخت سایت مپ + نمونه سئو روز-سئو

اگر یک سایت مپ چندگانه فراهم کرده اید، پس از آن باید هر کدام از نقشه ی سایت هایتان را در یک Sitemap index file قرار دهید. در صورتی که از یک Sitemap Index file استفاده می کنید نیازی نیست که تک تک سایت مپ ها را در اینجا وارد نمایید. با این حال توصیه می کنیم که نقشه ی سایتتان را با استفاده از Google Webmaster tools به گوگل ارسال نمایید. این ابزار با دارا بودن قابلیت هایی از جمله گزینه ی درگ مجله خبری سئو اند دراپ، آپشن های پیشرفته ی خزنده ها و تجزیه و تحلیل های یکپارچه، به عنوان یکی از بهترین ابزار های تولید سایت مپ شناخته شده است. شما می توانید استایل نقشه سایت را از میان استایل های پیش فرض، دایره ای و درختی انتخاب کنید و آنها را با استفاده از لوگو و رنگ های مدنظرتان شخصی سازی نمایید. پس از آن شما می توانید نقشه سایتتان را در هر کدام از صفحات از طریق یک shortcode به نمایش بگذارید.

به‌روزرسانی مهم

تعداد این پلاگین ها بقدری است که نامبردن آنها خود چندین و چند صفحه خواهد شد. از مزایایی این روش داینامیک بودن سایت مپ و عدم نیاز به دانلود مداوم یک نسخه جدید از نقشه سایت است. نقشه سایت یک فایل با فرمت XML است که در سایت قرار می‌گیرد. این فایل به موتورهای جستجوگر مانند گوگل اجازه می‌دهد که تمام پیچ و خم‌ها و URL‌هایی که باید در گوگل ثبت شوند را، شناسایی و ثبت کنند. قسمت قبل، به آموزش تولید محتوای سئو شده با افزونه Yoast پرداختیم. در این جلسه از آموزش سئو قصد داریم در رابطه با نقشه سایت یا Site Map برای شما کاربران عزیز توضیح دهیم.

اگر به یک وب سایت دسترسی دارید، اولین راه برای یافتن نقشه سایت این است که بررسی کنید آیا قبلاً به در سرچ کنسول ارسال شده است یا خیر. پس از ورود، می‌توانید به بخش «sitemap» که در زیر «Index» در منوی سمت چپ یافت می‌شود، بروید. اگر چیزی در آنجا مشاهده کردید، می‌توانید روی آن کلیک کنید و سپس لینک OPEN SITEMAP در گوشه سمت راست بالا ظاهر شود. نقشه های سایت HTML معمولاً در قالب و ساختاری خوانا ساخته می شوند و برای کمک به کاربران در یافتن آنچه به دنبال آن هستند استفاده می شود.

نقشه سایت همانطور که از نامش پیداست مسیری در اختیار خزنده ها و همچنین کاربران قرار می دهد که با استفاده از آن بتوانند به راحتی تمامی سایت را مورد بررسی قرار دهند. هنگام استفاده از نقشه ی سایت شما می توانید لینک های مهم سایتتان را در آن بیاورید و هر گاه که کاربر بر روی این لینک ها کلیک می کند نرخ کلیک آن لینک برای شما بالاتر می رود. در این حالت بسیار محتمل است که خزنده های موتورهای جستجو از برخی از صفحات جدید یا تازه به روز شده سایتتان چشم پوشی نمایند. یکی از دیدگاه کاربران واقعی که به سایت مراجعه می کنند و دیگری از دیدگاه خزنده های موتورهای جستجو که سایت را پیمایش می نمایند. آکادمی وبسیما با هدف آموزش تخصصی سئو و بهینه سازی سایت در کنار به روز ترین متدهای طراحی رابط کاربری و تجربه کاربری راه اندازی شده است. این افزونه گزینه ای برای کش نقشه سایت ندارد و این کار لزومی هم ندارد.

در داخل این پوشه ، class-sitemaps.php را می بینید که مقصر همه چیز است. هر آنچه در داخل تابع نوشته شده است را بردارید و کد زیر را جایگذاری کنید. فقط بعد از تغییرات اساسی نقشه سایت خود را بروز رسانی کنید. به صفحات با کیفیت در نقشه سایت خود اولویت بالاتری بدهید.

البته این بیانیه در تضاد با گفته آقای Illyes در سال 2015 است. اگر پیغام “Sitemap index processed successfully” رو دیدید، یعنی اینکه گوگل تمام نقشه سایت شما را خوانده است . اگر همه چیز درست تنظیم شده باشد، می توانید در قسمت لیست نقشه های ارسال شده، اطلاعات نقشه خودتان را مشاهده کنید. نگران نباشید ، می توانید از ابزار نقشه سایت دیگری مثل XML-Sitemaps.com استفاده کنید . به عنوان مثال، فرض کنید نقشه سایت شما به 5000 صفحه پیوند دارد. در هر صورت، هنگامی که نقشه سایت شما ایجاد شد، توصیه می کنم به صورت دستی به آن نگاهی بیندازید.

برای نقشه‌های سایت با بیش از 100 URL، با استفاده از افزونه‌های وردپرس یا استفاده از سایت‌های رایگان فعال در این زمینه، به طور خودکار یک فایل نقشه ایجاد کنید. برای دانلود و نصب این افزونه می‌توانید از مخزن وردپرس اقدام کنید و روال آن مانند دیگر افزونه‌هاست. بعد از نصب کافی است به قسمت تنظیمات و سپس امکانات آن بروید و گزینه نقشه‌های XML سایت را فعال یا روشن کنید.

پیشنهاد می کنیم در صورتی که سایت را تغییر می دهید یا محتوای جدیدی اضافه می کنید ، این آدرس ها را تغیر بدهید . در غیر این صورت، گوگل آن صفحات را به عنوان هرزنامه تلقی می کند . اگر صفحه ای را در Robots.txt ساعت می کنید یا از تگ noindex در یک صفحه استفاده می کنید، نمی خواهید در نقشه سایت شما ظاهر شود. اگر همه چیز خوب به نظر می رسد، وقت آن است که نقشه سایت خود را به گوگل ارسال کنید. جای نگرانی نیست می توانید از یک ابزار تولید نقشه سایت شخص ثالث مانند XML-Sitemaps.com استفاده کنید.

  • زمانی که شما سایت مپ خودتان را در سرچ کنسول ثبت می کنید، به گوگل کمک می کنید تا با سرعت بیشتری مطالب شما را ایندکس کند.
  • را ببینید کافی است به صفحه مربوطه در جت سئو مراجعه کنید.
  • زمان ویرایش مطلب در وب سایت هایی که تولید محتوای زیادی می کنند می تواند به گوگل کمک کند تا درک بهتری از فعالیت آنها داشته باشد.
  • از سال ۱۳۹۴ شروع به‌کار کردیم و هدف ما کمک به شما برای ساخت یک کسب‌و‌کار اینترنتی موفق است.
  • آیا می خواهید رتبه سایت خود را در گوگل بهبود بخشید؟ این 23 استراتژی می تواند به شما کمک کند ترافیک ارگانیک را افزایش دهید.
پس از آن شما قادر خواهید بود نحوه اولویت افزونه نسبت به پست ها را تعیین کنید. البته این افزونه به صورت پیش فرض از تعداد نظرات برای اولویت پست ها استفاده می کند. افزایش احتمال قرار گرفتن محتوای تصویری در GOOGLE IMAGE و GOOGLE VIDEO و جذب بیشتر مخاطب. به تازگی سایت خود را راه اندازی کرده و هنوز فرصت مناسبی برای ایجاد لینک داخلی و لینک خارجی پیدا نکرده اید.

صفحات بی‌کیفیت و بی‌ارزش موجود در نقشه سایت

یک نقشه سایت خوب می‌تواند گوگل را به صفحات مهم سایت شما هدایت کند. ساخت سایت مپ برای سئو سایت شما بسیار مهم است زیرا به گوگل این امکان را می‌دهد تا صفحات مهم سایت شما را حتی اگر از لینک‌های داخلی به درستی استفاده نکرده‌اید، بررسی و ایندکس کند. اگر دوست دارید سئو سایت شما به واسطه نقشه سایت بهتر شود در ادامه با آژانس دیجیتال مارکتینگ تاس همراه باشید . موتور های جستجوی گوگل به کمک سایت مپ می توانند راحت تر مطالب را ایندکس کنند. از طرفی یکی از کارامد ترین و بهترین ابزار در موتور جستجوی گوگل برای نمایش اطلاعات درخواستی کاربران، نقشه سایت است. درنتیجه وجود یا نقشه سایت باعث بهبودی سئوی سایت و افزایش امنیت و سرعت ایندکس صفحات می شود.

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار