نقشه سایت چیست؟ آموزش ساخت سایت مپ و معرفی به گوگل آکادمی وبسیما-سئو

اما از دیدگاه موتور جستجو سایت مپ مسیری است که خزنده ها می توانند به راحتی با استفاده از آنها به تمامی صفحات مهم سایت سرک بکشند و آنها را ایندکس نمایند. استفاده همزمان از دو سیستم برای ساخت نقشه سایت کار درستی نیست. هردو افزونه کارایی مورد نظر ما را دارند و به صورت اتوماتیک این به روزرسانی انجام می‌شود. سوالم اینه که دلیل ایندکس نشدن‌ها می‌تونه این باشه که محتوا‌ها در نقشه سایت قرار نمی‌گرند.

شما می توانید به مدت 30 روز به طور آزمایشی و رایگان از Slickplan استفاده نمایید و پس از آن از پلان های مختلف با قیمت 9.99 دلار به بالا به ازای هر ماه استفاده نمایید. همچنین می توانید نحوه نمایش انتخاب ها را با ترتیب دلخواهتان مرتب نمایید. برای مثال شما قطعا می خواهید که صفحه ای از سایت که پست های اخیر شما را نشان می دهد هر روز توسط خزنده ها پیمایش شود. شما می توانید از پلاگین بخواهید که اولویت بندی را بر اساس تعداد کامنت های مخاطبان انجام دهد یا اینکه اولویت بندی را به صورت دستی انجام دهید. خوشحالیم که آموزش های وبسیما برای شما مفید و اثربخش بوده است.

در این مقاله با مفهوم نقشه سایت و تاثیر آن بر سرعت ایندکس و مدیریت بودجه خزش آشنا شده و در ادامه روش ساخت و معرفی به گوگل را می‌آموزیم. مدیریت نقشه سایت هنر مدیریت هزینه و زمان برای خودمان و گوگل است. در ادامه، نکات مهمی در زمینه آموزش نوشتن نقشه سایت برای شما عزیزان ارائه خواهیم کرد. البته شما می توانید هرگونه CSS که می خواهید را در نقشه سایت HTML خود اضافه کنید و استایل آن را تغییر دهید.

سایت مپ یا نقشه سایت (sitemap) چیست؟

همچنین در ادامه نمونه هایی از نقشه های سایت را به شما معرفی می نماییم و توضیحات تکمیلی را پیرامون این موضوع به شما ارائه خواهیم نمود. پیشنهاد می‌کنیم برای آشنایی و کسب اطلاعات کامل درباره بودجه خزش، مقاله‌ بودجه خزش چیست را در آکادمی وبسیما مطالعه کنید. نقشه‌های مجله خبری سئو سایت فردی (یکی برای هر سایت) که همه در یک مکان قرار دارند. در ادامه نحوه ایجاد این فایل از طریق برخی از روش‌های ذکر شده را به شما آموزش می‌دهیم. می‌توانید فایل متنی را به دلخواه نامگذاری کنید، اما باید توجه داشته باشید که باید پسوند این فایل txt باشد.

سایت ها بر اساس ساختار ( پویا و ایستا ) می توانند سایت مپ داشته باشند. نحوه ساخت نقشه سایت در سایت هایی که ساختار پویا دارند به مراتب آسان تر است. پس بهتر است ابتدا سایتتان را به سرچ کنسول متصل کنید و پس از فعال سازی آن، از قسمت INDEX گزینه Sitemap را انتخاب کنید (در قسمت سمت چپ صفحه می توانید این گزینه ها را پیدا کنید).

چرا نقشه سایت برای سایت شما اهمیت دارد؟

به عنوان مثال صفحه قوانین و مقررات از نظر شما ارزشی ندارد ولی گوگل آن را ایندکس کرده است. بک لینک کمی باشد، ممکن است وب سایت شما اصلاً توسط موتورهای جستجو کشف نشود. با توجه به نکاتی که تا به اینجا گفته شد، نحوه ساخت نقشه سایت و بهینه‌سازی آن برای سئو در ادامه آمده است. موتورهای جستجو مانند Google, Yahoo & Bing از نقشه سایت شما برای یافتن صفحات مختلف سایت استفاده می‌کنند. Video Schema نیاز به سایت مپ ویدئویی را تا حد زیادی جایگزین کرده است.

  • XML مخفف extensible markup language (زبان نشانه گذاری توسعه پذیر) است که فرمت فایل مورد توافق برای استفاده از نقشه سایت می باشد.
  • هرگاه شما یک محتوای جدید تولید می نمایید یک پینگ برای گوگل ارسال می شود و آنها را نسبت به تغییر در نقشه ی سایت شما آگاه می سازد.
  • سایت شما دارای محتوای رسانه‌ای غنی از قبیل ویدیو و تصاویر بوده و یا در Google News نشان داده شده است.
  • در ادامه نحوه ایجاد این فایل از طریق برخی از روش‌های ذکر شده را به شما آموزش می‌دهیم.
  • شما انبوهی از مطالب بسیار مفید را رایگان در اختیار کاربران قرار داده اید.
منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار