نقشه سایت چیست؟ آموزش ساخت سایت مپ و معرفی به گوگل آکادمی وبسیما-سئو

دامنه اصلی ssl داشت، اما برای فعال کردن ssl روی ساب دامین (بلاگ فعلی و تازه تاسیس) مشکلاتی داریم. اینطور که در بخش تنظیمات عمومی وردپرسی جایی که باید نشانی وردپرس و نشانی سایت رو وارد کنیم همچنان با http باقی مونده و نمی‌تونیم به https تغییرش بدیم. در حالی که ssl فعال هست و ادرس‌ها با پیشوند https لود میشن. همانطور که مشاهده کردید، کار خاصی قرار نیست برای ساخته شدن این نقشه بکنید چراکه افزونه های وردپرسی خودشان به شکل خودکار این کار را برای شما انجام میدهند. این مقدار یک اطلاعات کلی برای موتورهای جستجو فراهم می کند و ممکن است با دوره ای که در آن خزنده ها به پیمایش سایت می پردازند تطابق نداشته باشد.

برای رفع ارور 404 در سایت های وردپرس، همیشه آسان ترین راه را اول انتخاب کنید. برای شروع به تنظیمات پلاگین یواست بروید و نقشه سایت را غیر فعال کنید. این روش در بیشتر موارد مشکل ارور 404 نقشه سایت را رفع می کند. البته شما می توانید با دنبال کردن ساختار کد، نقشه سایت XML را به صورت دستی نیز نقشه سایت ایجاد کنید. از نظر مجله خبری سئو فنی، نقشه سایت شما نیازی ندارد که حتما در قالب XML باشد – یک فایل متنی با یک خط جدید که هر URL را جدا می کند نیز به عنوان نقشه سایت کافی است. همانطور که از نام نقشه سایت برمی‌آید، این فایل‌ها به ربات‌هایی نظیر GoogleBot اجازه می‌دهد تا به راحتی محتوای وبسایت شما را بخوانند و یا به اصطلاح درست‌تر ایندکس کنند.

چگونه صفحات کتگوری را سئو کنیم؟ در این مقاله از وب 24 به آموزش سئو صفحات دسته بندی پرداخته ایم. نقشه‌های سایت XML شاخص‌گذاری را تضمین نمی‌کنند؛ آنها فقط URLهایی که شما برای خزیدن و ایندکس در موتورهای جستجو می‌خواهید پیشنهاد می‌کنند. ممنون، کل ادرس و که داد من کپی کردم تو قسمت سایت مپ، زد با موفقیت انجام شد، اما در قسمت status سایت مپ سرچ کنسول زده couldn’t fetch. با توجه به اینکه ساخت XML Sitemap کار سختی نیست، پیشنهاد میکنم از ابتدا یک نقشه سایت XML ایجاد نمایید.

هنگامی که افزونه Yoast SEO را نصب کردید، آن را در نوار کناری سمت چپ جستجو کنید و روی نقشه سایت XML کلیک کنید. به عنوان مثال، نقشه سایت نمی تواند بیش از URL داشته باشد. همچنین فایل نقشه سایت نمی تواند بیشتر از 10 مگابایت باشد. نقشه سایت برای وب سایت شما عالی است، اما بدون محدودیت نیست.

خطای Submitted page blocked by robots.txt file

نحوه ثبت نقشه سایت در گوگل سرچ کنسول را در ادامه توضیح خواهیم داد. اگر بخواهیم به صورت خلاصه برای شما توضیح دهیم، نقشه سایت یک فایل است که سایت شما را به موتورهای جستجو معرفی می‌کند. نقشه سایت یک فایل xml می‌باشد که در سایت شما ساخته می‌شود و به گوگل داده می‌شود. این فایل دارای مزیت‌های زیادی بوده و داشتن سایت مپ برای سایت شما مهم است. روش ساخت این نقشه بسیار ساده است و با نصب افزونه یوست سئو این فرایند به صورت خودکار انجام شده و شما نیاز به انجام کار خاصی ندارید.

تاثیر نقشه سایت بر سئو چیست؟

با این وجود اگر سایت شما تک صفحه‌ای یا یک سایت کوچک با تعداد صفحات کم (زیر ۵۰ صفحه) است می‌توانید از استفاده از این ابزار صرف نظر کنید. زمانیکه شما یک نقشه سایت ایجاد می‌کنید، و مثلا آن را به ابزار وبمستر گوگل ارسال می‌کنید گوگل می‌تواند نقشه سایت شما را بررسی کند. اگرچه افراد معمولا گیج می‌شوند که چه زمانی از کدام نقشه سایت بهتر است استفاده کنند، این بستگی به هدف وبسایت شما دارد. یکی از تفاوتهای اصلی بین این دو در چگونگی crawl گوگل (بررسی اطلاعات توسط رباتهای موتورهای جستجو) روی وبسایت است.

نقشه سایت | آموزش کامل سایت مپ، ساخت… [ویدیو+]

یکی از ویژگی های بسیار مناسب پلاگین Yoast SEO توانایی اضافه کردن مدیا به نقشه سایت می باشد. WordPress SEO به شما یک دکمه ی XML Sitemap نشان خواهد داد که شما می توانید برای نمایش نقشه ی سایت sitemap_index.xml بر روی آن کلیک کنید. در صورتی که دقیقا می دانید که چگونه می خواهید نقشه ی سایتتان را طراحی کنید بهتر است آنها را نپذیرید و بر روی Save settings کلیک نمایید. برای اضافه نمودن سایت مپ به وردپرس، ابتدا باید این پلاگین را دانلود کرده و آن را نصب نمایید. راه های بسیاری برای تولید نقشه سایت XML در وردپرس وجود دارد.

اگر تا الان روی سئوی سایتت کاری نکردی، بهتره که از همین امروز شروع کنی. هر ساب دامنه یک دامنه جدید محسوب می گردد و رتبه بندی و ورودی گوگل آن مجزا محاسبه می گردد و هیچ ارتباطی با دامنه اصلی شما ندارد. البته با وارد کردن ادرس سایت مپ قبلی ریدایرکت میشه به ادرس جدید. فولدر پلاگین ها را پیدا کرده و به داخل آن بروید wordpress-seo فولدری است که نشان دهنده افزونه یواست شماست.

  • تعداد این پلاگین ها بقدری است که نامبردن آنها خود چندین و چند صفحه خواهد شد.
  • چگونه صفحات کتگوری را سئو کنیم؟ در این مقاله از وب 24 به آموزش سئو صفحات دسته بندی پرداخته ایم.
  • به عبارت دیگر، اطلاعات جزئی در مورد محتوای وبسایت شما را برای موتورهای جستجو فراهم می‌کند.
  • شما می توانید به مدت 14 روز از این ابزار به طور رایگان استفاده کنید و پس از آن تصمیم بگیرید که از امکانات آن استفاده نمایید یا خیر.
  • در صورتی که دقیقا می دانید که چگونه می خواهید نقشه ی سایتتان را طراحی کنید بهتر است آنها را نپذیرید و بر روی Save settings کلیک نمایید.
طبق تجربه بارها ما دیده ایم که وبمسترها از شنیدن نقشه سایت XML وحشت کرده اند. نام آن به گونه ایست که از نظر آنها، ساخت آن نیاز به کدنویسی فراوانی دارد. تولید نقشه سایت با استفاده از ابزارهای آنلاین و پلاگین ها در سیستم های مدیریت محتوا بسیار آسان است. برای کنترل صفحات قرار گرفته در نقشه سایت کافیست که به بخش ظاهر جستجو رفته و سپس به تب انواع محتوا بروید. حال می توانید با مثلا غیر فعال کردن نمایش نوشته‌ها در نتایج جستجو این بخش از وب سایت را از نقشه سایت حذف کنید. در واقع با استفاده از نقشه سایت می توانید به موتورهای جستجو اعلام کنید که بر روی چه صفحاتی از وب سایت متمرکز شوند.

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار