نقشه سایت چیست؟ تاثیر XML Sitemap در سئو چگونه است؟ رادزاد-سئو

وقتی بحث رنکینگ و رتبه‌بندی پیش می‌آید کیفیت کلی سایت یک فاکتور کلیدی است. پس باید صفحات باکیفیت خود را تعیین کنید و برخی صفحات را درجه‌ی اولویت پایین‌تری قرار دهید. هدفشان اطمینان از وجود و یا عدم وجود یک صفحه یا یک دسته بندی خاص است و با عدم مشاهده آن وقت خود را صرف جستجو در منو سایت نخواهند کرد.

اضافه کردن سایت مپ جدید و اگر همه چیز به درستی انجام شده باشد، اطلاعاتی را روی نقشه سایت خود در این صفحه و در زیر بخش “Submitted Ssitemaps” خواهید دید. در صورت مشاهده‌ی چنین صفحه‌ای، باید برچسب noindex را از آن حذف کنید و مجددا در نقشه سایت ثبت کنید. در صورتی که از یک CMS مانند وردپرس و افزونه یوست استفاده می‌کنید، این کار به صورت خودکار انجام خواهد شد. هرکدام از روش‌هایی را که پیش‌تر برای ایجاد نقشه سایت استفاده کنید، صفحاتی که برچسب noindex یا canonical (صفحاتی که ارجاعشان به صفحه‌ی دیگری است) دارند، در نقشه سایت گنجانده نمی‌شوند. در مجموع باید گفت که بهترین کار این است که تمام صفحاتی که محتوای بی‌کیفیت یا بی‌ارزش دارند را باید از سایت و نقشه سایت حذف کرد.

روش دیگر این است که یک افزونه وردپرس شخص ثالث فایل نقشه سایت شما را ایجاد کند. افزونه Yoast SEO یکی از بهترین افزونه های سئو برای وب سایت های وردپرسی است. عملکردهای مهم زیادی را برای بهبود سئوی وب سایت شما انجام می دهد. و یکی از این عملکردهای مهم این است که به شما امکان می دهد یک فایل نقشه سایت به روز برای وب سایت خود ایجاد کنید. اگر قبلاً گوگل سرچ کسنول را برای سایت خود راه اندازی کرده اید، ارسال سایت مپ ساده است.

برای شروع کار شما باید انتخاب کنید که می خواهید از یک نقشه ی سایت استفاده نمایید یا می خواهید از چند نقشه به طور همزمان در سایتتان استفاده کنید. کاربران این فرمت را بسیار ترجیح می دهند زیرا این نوع نقشه به وب گردی بسیار کمک می کند. در دنیای آنلاین در حال حاضر میلیون ها وب سایت با یکدیگر برای بدست آوردن رتبه های بالای رنکینگ نتایج جستجو در حال رقابت هستند و همه ی آنها قصد دارند ترافیک جذب کنند.

  • استفاده از نقشه سایت تاثیر مستقیم بر رتبه‌بندی صفحات وب ندارد.
  • بعد از این مرحله سایت مپ شما به سرچ کنسول اضافه می شود و شما می توانید جزئیات را مثل تصور زیر مشاهده کنید.
  • یک سری صفحات هستند که در منوهای سایت ما قرار نگرفته‌اند، یا در صفحه خاصی به آن‌ها لینک‌دهی نشده است که گوگل سریع‌تر بتواند آن‌ها را مورد بررسی قرار دهد.
  • نقشه های سایت می توانند توسط gzip فشرده شده (نام فایل چیزی شبیه به sitemap.xml.gz خواهد شد) تا در میزان استفاده از پهنای باند سایت صرفه جویی گردد.

سایت مپ در واقع، فایلی است که لیستی از مهم ترین محتواهای موجود در سایت را در بر دارد تا خزنده‌های گوگل بتوانند به راحتی این محتواها را ببینند و ایندکس کنند. همچنین سایت مپ به موتورهای مجله خبری سئو جستجو می‌گویند که کدام محتواها از بقیه مهم‌تر است. متاسفانه در گذشته سرچ کنسول گوگل وقتی که نمی توانست یک صفحه را ایندکس کند به شما نمی گفت کدام صفحات مشکل دار هستند.

استفاده از افزونه های مناسب برای بروز رسانی اتوماتیک نقشه سایت

وقتی که در سایت خود از URL‌های داینامیک برای محتوای خود استفاده می‌کنید. این مقاله نیز بخشی از دوره رایگان و جامع یادگیری سئو می‌باشد. © ۱۴۰۱ تمامی حقوق مادی و معنوی این وبسایت متعلق به گروه دیجیتال نردبانمی‌باشد و هر گونه کپی‌برداری پیگرد قانونی دارد.

ساخت نقشه سایت و معرفی آن به گوگل نیز یکی از مباحث جذاب در حوزه سئو تکنیکال است که نه بر جایگاه سایت بلکه بر سرعت دیده‌شدن آن توسط گوگل تاثیرگذار است. نقشه‌ای که به کمک آن بتوانند در سریع‌ترین زمان ممکن صفحات را بررسی و ایندکس کنند. در این مقاله از آکادمی وبسیما تلاش می‌کنیم تا به درک عمیقی از مفهوم سایت مپ و تاثیر آن بر ایندکس سایت توسط گوگل برسیم. به شما اطمینان می‌دهیم با رعایت نکات ارائه شده در این مقاله، صفحات سایت شما خیلی سریع و بی‌دردسر توسط گوگل ایندکس خواهند شد. استفاده از نقشه سایت برای وب‌سایت‌های بزرگ بسیار مهم و ضروری است؛ مخصوصا اگر سایت‌ شما در زمینه تجارت الکترونیک باشد. سایت‌مپ به گوگل کمک می‌کند تا راحت‌تر صفحات شما را کرال کرده و آن‌ها را سریع‌تر ایندکس کند.

استفاده از این ابزار به طور کامل رایگان است و برخی از کاربران استفاده از آن را بسیار راضی کننده توصیف کرده اند. اگر این بخش را فعال کنید می توانید میزان ترافیک جذب شده برای سایت از طریق جستجوی تصاویر را بسیار افزایش دهید. با استفاده از این پلاگین شما می توانید محتواهای خود را نیز بهینه سازی نمایید و همچنین از دیگر امکانات این پلاگین بهره ببرید. به طور کلی اگر سایتی بسیار بزرگ دارید(برای مقال بیش از 50 هزار صفحه)، بهترین تصمیم انتخاب چند نقشه ی سایت است.

اما من می‌خواهم هر صفحه «مستثنی» را بررسی کنم تا ببینم چه خبر است. بنظرم شما مفهوم سئو را بصورت کامل متوجه نشده اید ، مدل تایپ بصورت آنلاین یا غیر آن ، تفاوتی ندارد. اصلا توصیه نمی شود این کار را انجام دهید و از یک افزونه استفاده کنید. دانشجوی دکتری تجارت الکترونیک ، امیدوارم بتوانم خدمتگزار خوبی برای مردم کشورم باشم. فایل sitemap نباید بیشتر از ۵۰ هزار URL داشته باشد و حجم آن بیشتر از ۵۰ مگابایت نباشد.

استفاده از اسکریمینگ فراگ برای ساخت سایت مپ

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار