نقشه سایت چیست؟ تاثیر XML Sitemap در سئو چگونه است؟ رادزاد-سئو

فقط کافی هست آدرس سایت مپ رو در انتهای این فایل قرار بدین. اگر لینک سازی داخلی را به خوبی انجام ندهید و بک لینک زیادی داشته باشید، گوگل به سختی می تواند تمام صفحات سایت شما را پیدا کند. ربات های موتور جستجو برای اینکه بتوانند قسمت های مختلف سایت شما را بهتر شناسایی کنند، به این فایل رجوع میکنند. همینطور وجود آن باعث میشود تا تغییراتی که در قسمت های مختلف سایت خود ایجاد میکنید، سریعتر به گوگل اطلاع داده شود. اگر صفحات سایتتان به صورت طبیعی به یکدیگر ارجاع داده نشده باشند، شما می توانید آنها را در نقشه ی سایت وارد کنید و مطمئن شوید که موتورهای جستجو از آن صفحات چشم پوشی نخواهند نمود.

از دیدگاه موتورهای جستجو، اگر صفحات سایت شما از یک استراتژی لینک سازی منسجم و پر قدرت بهره ببرد، خزنده های موتورهای جستجو می توانند به راحتی به تمامی صفحات سایتتان دسترسی داشته باشند. در صفحات دسته‌بندی و برچسب، استراتژی یک سایت خبری مشخص کننده آخرین تغییر است. برای مثال کمتر کسی عبارت «اخبار سیاسی» را در گوگل جستجو می‌کند و از طرف دیگر هدف او از جستجو مشخص نیست. اگر اصطلاح «هدف جستجو» برای شما ناآشنا است، پیشنهاد می‌کنیم مقاله هدف کاربر از جستجو را مطالعه کنید.

توصیه می‌کنم وقتی نقشه سایت به هر روشی ساخته شد، آن را کاملا و به دقت چک کنید که لینک‌های صفحات مورد نظر شما در آن وجود داشته باشند. گوگل و بینگ هردو فقط نقشه‌های سایتی که زیر 50 MB هستند را قبول می‌کنند. پس تا وقتیکه نقشه سایتتان زیر 50 مگابایت حجم داشته باشد مشکلی نیست. نقشه‌های سایت محدودیت URL دارند (تا 50 هزار URL را قبول می‌کنند).

تمام محتوای وب سایت شما را پیدا کنند، بخزند و فهرست کنند. نقشه سایت همچنین به موتورهای جستجو می گوید که کدام صفحات در سایت شما مهم ترین هستند. اما ممکن است شما قصد داشته باشید که یک پست تایپ خاص را در نقشه سایت خودتان قرار ندهید.

اینها یک فایل XML را بیرون می اندازند که می توانید به عنوان نقشه سایت خود از آن استفاده کنید. اگر از وردپرس استفاده می کنید، می توانید نقشه سایتی را که با افزونه Yoast SEO برای شما ساخته شده است، دریافت کنید. با این کار، در اینجا نحوه تنظیم نقشه سایت و بهینه سازی آن برای سئو آمده است. افزونه یواست سئو برای شما سایت مپ را ایجاد می کند و نیاز به افزونه دیگری برای این موضوع نخواهید داشت. فایل سایت مپ که در دایرکتوری ذخیره شده است، فقط می تواند آدرس هایی را نمایش دهد که ذخیره در دایرکتوری و زیر دایرکتوری هستند.

  • اگر از سایت وردپرسی استفاده می‌کنید، خیلی راحت می‌توانید با افزونه Yoast SEO و با زدن یک دکمه برای سایت خود سایت مپ بسازید!
  • زمان و انرژی خود را در عوض بر روی اضافه کردن اسکیما مارک اپ VideoObject در صفحات دارای ویدئو صرف کنید.
  • اگر همه چیز درست تنظیم شده باشد، می توانید در قسمت لیست نقشه های ارسال شده، اطلاعات نقشه خودتان را مشاهده کنید.
  • با اضافه شدن یک محتوای جدید یا تغییر در یکی از صفحات سایت باید نقشه سایت ما نیز به‌روز شود در نتیجه مدیریت آن به صورت دستی تقریبا غیرممکن است.
  • تجربه کاربری به کاربران میگوید، که از نقشه سایت میتوانند براحتی به تمام سایت شما دسترسی داشته باشند.
  • نقشه‌های سایت محدودیت URL دارند (تا 50 هزار URL را قبول می‌کنند).

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید . سلام جناب زمانی، در صورت خرید محصول از ناحیه کاربری تان تیکت ارسال نمایید تا بررسی گردد. ممکن است این مشکل به دلیل تداخل افزونه ای ایجاد شده باشد.

آنالیز تخصصی سئوکار

بعد از اینکه گوگل، نقشه شما را جستجو کرد، بر روی Submitted Sitemaps کلیک کنید. در این قسمت، لیستی از نقشه های ارسال شده را مشاهده می کنید. با سلام و احترام ، فایل htacess را هم بررسی داشته باشید. آموزش وردپرس با بیش از 100 ویدئو رایگان دنیای شما را تغییر می دهد. همچنین مجله خبری سئو ممکن است خزنده ها سایتی که از تگ “هرگز” استفاده کرده است را هر از چندگاهی مورد پیمایش قرار دهند تا متوجه تغییرات غیر منتظره ی آن شوند. توجه داشته باشید که این تگ با هدرIf-Modified-Since متفاوت است و موتور جستجو می تواند از هر کدام از آنها به طور جداگانه استفاده کند.

نقشه سایت به فایل هایی گفته می شود که به موتورهای جستجو درباره صفحاتی که قابلیت کراول شدن را دارند، اطلاعات می دهد. این فایل های یک لیست ساده از URL هایی است که شامل اطلاعات بیشتری در مورد صفحات مورد نظر می باشد؛ مثل آخرین زمان بروز رسانی آن ها. برای داشتن نقشه سایت باید از کدهای استاندارد مطابق با پروتکل‌های sitemaps.org استفاده کنید. ولی برای سیستم‌های مدیریت محتوا به‌ویژه وردپرس نیاز به کارهای پیچیده نیست و می‌توانید از افزونه‌های قدرتمندی چون yoast seo استفاده کرده و با یک کلیک نقشه سایت خود را بسازید.

برنامه نویسی برای ایجاد سایت مپ

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار