نقشه سایت چیست؟ تاثیر XML Sitemap در سئو چگونه است؟ رادزاد-سئو

موتورهای جستجو مانند گوگل‌، یاهو و بینگ، از سایت‌مپ برای پیدا کردن صفحات مختلف در وب‌سایت‌تان استفاده می‌کنند. از رفع مشکلات کیفیت محتوا گرفته تا بهینه سازی نقشه سایت و لینک سازی داخلی. ما می دانیم که چگونه “کشف شده – در حال حاضر نمایه نشده” شما را برطرف کنیم.

به‌روزرسانی مهم

من یک سایت فروشگاهی دارم و متاسفانه در هاستینگ مشکلاتی بوجود اومد و سایت من خوابید و بک آپ و چیزی تحوی من ندادند. بعد از دو هفته دوباره به بالا آوردن سایت کردم و الان از ۲۷۴ صفحه ای که url ها در سایت مپ محصولات هست ۳۰ تای اون رو شناخته و بقیه رو ایندکس نکرده و این برای من جای سوال مجله خبری سئو هست. که چرا اون url ها رو نشناخته , بصورت دستی هم url صفحه رو وارد می کنم ولی میگه در sitemap نیست. در جایی که وجود داره و لینک رو هم دستی در مرورگر وارد می کنم محصول نماش میده. برای انجام این کار وارد اکانت سرچ کنسول سایتتان شوید، از منوی سمت چپ گزینه سایت مپ را انتخاب کنید.

موتورهای جستجو در پیدا کردن نقشه سایت بسیار هوشمند هستند. این پلاگین شامل تعداد زیادی shortcode است که به شما اجازه می دهد که کارهایی از قبیل نمایش صفحه تنها، تگ ها، دسته بندی ها و … را انجام دهید. هنگامی که این بخش را فعال کنید، WordPress SEO به شما تعدادی انتخاب خواهد داد که شما می توانید با استفاده از آن می توانید نقشه ی سایتتان را پیکر بندی نمایید. برای این کار به آدرس SEO » XML Sitemaps بروید و XML sitemap functionality را در حالت enable قرار دهید تا عملگر نقشه سایت XML فعال شود.

البته موارد خاص اندکی وجود دارند که داشتن یک نقشه سایت در آن موارد واقعا سودمند است. اگر از Yoast seo استفاده نمی‌کنید، افزونه‌های بسیار زیادی وجود دارند که می‌توانید برای ساخت Sitemap از آنها استفاده کنید. لیستی از صفحات Excluded یا کنار گذاشته شده نمایش داده می‌شود که بیشترشان احتمالا صفحاتی هستند که عمدا لحاظ نشده‌اند. اما با بررسی این لیست ممکن است به صفحاتی بربخورید که به صورت تصادفی در این لیست قرار گرفته‌اند.

  • هنگامی که به حساب سرچ کنسول خود وارد شدید و وب سایت خود را انتخاب کردید، باید به «sitemap» بروید که در منوی سمت چپ قرار دارد.
  • می‌توانید از یک ابزار آنلاین تولیدکننده نقشه سایت مانند xml-sitemaps.com استفاده کنید.
  • از نقشه سایت XML و RSS/Atom feeds در کنار هم استفاده کنید.
  • ما دانش لازم برای افزایش اعتبار و رتبه شما در گوگل را داریم.

در مرحله بعدی، توضیحات بیشتری به شما نشان داده می شود که از طریق این قسمت می توانید صفحات را به صورت دستی هم به نقشه سایت خودتان اضافه کنید. البته بیشترین کاربرد این بخش زمانی است که شما بخواهید صفحات HTML را جدا از وردپرس به نقشه سایت خودتان اضافه کنید. نقشه سایت در دو نوع HTML و XML است که در این قسمت می خواهیم هرکدام را معرفی کنیم. سلام برای تولید سایت مپ، سایت هایی هستند که بصورت آنلاین نقشه سایت رو جنریت میکنند. تمامی آدرس های موجود در سایت مپ باید با قوائد یکسان و واحدی باشند. به طور مثال نباید قسمتی از آدرس ها با WWW و قسمتی از آنها بدون این پروتکل ثبت شوند.

سایت مپ (Sitemap) چیست؟ نحوه ساخت نقشه سایت

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار