نقشه سایت چیست؟ تاثیر XML Sitemap در سئو چگونه است؟ رادزاد-سئو

و اگر همه چیز درست پیش رفته باشد، شما می‌توانید اطلاعات مربوط به نقشه را در این صفحه و در بخش « Submitted Sitemaps» مشاهده کنید. برای ارسال نقشه‌های سایت خود به حساب Google Search Console خود وارد شوید. در ادامه این مطلب، به نحوه تنظیم نقشه‌های سایت و بهینه‌سازی آن برای سئو خواهیم پرداخت. سایر انواع نقشه سایت (RSS، mRSS، Atom 1.0 یا Text) را جستجو کنید. در آینده آموزش کاملی از خطاهای سرچ کنسول و نحوه رفع آن منتشر میکنیم. در این بخش گزارش کاملی از وضعیت ایندکس urlها ارائه می شود.شما می توانید تمام خطاها و هشدارهای گوگل را مشاهده و شناسایی کنید و نسبت به رفع آن ها اقدام نمایید.

آکادمی آموزشی نوین

این یو آر ال بایستی به گونه ای بوده که مطابق با پروتکل اصلی سایت (HTTP یا HTTPS) بوده و از نظر وجود یا عدم وجود www نیز صحیح باشد. اگر مراحل بالا را به درستی انجام داده باشید احتمالا به مشکل خاصی برنخواهید خورد. اما برخی خطاهای رایج درباره این مساله برای برخی به وجود می‌آید که در این قسمت به معرفی و آموزش چگونگی برطرف کردن آن‌ها می‌پردازیم.

رایج ترین مکان های نقشه سایت را بررسی کنید

ما مجموعه مقالات رایگان، آموزش‌های قدم به قدم و دوره‌های جذاب و کاربردی زیادی را آماده کرده‌ایم که مطمئنیم که حسابی به دردتان خواهد خورد. در ابتدا شما باید نرم افزار FTP ی مثل FileZilla نصب کنید. از این فایل یک بک اپ بگیرید و آن را در سیستم خود دانلود و سیو کنید. این موضوع از اهمیت بسیاری برخوردار است چرا که تغییراتی که می خواهیم اعمال کنیم ممکن است باعث کراش سایت شود. هرچند اگر شما به طور مداوم محتوا سایت خود را بروز رسانی می کنید و می خواهید این تغییرات در اسرع وقت ایندکس شوند، استفاده از سایت مپ بهترین انتخاب برایتان است. برای ارسال یک Sitemap روی URL کلیک کنید، و آدرس نقشه خودتان را آنجا وارد کنین، و SUBMIT را بزنید .

  • در این حالت بسیار محتمل است که خزنده های موتورهای جستجو از برخی از صفحات جدید یا تازه به روز شده سایتتان چشم پوشی نمایند.
  • شما می‌توانید نقشه سایت خود را توسط Google Search Console‌ در سیستم گوگل ثبت کنید.
  • از سویی دیگر می‌توانید نقشه سایت را به صورت ساختار کدهای شناخته شده نیز تولید کنید و حتما نیازی نیست که در فرمت XML باشد.
  • این موضوع به خصوص برای سئو سایت های فروشگاهی که هزاران صفحه داشتند، مشکل بوجود آورده بود.
همانطور که گفتیم، موتورهای جستجو، از نقشه سایت استفاده می کنند، تا بتوانند تمام صفحات وب سایت را پیدا کنند. برای ارسال نقشه سایت، وارد حساب کاربری کنسول جستجوی گوگل خود شوید. نقشه سایت در جهت شناخت فلسفه سایت شما برای موتورهای جستجو نیز مهم است و می‌تواند به دسته‌بندی آن کمک کند. همان طور که می دانیم، هدف اصلی ایجاد یک سایت تولید محتوا و نمایش آن به مخاطبین مورد هدف است. اما زمانی موفق به انجام این کار می شویم که سایت و محتوای تولید شده بر روی موتور جستجوی گوگل نمایش داده شود و قابل خواندن باشد.

برای یافتن فایل robots.txt برای هر وب سایت، کافی است به مسیر domain.com/robots.txt بروید و می توانید ببینید که آیا لینکی به نقشه سایت دارد یا خیر. آن چیزی که نیاز به توجه شما دارد مشکلات صفحات pagination،parameter ها، محتوای تکراری هستند. 42.7 درصد از وب سایت ها از سیستم مدیریت محتوای وردپرس استفاده می کنند، اما نقشه سایت برای شما ایجاد نمی کند. برای ایجاد آن باید از افزونه ای مانند Yoast SEO استفاده کنید. اگر صفحه‌ای یا صفحاتی را در robots.txt مشخص کرده‌اید تا خزش نشوند یا از برچسب ″noindex″ در متا تگ صفحه‌ استفاده می‌کنید، نباید آن صفحه در نقشه سایت شما وجود داشته باشد.

اگر سایت مپی دارید که بزرگتر از 50 مگابایت است، باید آن را به چند نقشه سایت تقسیم کنید. شما می‌توانید از فایل فهرست سایت مپ به عنوان راهی برای ارسال چندین نقشه به طور همزمان استفاده کنید. اگر وبلاگی با فید RSS یا Atom دارید، می‌توانید URL فید را به عنوان نقشه سایت ارسال کنید. اکثر نرم‌افزار‌های وبلاگ قادر به ایجاد فید برای شما هستند، اما بدانید که این فید، فقط اطلاعات مربوط به URL‌های اخیر را ارائه می‌دهد.

معمولا نقشه سایت را در آدرس example.ir/sitemap.xml قرار می‌دهند. اما آدرس نقشه سایت به CMS شما و افزونه‌هایی که برای ایجاد نقشه سایت از آنها استفاده می‌کنید، بستگی دارد. مثلا نقشه سایتی که افزونه یواست می‌سازد در آدرس example.ir/sitemap_index.xml در دسترس است. یا شاید شما یک فروشگاه اینترنتی را با ۵ میلیون صفحه راه‌اندازی کرده باشید.

این نوع، بطور خاص در رابطه با فهمیدن محتواهای ویدئویی سایتتان به گوگل کمک می‌کند. چه محتواهایی داخل سایت قرار دارد و چگونه می‌توان به هرکدام دسترسی داشت. و اینکه محتواهای مهم و اولویت‌دار برای کراول شدن کدام‌ها هستند. اگر سایت شما وردپرسی است همانند سایت‌های معمولی با استفاده از افزونه‌های سئو وردپرس میتوانید برای محصولات سایت خود نیز نقشه سایت بسازید. سلام پیام جان… عجیبه یک مقدار سوال چون خودت جواب خودت رو دادی.

نقشه سایت من کجاست؟ مشاهده نمونه نقشه سایت

برای وبلاگ سایتت همون sitemap افزونه یوست سئو رو به کار ببر. این مساله به این شکل که شما توضیح دادید عجیب هست مجله خبری سئو و نیاز به بررسی بیشتر داره. آدرس فایل نقشه سایت شما اشتباه هست یا این که اجازه دسترسی عمومی رو ندادید.

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار