نقشه سایت چیست؟ چگونه نقشه سایت بسازیم؟ xml sitemap-سئو

پس از یک فایل فهرست بهینه برای فهرست کردن تمام نقشه‌های سایت استفاده کنید. Googlebot و سایر خزنده‌های وب با دنبال کردن لینک ها از یک صفحه به صفحه دیگر در وب می‌خزند. در نتیجه اگر هیچ سایت دیگری به صفحات شما پیوند داده نشود، ممکن است گوگل صفحات شما را کشف نکند. همان‌طور که می‌بینید در کدهای بالا تگ‌ها اجباری و اختیاری وجود دارد. از هر آدرسی که در نقشه سایت خود استفاده می‌کنید باید دو تگ و یک تگ داشته باشد. همچنین می‌توانید نقشه سایت XML خود را در برگه «عمومی» بیابید.

اما اگر فکر می‌کنید که برای بازدیدکنندگان شما مفید است، داشتن یک نقشه سایت HTML برای سایت شما ضرری ندارد. معمولا آدرس این نوع نقشه سایت را در فوتر سایت قرار می‌دهند. نقشه سایت با فرمت HTML معادل نقشه سایت XML است؛ اما این نوع نقشه سایت برای کاربران ساخته می‌شود.

نقشه سایت را در سرچ کنسول گوگل ثبت کنید.

در صورت نیاز می توانید فایل های سایت مپ را با استفاده از gzip به حالت فشرده درآورید تا به محدوده ی مقرر دست پیدا کنید. فرمت XML مربوط به Sitemap Index file بسیار شبیه به فرمت XML مربوط به فایل سایت مپ می باشد. اگر شما از چند سایت مپ استفاده می می کنید، می توانید از Sitemap Index file برای معرفی یکجای تمامی سایت مپ ها استفاده کنید. به سادگی URL نقشه ی سایتتان را در اینجا اضافه نمایید و تمام.

در مورد سوالت، پرتال (و سیستم‌های خوب مشابه) به شما امکان اتصال به وبمستر تولز رو میدن و خودشون سایت مپ رو براتون اضافه میکنند. حالا وقتی شما از یک سیستم آماده مثل وردپرس استفاده می‌کنه، می‌تونی با ریختن افزونه‌هایی (که در واقع برنامه‌نویسی‌های آماده هستن) قابلیت‌های مختلف اضافه کنی. پس می‌تونی بررسی کنی ببینی افزونه‌ای برای اینکار وجود داره یا نه.

هنگامی که گوگل نقشه سایت شما را کرال کرد‌، بر روی آن در بخش «Submitted Sitemaps» کلیک کنید. در هر صورت‌، هنگامی که نقشه سایت شما ایجاد شد‌، توصیه می‌کنیم حتما به آن نگاهی بیندازید و هر جا که لازم است، تغییراتی را به صورت دستی در آن اعمال کنید. همانطور که در بالا توضیح داده شد، تفاوت اصلی این است که نقشه‌های سایت چه کسانی را هدف قرار می‌دهند و چه کسی باید اطلاعات را بفهمد یا بخواند.

  • نام نقشه سایت هیچ اهمیتی ندارد و با هر نامی می‌توان این نقشه را معرفی ساخت.
  • هر جا که نیاز باشد از متاتگ ربات در Robot.txt استفاده کنید.
  • از طرف دیگر شما می توانید در انکر تکست این لینک ها از کلید واژه های مورد نظرتان استفاده کنید و رتبه بهتری را برای آن کلیدواژه ها بدست بیاورید.
  • سایت شما واقعاً بزرگ بوده و ممکن است خزنده‌های Google از خزیدن در برخی از صفحات بروز شده شما غافل شوند.

نام، ایمیل و وب سایت من را برای ارسال نظر در آینده در این مرورگر ذخیره کن. برای سایت هایی که با زبان php یا asp.net نوشته شده اند، نیاز به برنامه نویسی است؛ اما برای سایت هایی که از سیستم های مدیریت محتوایی مانند وردپرس استفاده می کنند، نیاز به برنامه نویسی نیست. سلام استاد میخواستم بپرسم آیا داشتن سایت مپ اجباریه؟ من از سمت تیم دولوپر مشکل دارم برای این موضوع. لینک های موجود در نقشه سایت باید با کمترین ضریب خطا باشند (کمتر از 1 درصد) این یعنی وجود لینک های شکسته و 404 میتواند باعث بی اعتبار شدن نقشه سایت شما شود. میخواهید اهمیت یک یا چندی از صفحات سایت خود را نسبت به دیگر صفحه ها افزایش دهید. صفحاتی دارید که به دلیل به کار رفتن کد های ajax، flash و غیره در آن، به سختی توسط موتور های جستجو ایندکس میشوند.

در این جلسه قرار است در رابطه با نقشه سایت یا Site Map برای شما توضیح دهیم. همان‌طور که از نام نقشه سایت مشخص است، به عنوان یک راهنما برای صفحات مختلف سایت در نظر گرفته می‌شود و می‌تواند آن‌ها را به هم ارتباط دهد. همچنین می‌تواند آنها را برای شما به صورت یک لیست نمایش دهد. سایت مپ به موتور جستجو اطلاع می دهد که محتوای سایت شما چیست و در چه زمینه ای است. پس از آن شما باید آدرس سایت مپ خودتان را در کادری که مشخص کرده ایم، وارد کنید و گزینه SUBMIT را انتخاب کنید.

این تگ با تگ “” دنبال خواهد شد که حاوی صفت “xmlns” است که طرح کلی XML فایل ایندکس را تعریف می‌کند. اگر بیشتر از 5000 آدرس داشتید، از فایل ایندکس نقشه سایت استفاده کنید که در بخش بعد توضیح داده می‌شود. موتورهای جستجوی گوگل و بینگ از فایل های Media RSS به عنوان جایگزینی برای تشخیص توضیحات متای فایل های ویدئویی استفاده می کنند.

بودجه خزش چیست؟ چطور مدیریت می‌شود؟

در نهایت نقشه سایت شما باید از ادرس زیر قابل دسترسی باشد. البته گوگل اعلام کرده که عملا تگ را نادیده می‌گیرد، زیرا معمولا وبمسترها آن را به درستی آپدیت نمی‌کنند. در مورد تگ نیز گفته می‌شود که امروزه دیگر نقش مهمی در سایت مپ ندارد. فایل XML اطلاعات را به نحوی نمایش می‌دهد که برای موتورهای جستجو ساده‌تر باشد. در ادامه جزییات این فایل ایکس ام ال را با یکدیگر بررسی خواهیم کرد. درباره سوالت، با توجه به این شرایط پیشنهاد من اینه که از دوتا نقشه سایت استفاده بکنی.

اگر تعداد زیادی از آن ها داشته باشید، بهتر است که برای هر تصویر یک فایل XML جداگانه ایجاد کنید. برای این کار درخواست GET را در مرورگر خود یا خط فرمان به این آدرس ارسال کرده و URL کامل نقشه سایت را مشخص کنید. به طور کلی گوگل از چند فرمت نقشه سایتپشتیبانی می‌کند که در ادامه هر یک از آن‌ها را مجله خبری سئو مورد بررسی قرار می‌دهیم. سایت شما دارای آرشیو بزرگی از صفحات محتوایی است که جدا شده یا به خوبی به یکدیگر لینک نشده‌اند. در چنین شرایطی اگر مشاهده می‌کنید که صفحات مختلف به یکدیگر ارجاع داده نمی‌شوند می‌توان آن‌ها را در سایت خود فهرست کنید تا مطمئن شوید که گوگل آن‌ها را نادیده نمی‌گیرد.

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار