نقشه سایت چیست و باید شامل چه چیزهایی باشد-سئو

از طرف دیگر، می توانید یک فایل مادر نقشه سایت که شامل آدرس نقشه های سایت جداگانه است، ایجاد کنید. اگر از وردپرس استفاده می‌کنید، می‌توانید Sitemap مجله خبری سئو را با کمک افزونه یوست سئو بسازید. فایده ایجاد نقشه سایت XML با استفاده از یوست سئو، این است که بطور اتوماتیک بروزرسانی می‌شود (sitemap داینامیک).

نحوه ایجاد نقشه سایت برای سایت‌هایی که وردپرسی نیستند

همانطور که گفتیم برای نقشه‌های سایت با کمتر از 100 URL، ممکن است بتوانید به صورت دستی یک sitemap ایجاد کنید. برای این کار، یک ویرایشگر متن مانند Windows Notepad یا Nano (Linux، MacOS) را باز کنید و دستوری که در بخش Sitemap Formats توضیح داده شد را دنبال کنید. نقشه‌های سایت بزرگ را به نقشه‌های سایت کوچکتر تقسیم کنید. نقشه سایت می‌تواند حداکثر URL داشته باشد و نباید بیش از 50 مگابایت فشرده شود.

چگونه نقشه سایت را به گوگل معرفی کنیم؟

فقط کافی است وارد سایت شوید و در کادر مشخص شده، آدرس سایت خود را وراد کنید. گوگل توصیه می‌کند که نقشه سایتِ حاویِ محتوایِ خبری را به عنوان یک فایل جداگانه در نظر بگیرید زیرا این نوع سایت مپ بیشتر از سایر فایل‌ها خزیده می‌شوند. گاهی وقتی به کاربران میگوییم که باید صفحات به هم مرتبط باشند، از همه صفحات به همه صفحات لینک های بی دلیل ایجاد می کنند. بطور مثال مقاله آموزش فیزیک را به خاطره آشپزی در بخش بلاگ سایت مرتبط می کنند.

ابزارهای آنالیز تحقیق کلمات کلیدی (معرفی 12 ابزار کاربردی)

به همین دلیل می‌توان نرخ به‌روزرسانی محتوا را بر اساس کامنت تعریف کرد. هر خبری که کامنت بیشتری داشته باشد، بیشتر جلب توجه کرده و هنوز هم داغ است. بودجه خزش یا Crawl budget به تعداد صفحاتی گفته می‌شود که ربات های گوگل طی یک دوره زمانی مشخص (مثلاً یک روز) در سایت ما بررسی و ایندکس می‌کنند. برای سایت‌هایی که به تازگی فعالیت خود را آغاز کرده‌اند معمولا این بودجه از تعداد صفحات در صف ایندکس کمتر است در نتیجه مدیریت آن اهمیت بسیار بالایی دارد.

به موتورهای جستجو می گوید که کدام نسخه XML و کدگذاری مورد استفاده قرار گرفته است. داشتن نقشه سایت – و ارسال آن به گوگل – عملی است که فقط می تواند به نفع سایت شما باشد و هرگز جریمه نمی شوید (تایید شده توسط گوگل). این اطلاعات معمولاً شامل زمان و تاریخ آخرین باری است که صفحه تغییر کرده است؛ اما می‌تواند شامل اطلاعات اضافی مانند دفعات تغییر و اولویت نسبی یک صفحه در مقایسه با صفحات دیگر باشد. اطلاعات اضافی، فرکانس تغییر و اولویت، دیگر توسط Google استفاده نمی شود.

  • مشابه تصاویر، اگر ویدئوها نقش پر رنگی در وب سایت شما دارند، یک نقشه سایت ویدئویی برای آن ثبت نمایید.
  • در سایتتان از URL‌های داینامیک برای محتوای خود استفاده می‌کنید.
  • همراه با توسعه وب و اینترنت، گوگل و سئو نیز در حال تحول هستند.
  • مقدار “همیشه” باید برای مطلب هایی مورد استفاده قرار گیرد که هر زمان به دست وبمستر برسند به روز رسانی می شوند.
منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار