نقشه سایت چیست و باید شامل چه چیزهایی باشد-سئو

سلام استاد خیلی عالی سایت مپ رو توضیح دادین دستتون درد نکنه. برای داشتن سایت مپ داینامیک برای سایت های کدنویسی باید از دولوپر بخواهید این کارو انجام بده. خب، اجازه بدهید قبل از اینکه مقاله را تمام کنم، به چندتا از سوالات رایجی که ممکن است در مورد نقشه سایت برای شما پیش آمده باشد، جواب بدهم. پیشنهاد میکنم ویدئو زیر در خصوص مشکل در سایت مپ را ببینید. اگر هم سایت تان را با دروپال ساخته اید، xml-sitemap را از سایت رسمیdrupal دانلود و روی سایت تان نصب کنید.

سایت های بزرگ، به قطعات کوچکتر تقسیم بشوند

این سایت ها با استفاده از این نوع نقشه، سرعت ایندکس سایت خود را تا حد قابل ملاحظه ای افزایش میدهند. گوگل توصیه کرده که سایت ها برای محتوای خبری خود سایت مپ جداگانه ای را به ثبت رسانده تا سرعت ایندکس این بخش از سایت خود را افزایش دهند. نقشه سایت XML وردپرس به موتورهای جستجو نشان می دهد که کدام لینک ها در یک سایت از اهمیت بیشتری برخوردارند و شما این لینک ها را مجله خبری سئو چه زمان هایی به روز می کنید. داشتن چند نقشه ی سایت یک حس سلسله مراتبی به موتورهای جستجو از سایت خواهد داد و به این ترتیب بهترین محتواهای سایتتان به راحتی در موتور جستجو در دسترس قرار خواهد گرفت. استفاده از سایت مپ با فرمت HTML به کاربران شما کمک می کند تا به راحتی در تمام سایت شما به وبگردی پرداخته و از هر کجای سایت به مهمترین صفحات دسترسی داشته باشند.

معرفی نقشه سایت به گوگل

به عبارت دیگر زمان و انرژی که گوگل برای ایندکس هر سایت صرف می‌کند متفاوت بوده و به فاکتورهای متعددی وابسته است. پیش از آن‌که مراحل ساخت و معرفی نقشه سایت به گوگل را یاد بگیرم بهتر است کمی بیشتر با مفهوم بودجه خزش آشنا شویم. بزرگ‌ترین چالش گوگل برای ارائه بهترین نتایج به کاربران، بررسی و ایندکس صفحات وب است. ربات‌های گوگل با میلیاردها صفحه اینترنتی روبرو هستند که نه تنها هر روز بر تعداد آن‌ها افزوده می‌شود، بلکه صفحات قبلی نیز به صورت مداوم در حال تغییر و به‌روزرسانی هستند. مثل گردشگری در تخت جمشید، اگر ربات‌ها بدون هیچ برنامه‌ای شروع به بررسی صفحات کنند، بسیاری از صفحات ارزشمند را نخواهند دید.

همچنین در شرایطی که صفحاتی از وب سایت خود را آپدیت می‌کنید باید آن‌ها را در سایت مپ قرار دهید تا گوگل متوجه شود که تغییراتی بر روی آن‌ها اعمال شده و به همین واسطه دوباره صفحات را آنالیز کند. این کار علاوه بر اینکه به ساده تر یافته شدن سایت مپ کمک می کند. بسیاری از کاربران هنگام بازدید از یک سایت، به نقشه سایت نیز مراجعه می کنند. ما سایت مپ را برای درک بهتر ربات‌های گوگل از صفحات و مدیریت بودجه خزش طراحی می‎‌کنیم، بنابراین باید از دسترسی گوگل به آن مطمئن شویم. برای این کار؛ پس از معرفی سایت به گوگل، از طریق پنل سرچ کنسول و از قسمت Sitemaps آدرس نقشه سایت خود را وارد کرده و بر روی دکمه Submit کلیک می‌کنیم. نقشه سایت طرحی از وبسایت شماست که به موتور جستجو کمک می‌کند تا کل محتوای سایت شما را پیدا کرده، کراول و سپس ایندکس کند.

این ابزارهای رایگان برای شما یک فایل XML را که می‌توانید به عنوان نقشه سایت از آن استفاده کنید، می‌سازند. شما الزاما نیازی به اینها ندارید تا وقتی گوگل و سایر موتورهای جستجو با سایت مپ XML شما کار می‌کنند. اما اگر فکر می‌کنید که برای بازدیدکنندگان مفید هستند، دراینصورت داشتن یک سایت مپ HTML احتمالا برای سئوی سایت شما مضر نخواهد بود. گوگل سرچ کنسول بیشتر مشکلات مربوط به نقشه سایت را به شما اعلام می‌کند. این قسمت در واقع یک محفظه برای تمام URLهای موجود در نقشه است.

برای نصب نسخه رایگان افزونه یوست سئو، وارد داشبورد وردپرس سایت خود شوید، و از قسمت افزونه‌ها، و سپس افزودن، می‌توانید Yoast SEO را جستجو کنید. روی دکمه‌ی نصب این افزونه کلیک کرده و سپس آن را فعال کنید. اگر شما صفحاتی که نمی خواهید ایندکس شوند را برای کرال به گوگل ارائه دهید فقط دارید بودجه خزش خود را از بین می برید.

شما باید مهمترین صفحات سایت خود را درون نقشه سایت قرار دهید. صفحاتی که کسب رتبه در گوگل در آن صفحات برای شما مهم است. از اضافه کردن صفحات با محتوای تکراری در نقشه سایت نظیر برچسب‌های نوشته و محصولات خودداری کنید.

  • پس اگر یک سایت بسیار بزرگ با هزاران صفحه را اداره می‌کنید، گوگل توصیه می‌کند که نقشه سایت خود را به چند نقشه سایت کوچکتر بشکنید.
  • دکمه Export را بزنید و فایل را با نام sitemap.xml ذخیره کنید و آن را در پوشه public_html سایت بارگذاری کنید.
  • وقتی بحث رنکینگ و رتبه‌بندی پیش می‌آید کیفیت کلی سایت یک فاکتور کلیدی است.
منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار