نقشه سایت چیست و چه ربطی به سئو دارد ؟-سئو

در صورت نیاز می توانید فایل های سایت مپ را با استفاده از gzip به حالت فشرده درآورید تا به محدوده ی مقرر دست پیدا کنید. فرمت XML مربوط به Sitemap Index file بسیار شبیه به فرمت XML مربوط به فایل سایت مپ می باشد. اگر شما از چند سایت مپ استفاده می می کنید، می توانید از Sitemap Index file برای معرفی یکجای تمامی سایت مپ ها استفاده کنید. به سادگی URL نقشه ی سایتتان را در اینجا اضافه نمایید و تمام.

Xml sitemap image

همچنین در شرایطی که صفحاتی از وب سایت خود را آپدیت می‌کنید باید آن‌ها را در سایت مپ قرار دهید تا گوگل متوجه شود که تغییراتی بر روی آن‌ها اعمال شده و به همین واسطه دوباره صفحات را آنالیز کند. این کار علاوه بر اینکه به ساده تر یافته شدن سایت مپ کمک می کند. بسیاری از کاربران هنگام بازدید از یک سایت، به نقشه سایت نیز مراجعه می کنند. ما سایت مپ را برای درک بهتر ربات‌های مجله خبری سئو گوگل از صفحات و مدیریت بودجه خزش طراحی می‎‌کنیم، بنابراین باید از دسترسی گوگل به آن مطمئن شویم. برای این کار؛ پس از معرفی سایت به گوگل، از طریق پنل سرچ کنسول و از قسمت Sitemaps آدرس نقشه سایت خود را وارد کرده و بر روی دکمه Submit کلیک می‌کنیم. نقشه سایت طرحی از وبسایت شماست که به موتور جستجو کمک می‌کند تا کل محتوای سایت شما را پیدا کرده، کراول و سپس ایندکس کند.

هنگامی که گوگل نقشه سایت شما را کرال کرد‌، بر روی آن در بخش «Submitted Sitemaps» کلیک کنید. در هر صورت‌، هنگامی که نقشه سایت شما ایجاد شد‌، توصیه می‌کنیم حتما به آن نگاهی بیندازید و هر جا که لازم است، تغییراتی را به صورت دستی در آن اعمال کنید. همانطور که در بالا توضیح داده شد، تفاوت اصلی این است که نقشه‌های سایت چه کسانی را هدف قرار می‌دهند و چه کسی باید اطلاعات را بفهمد یا بخواند.

  • از طرف دیگر برخی صفحات مثل «تماس با ما» یا «درباره ما» هم ارزشمند نیستند.
  • مزیت اصلی استفاده از Yoast برای ایجاد نقشه XML، این است که به صورت خودکار به روز می‌شود.
  • در یک فایل ایندکس معتبر نیز کدهای XML با تگ آغازین استاندارد شروع می‌شود.
  • اما از دیدگاه موتور جستجو سایت مپ مسیری است که خزنده ها می توانند به راحتی با استفاده از آنها به تمامی صفحات مهم سایت سرک بکشند و آنها را ایندکس نمایند.
نام، ایمیل و وب سایت من را برای ارسال نظر در آینده در این مرورگر ذخیره کن. برای سایت هایی که با زبان php یا asp.net نوشته شده اند، نیاز به برنامه نویسی است؛ اما برای سایت هایی که از سیستم های مدیریت محتوایی مانند وردپرس استفاده می کنند، نیاز به برنامه نویسی نیست. سلام استاد میخواستم بپرسم آیا داشتن سایت مپ اجباریه؟ من از سمت تیم دولوپر مشکل دارم برای این موضوع. لینک های موجود در نقشه سایت باید با کمترین ضریب خطا باشند (کمتر از 1 درصد) این یعنی وجود لینک های شکسته و 404 میتواند باعث بی اعتبار شدن نقشه سایت شما شود. میخواهید اهمیت یک یا چندی از صفحات سایت خود را نسبت به دیگر صفحه ها افزایش دهید. صفحاتی دارید که به دلیل به کار رفتن کد های ajax، flash و غیره در آن، به سختی توسط موتور های جستجو ایندکس میشوند.

از نقشه سایت در کنار RSS/Atom Feeds استفاده کنید.

پس از یک فایل فهرست بهینه برای فهرست کردن تمام نقشه‌های سایت استفاده کنید. Googlebot و سایر خزنده‌های وب با دنبال کردن لینک ها از یک صفحه به صفحه دیگر در وب می‌خزند. در نتیجه اگر هیچ سایت دیگری به صفحات شما پیوند داده نشود، ممکن است گوگل صفحات شما را کشف نکند. همان‌طور که می‌بینید در کدهای بالا تگ‌ها اجباری و اختیاری وجود دارد. از هر آدرسی که در نقشه سایت خود استفاده می‌کنید باید دو تگ و یک تگ داشته باشد. همچنین می‌توانید نقشه سایت XML خود را در برگه «عمومی» بیابید.

سایت مپ چیست؟

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار