نقشه سایت چیست و چه ربطی به سئو دارد ؟-سئو

فقط نشانی‌های اینترنتی مقالاتی را که در دو روز گذشته در سایت منتشر شده‌اند را درج کنید. هنگامی که مقاله‌ها بیش از دو روز قدیمی‌تر شدند، آن URL‌ها را از نقشه سایت News حذف کرده و یا را از URL‌های قدیمی‌تر حذف کنید. مقالات برای یک دوره عادی 30 روزه در فهرست باقی خواهند ماند. خط زیر را در هر بخشی از فایل robots.txt خود وارد کرده و مسیر نقشه خود را مشخص کنید.

ثبت نقشه سایت در گوگل

در این مقاله از سئو روز قصد داریم تا به طور کامل به مباحثی از جمله معرفی کامل نقشه سایت، آموزش نحوه تولید نقشه سایت و همچنین نحوه معرفی آن به گوگل بپردازیم. قبلا که ساب دامین نداشتم توی کلمه کلیدی اصلی در صفحه اول گوگل بودم ولی الان اصلا نیستم. آدرس صفحه مورد نظر در نقشه سایت هست ولی دسترسی ربات گوگل به این صفحه از طریق فایل robots.txt محدود شده است. بسیاری از اخبار هم فقط جلب توجه می‌کنند و کاربر پس از کسب اطلاعات صفحه خبر را ترک می‌کند.

این تگ برای دادن اولویت نسبی در مقایسه با سایر URL های وب سایت شما استفاده می شود. مقادیر معتبر از 0.0 (پایین ترین) به 1.0 (بالاترین) می روند. طبق گفته های آقای مولر گوگل به این تگ اهمیت نمی دهد و آن را نادیده می گیرد. همانطور که گفته شد، این برچسب دیگر توسط گوگل استفاده نمی شود، زیرا آنها کاملاً آن را نادیده می گیرند. این ممکن است متفاوت باشد، اما اگر فقط قصد دارید نقشه سایت را به Google ارسال کنید، نباید برای این برچسب وقت بگذارید.

  • اما زمانی موفق به انجام این کار می شویم که سایت و محتوای تولید شده بر روی موتور جستجوی گوگل نمایش داده شود و قابل خواندن باشد.
  • شنیده‌اید که چند جای دیدنی و طبیعت بکر وجود دارد که زیبایی‌اش خیره کننده‌ است و دلتان هوس کرده از این چندجا حتماً دیدن کنید.
  • سایر سیستم‌های مدیریت محتوا هم برای خود افزونه‌های دارند که اتوماتیک نقشه سایت را ایجاد می‌کنند.
  • یک خوبی بزرگی که استفاده از Yoast برای ساخت سایت مپ دارد این است که این نقشه داینامیک است، یعنی نقشه سایت شما به طور اتوماتیک با اضافه شدن صفحات جدید آپدیت می‌شود.
  • سلام استاد خیلی عالی سایت مپ رو توضیح دادین دستتون درد نکنه.
این به خزنده ها اجازه می دهد تا به راحتی به تمام صفحات وب سایت شما و همچنین به تمام اطلاعات مرتبط در مورد آن دسترسی داشته باشند. معمولاً شامل URL به صفحه، آخرین تاریخ به‌روزرسانی و هر گونه زبانی از صفحه است. با دانستن ساختار وب سایت شما، موتورهای جستجو به طور هوشمندانه وب سایت شما را می خزند و مطمئن می شوند که تمام صفحات مجله خبری سئو وب سایت شما در فهرست جستجوی خود قرار دارند. کار سایت مپ این است که به گوگل (و البته موتورهای جستجوی دیگر) بگوید که کجا و در چه آدرسی می‌توانند مهم‌ترین صفحات آن سایت را پیدا کنند تا بتوانند این صفحات را ایندکس کنند. در همین مقاله قسمت «ساختن نقشه سایت و معرفی به گوگل» چند روش مختلف برای ساخت فایل نقشه سایت رو توضیح دادیم.

3 سایت مپ‌های ویدئویی تولید نکنید

در این مطلب نحوه ساخت نقشه سایت با Yoast SEO در وردپرس آموزش داده می‌شود. در واقع نقشه سایت لیستی از کل مطالب وب سایت شما را با فرمتی که برای موتورهای جستجو قابل خواندن باشد، در اختیار آنها قرار می‌دهد. نقشه سایت یا سایت مپ یک فایل متنی است که دربردارنده تمام آدرس های موجود در سایت می باشد. وجود سایت مپ باعث می شود که روبات های گوگل و سایر موتورهای جستجو سایت شما را بهتر شناسایی نمایند و از ایجاد تغییرات در صفحات قدیمی و یا افزودن صفحات جدید مطلع شوند. نقشه سایت یا sitemap به شما اجازه می‌دهد تا یک فایل متنی در میان سایر فایل‌های دیگر در حساب خود ایجاد کنید تا موتورهای جستجو از همه صفحات موجود در وبسایت شما مطلع شوند. به عبارت دیگر، اطلاعات جزئی در مورد محتوای وبسایت شما را برای موتورهای جستجو فراهم می‌کند.

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار