نقشه سایت یا سایت مپ چیست؟ اهمیت نقشه سایت و نحوه ساخت نقشه گروه دیجیتال نردبان-سئو

با قرار دادن آخرین ورژن محتوا در RSS/Atom feeds شما پیدا کردن تغییرات را برای موتور جستجو و کاربر آسان تر خواهید کرد. ساخت نقشه سایت وقتی شما ابزارهای مناسب این کار را داشته باشید، کاری ساده است. از جمله این ابزارها می توان به نرم افزارهایی که نقشه سایت در آن ها ساخته شده و افزونه Google XML Sitemaps در سایت وردپرسی اشاره کرد.

در این روش به دنبال سایت مپ در مسیرهای متداولی که معمولا قرار میگیرد، میگردیم. در حالی که هیچ تضمینی وجود ندارد که نقشه سایت در آنجا پیدا شود، اما این یک راه سریع برای بررسی یافتن سایت مپ در برخی از مکان های رایج است. برخی صفحات شما ایندکس شده اند اما در سایت مپ ثبت نشده اند. این می تواند ناشی از عدم آپدیت سایت مپ و اختلاف نظر شما و گوگل در مورد ارزش ایندکس آن صفحه است.

در این مطلب سعی کردیم نکات مهم و تاثیر‌گذار در ساخت یک سایت را به شما بگوییم. اگر تا کنون سایت مپی را برای وب سایت خود نساخته‌اید، هر چه سریع‌تر این کار را انجام دهید. همانطور که در متن به آن اشاره کردیم، وجود یک نقشه سبب می‌شود تا محتوای موجود در صفحات شما دقیق‌تر بررسی شده و هنگام خزیدن ربات‌های گوگل بهتر در نتایج جستجو ایندکس شوند.

تعریف گوگل از نقشه سایت، فایلی است که اطلاعاتی در رابطه با صفحات، ویدئوها و بقیه موارد موجود در سایت شما و همچنین رابطه بین آنها را در اختیار قرار می‌دهد. برای اینکه موتورهای جستجو بتوانند سایت شما را بهتر مورد بررسی قرار دهند به این مجله خبری سئو فایل نیاز دارند. موتور جستجو روزانه سایت ها را بررسی و محتوای آن ها را قابل خواندن می کند. نقشه سایت برای موتور جستجو یک فایل xml است که ساختار کلی سایت را نمایش داده و باعث پیدا شدن صفحات سایت شما به کمک ربات های گوگل می شود.

تنها دانستن اینکه 64% صفحات وب سایت ایندکس شده اند، خیلی چیز خوبی نیست. نیاز است که ما بدانیم کدام بخش از سایت تحت تاثیر قرار گرفته و ایندکس نشده اند. ربات های موتورهای جستجو وقتی به سایت شما می رسند، با انبوهی از صفحات مواجه می گردند.

در این صفحه ابتدا متوجه می‌شوید نقشه سایت چیست و سپس با انواع نقشه سایت آشنا می‌شوید و در نهایت با روش ساخت نقشه سایت XML و ثبت آن در سرچ کنسول آشنا می‌شوید. موتور جستجوی بینگ از فرمت‌های پشتیبانی شده توسط گوگل حمایت نمی‌کند، اما یکی از مسئولان بینگ بیان کرده که صفحاتی که پشتیبانی نشوند، نادیده گرفته می‌شوند. بنابراین و بمسترها هم به راحتی در سایت مپ خود از این موارد استفاده می‌کنند.

وب وان مجموعه کاملی از خدمات و محصولات شامل بازاریابی دیجیتال, سئو, سوشال مدیا,طراحی سایت, مارکت پلیس و پیامک انبوه است تا نیازهای شما را در تمام مراحل مرتفع کند. نقشه HTML سایت یک صفحه HTML است که در آن تمام زیر شاخه های سایت ذکر شده است. بر خلاف نقشه XML، نقشه HTML برای کاربران و دسترسی راحت آن ها به صفحات مختلف سایت، ایجاد می شود. پس از ورود به صفحه، باید URL نقشه سایت را وارد کرده و روی “submit” کلیک کنید. نقشه سایت شما ارسال می شود و اگر قالب درست باشد با وضعیت “success” به روز می شود. هیچ الزامی برای نام فایل یا پسوند فایل (xml.) وجود ندارد، بنابراین تا زمانی که در دسترس باشد و بتوان آن را به موتورهای جستجو ارسال کرد، آن را همانطور که می‌خواهید بنامید.

نقشه سایت چیست؟ ساخت سایت مپ و معرفی به گوگل

اگر از کاربران وردپرس هستید، احتمالا افزونه Yoast SEO را تاکنون در آن نصب کرده اید. این افزونه رایگان دارای قابلیت تولید نقشه سایت داینامیک است. کافیست پس از نصب آن به تنظیمات آن رفته و وارد تب ویژگی ها شوید. همانطور که در قسمت چپ تصویر بالا می بینید نام نقشه های سایت با شماره از یکدیگر تفیکیک شده اند.

چرا که کاربران به راحتی توانسته اند محتوای مورد نظر خود را بیابند. تنها وب سایت های رجیستر شده در سرویس Google News بایستی نسبت به ایجاد چنین نقشه سایتی اقدام کنند. در صورتی که دارای چنین شرایطی هستید، نقشه سایتی از محتوای منتشر شد در دو روز اخیر را با حداکثر 1000 یو آر ال ایجاد نموده و آن را به گوگل معرفی نمایید. با اینکه نقشه سایت XML تضمینی برای پایش و ایندکس صفحات به شمار نمی رود، اما ساخت و ثبت آن در گوگل سرچ کنسول موجب افزایش شانس انجام این کار می گردد. به زبان ساده، نقشه سایت XML لیستی از یو آر ال های وب سایت شماست. در واقع نقشه سایت مانند نقشه راه موتورهای جستجوست تا به محتوای سایت و نحوه دسترسی به آن پی ببرند.

سئو سایت فروشگاهی چیست؟ آموزش سئو فروشگاهی در 2023

در مورد سوالت، پرتال (و سیستم‌های خوب مشابه) به شما امکان اتصال به وبمستر تولز رو میدن و خودشون سایت مپ رو براتون اضافه میکنند. حالا وقتی شما از یک سیستم آماده مثل وردپرس استفاده می‌کنه، می‌تونی با ریختن افزونه‌هایی (که در واقع برنامه‌نویسی‌های آماده هستن) قابلیت‌های مختلف اضافه کنی. پس می‌تونی بررسی کنی ببینی افزونه‌ای برای اینکار وجود داره یا نه.

  • آن چیزی که نیاز به توجه شما دارد مشکلات صفحات pagination،parameter ها، محتوای تکراری هستند.
  • با این حال اگر می‌خواهید به هر دو URL اشاره کنید، نشانی‌های اینترنتی خود را برای نشان دادن نسخه‌های دسکتاپ و موبایل با استفاده از تگ‌ها حاشیه‌نویسی کنید.
  • 2- سایتتان دارای آرشیو بسیار بزرگی از مطالب باشد که یا از یکدیگر ایزوله شده باشند یا به خوبی با یکدیگر لینک نباشند.
  • آدرس صفحه، اولویت، نرخ‌به‌روزرسانی و آخرین تغییر برای همه سایت‌ها یکسان نیست و بر اساس اولویت کسب و کار تعیین می‌شود.

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار