نقشه سایت یا سایت مپ چیست؟ اهمیت نقشه سایت و نحوه ساخت نقشه گروه دیجیتال نردبان-سئو

اگر همه چیز در سایت مپ کامل باشد ، وقت آن رسیده است که Sitemap را برای گوگل ارسال کنید . فراموش نکنید حتما بعد از اتمام کار، یک بار سایت مپ را بررسی کنید. جایگزین دیگه‌ای هم برای یوئاست سئو وجود دارد ، می توانید از نقشه سایت XML گوگل استفاده کنید . به نظر می رسد که آن 6 URL در نقشه سایت من یک پیام “تکراری، URL ارسال شده به عنوان متعارف انتخاب نشده” دریافت می کنند. به عنوان مثال، می توانید ببینید که نقشه سایت من حاوی پیوندهایی به 116 صفحه وب است.

  • برای اضافه نمودن سایت مپ به وردپرس، ابتدا باید این پلاگین را دانلود کرده و آن را نصب نمایید.
  • شاید با خود بگویید این امر که کاملا مشخص و واضح است و نیازی به تفسیر ندارد.
  • گوگل محتواهای جدید را توسط ربات‌های خزنده‌ای که وب را بررسی می‌کنند کشف می‌کند.
اگر «نمایه نقشه سایت با موفقیت پردازش شد» را مشاهده کردید، گوگل با موفقیت نقشه سایت شما را خزیده است. سلام و سپاس ، دقیقاً به این مورد بر خورد نکرده ام ولی ممکن است مشکل از فایل robots.txt سایت شما باشد. فایل های سایت مپ باید به صورت UTF-8 باشند و در ULR از کارکترهای entity-escaped استفاده شود. سایت مپ باید فضای نام پیش فرض را به خوبی مشخص کرده و حتما باید namespace داشته باشد. زمانی که محتوا در سایت شما بروز رسانی می شود نقشه سایت XML به گوگل اطلاع می دهد. اما مهم ترین آن ها که امروز بیشتر مورد استفاده است HTML و XML است.

نکاتی درباره سایت‌مپ

سپس در پایین همان صفحه مانند تصویر زیر در بخش Submitted sitemaps نقشه سایت ثبت شده خود را مشاهده خواهید کرد. به عبارت دیگر، یک فهرست نقشه سایت شامل چندین نقشه سایت است که شامل کل اطلاعات یک وب سایت مجله خبری سئو است. اگر این مورد در مورد وب سایت شما باشد، به چندین نقشه سایت و یک فایل فهرست نقشه سایت نیاز خواهید داشت. با این حال، XML رایج ترین قالب نقشه سایت است که توسط اکثر وب مسترها استفاده می شود.

ربات‌های گوگل از منابع سرور شما برای خزش و ایندکس صفحات استفاده می‌کنند. گردش بیهوده این ربات‌ها در سایت نه‌تنها منابع ارزشمند شما را هدر می‌دهد، بلکه کسب نتیجه در سئو را طولانی و سخت‌تر می‌کند. آدرس صفحه در نقشه سایت به گوگل معرفی شده ولی زمانی که ربات‌های گوگل به آن مراجعه می‌کنند با تگ با مقدار noindex مواجه شده و امکان دسترسی به محتوا را ندارند. پس از ثبت نقشه سایت، لیست سایت مپ‌های ما به صورت زیر نمایش داده می‌شود. برای درک بهتر هر کدام از اعداد مشخص‌شده در تصویر را با هم بررسی می‌کنیم. البته به یاد داشته باشیم که سئو فقط محتوا یا لینک‌سازی نیست.

آموزش کاربردی و جامع نقشه سایت

تمام افزونه ها به جز یواست را غیر فعال و مجدد بررسی بفرمایید. شرکت دیجیتال مارکتینگ نوین بین آماده ارائه خدمات در زمینه سئو و طراحی سایت در اکثر نقاط ایران می باشد. سایت مپ ها دارای قوانین و محدودیت هستند که در ادامه با آن ها آشنا می شوید. کاربر می تواند با کمک آن به سایر قسمت های سایت دسترسی داشته باشد. حاوی اطلاعات درمورد صفحات سایت و موقیعت صفحات در سایت است. در صورتی که تیک گزینه Allow anonymous statistics را فعال کنید، می توانید آماری را برای سازنده برای بهبود و توسعه افزونه ارسال کنید.

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار