نقشه سایت یا سایت مپ چیست؟ اهمیت نقشه سایت و نحوه ساخت نقشه گروه دیجیتال نردبان-سئو

نقشه سایت نوعی نقشه راه است برای سایت ها و موتور های جستجوی گوگل این امکان را فراهم می کند تا صفحات مهم سایت ها شناسایی شود. برای مثال سرعت سایت نیز یکی از مواردی است که در سئو تکینکال اهمیت دارد؛ یعنی هر اندازه که سرعت سایت شما بیشتر باشد، همان اندازه هم سئو سایت شما بهتر خواهد بود. یکی از روش هایی که شما می توانید سرعت سایت خودتان را افزایش دهید، استفاده از سرور مجازی یا سرور اختصاصی است که بسته به نیاز خودتان و ورودی و ترافیک سایتتان می توانید یکی را انتخاب کنید.

در صورتی که در زمینه آموزش سئو سوالی دارید می‌توانید آن را در قسمت دیدگاه‌ها مطرح کنید تا کارشناسان نوین، به شما پاسخ دهند. اگر از سایت وردپرسی استفاده می‌کنید، خیلی راحت می‌توانید با افزونه Yoast SEO و با زدن یک دکمه برای سایت خود سایت مپ بسازید! فقط کافی است به قسمت سئو داشبورد سایتتان بروید، ار منوی بالا گزینه قابلیت‌ها را انتخاب کنید؛ بعد گزینه نقشه‌های xml سایت را در حالت فعال قرار دهید.

دسته بندی مقالات

این کار از ایندکس شدن صفحات توسط موتورهای جستجو جلوگیری می‌کند. این کار برای برخی صفحات در وبسایت شما که مهم هستند ولی دوست ندارید در نتایج صفحات جستجو دیده شوند بسیار کاربردی است. اما شما صرفا زمانی می‌توانید از ربات‌ها بخواهید تا صفحات شما را بلاک کنند که نیازی به کرول آن‌ها نباشد. زمان ویرایش مطلب در وب سایت هایی که تولید محتوای زیادی می کنند می تواند به گوگل کمک کند تا درک بهتری از فعالیت آنها داشته باشد.

  • شما الزاما نیازی به اینها ندارید تا وقتی گوگل و سایر موتورهای جستجو با سایت مپ XML شما کار می‌کنند.
  • نقشه سایت در دو نوع HTML و XML است که در این قسمت می خواهیم هرکدام را معرفی کنیم.
  • همان‌طور که می‌بینید در کدهای بالا تگ‌ها اجباری و اختیاری وجود دارد.
  • همچنین توضیح خواهیم داد که چرا باید از نقشه سایت استفاده کنیم و چه مواردی بهتر است در آن قرار دهیم.
  • به یاد داشته باشید که کاربران برای دسترسی به تمام سایت وارد صفحه نقشه سایت میشوند.

برای نقشه‌های سایت با بیش از 100 URL، با استفاده از افزونه‌های وردپرس یا استفاده از سایت‌های رایگان فعال در این زمینه، به طور خودکار یک فایل نقشه ایجاد کنید. برای دانلود و نصب این افزونه می‌توانید از مخزن وردپرس اقدام کنید و روال آن مانند دیگر افزونه‌هاست. بعد از نصب کافی است به قسمت تنظیمات و سپس امکانات آن بروید و گزینه نقشه‌های XML سایت را فعال یا روشن کنید.

تقریبا غیرممکن است که بتوانید تمام لینک‌ها و ربات‌ها را در یک وبسایت بزرگ به روز نگه دارید و نقشه سایت را نیز منطبق با کار سایت آپدیت کنید. در عوض می‌توانید قوانین و دستوراتی وضع کنید که یک صفحه بلافاصله پس از ایجاد در داخل مجله خبری سئو نقشه سایت قرار بگیرد و یا صفحات شما در داخل سایت مپ از حالت noindex‌ تغییر حالت دهند. با توجه به نوع سیستم مدیریت محتوا سایت خود میتوانید پلاگین های رایگان و غیر رایگان بسیاری بیابید که بسادگی یک نقشه سایت ایجاد می کنند.

برای برطرف کردن این خطا می‌توانید URL را از نقشه سایت خود حذف کنید یا شرایط مجوز را برای این صفحه تغییر دهید. اگر صفحه را از نقشه سایت خود حذف می کنید ، ممکن است بخواهید پیوندهای داخلی وب سایت خود را که به صفحه خطای 401 نشان می دهد ، پیدا کرده و حذف کنید. برای این کار می توانید از یک خزنده مانند Screaming Frog یا Xenu استفاده کنید.

جاب تیم در زمینه های برنامه نویسی ، دیجیتال مارکتینگ و سئو فعالیت می کند. اگر بیش از 1000 URL در فایل وجود دارد، همانند مورد قبل سایت مپ خود را به چندین نقشه سایت کوچکتر تقسیم کرده و از فایل فهرست نقشه برای مدیریت آن‌ها استفاده کنید. با استفاده از بخش گزارش این فایل در سرچ کنسول، سایت مپ را برای گوگل ارسال کنید.

مراقب تاریخ صفحات وب باشید

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار