نقشه سایت یا سایت مپ چیست؟ اهمیت نقشه سایت و نحوه ساخت نقشه گروه دیجیتال نردبان-سئو

یک سوم سایت‌های دنیا برمبنای سیستم مدیریت محتوای وردپرس راه‌اندازی شده‌اند و این سیستم امکانات و افزونه‌های جذاب زیادی دارد. برای اینکه بتوانید خیلی ساده و بدون مشکلات کدنویسی نقشه سایت خود را بسازید و به موتورهای جستجو معرفی کنید، می‌توانید از افزونه‌های متعددی بهره ببرید که امکانات زیادی دارند. سایت مپ یا نقشه سایت در واقع یک مجله خبری سئو فایل با پسوند XML است که به موتورهای جستجو می‌گوید سایت شما چه ساختاری دارد و از چه بخش‌هایی تشکیل شده است. به همین دلیل خزنده‌های موتورهای جستجو و گوگل براساس این نقشه سایت شما را خزش و محتوای آن را ایندکس می‌کنند. بنابراین هرچه نقشه شما اصولی‌تر و استاندارد باشد، خیالتان راحت است که لینک‌های سایت به راحتی ایندکس می‌شوند.

توصیه می‌کنم وقتی نقشه سایت به هر روشی ساخته شد، آن را کاملا و به دقت چک کنید که لینک‌های صفحات مورد نظر شما در آن وجود داشته باشند. گوگل و بینگ هردو فقط نقشه‌های سایتی که زیر 50 MB هستند را قبول می‌کنند. پس تا وقتیکه نقشه سایتتان زیر 50 مگابایت حجم داشته باشد مشکلی نیست. نقشه‌های سایت محدودیت URL دارند (تا 50 هزار URL را قبول می‌کنند).

بعد از اینکه گوگل، نقشه شما را جستجو کرد، بر روی Submitted Sitemaps کلیک کنید. در این قسمت، لیستی از نقشه های ارسال شده را مشاهده می کنید. با سلام و احترام ، فایل htacess را هم بررسی داشته باشید. آموزش وردپرس با بیش از 100 ویدئو رایگان دنیای شما را تغییر می دهد. همچنین ممکن است خزنده ها سایتی که از تگ “هرگز” استفاده کرده است را هر از چندگاهی مورد پیمایش قرار دهند تا متوجه تغییرات غیر منتظره ی آن شوند. توجه داشته باشید که این تگ با هدرIf-Modified-Since متفاوت است و موتور جستجو می تواند از هر کدام از آنها به طور جداگانه استفاده کند.

فقط کافی هست آدرس سایت مپ رو در انتهای این فایل قرار بدین. اگر لینک سازی داخلی را به خوبی انجام ندهید و بک لینک زیادی داشته باشید، گوگل به سختی می تواند تمام صفحات سایت شما را پیدا کند. ربات های موتور جستجو برای اینکه بتوانند قسمت های مختلف سایت شما را بهتر شناسایی کنند، به این فایل رجوع میکنند. همینطور وجود آن باعث میشود تا تغییراتی که در قسمت های مختلف سایت خود ایجاد میکنید، سریعتر به گوگل اطلاع داده شود. اگر صفحات سایتتان به صورت طبیعی به یکدیگر ارجاع داده نشده باشند، شما می توانید آنها را در نقشه ی سایت وارد کنید و مطمئن شوید که موتورهای جستجو از آن صفحات چشم پوشی نخواهند نمود.

ثبت نقشه سایت در گوگل به چه صورت است؟

البته دقت داشته باشید که دو مورد دیگر ممکن است توسط گوگل نادیده گرفته شوند. نقشه سایت یکی از مسائلی است که علاقه مندان و متخصصین سئو سایت در مورد آن نظرهای متفاوتی دارند. امروزه، تکنیک های سئو مورد نقد و بررسی قرار گرفته و مسئله به وجود آمده این است که آیا نقشه سایت تاثیری در روند سئو دارد یا خیر.

  • اول معنی گوگل نیوز را چک کنیم که دقیقا چیست؟ این بخش در سپتامبر 2002 و به دلیل حادثه ۱۱ سپتامبر 2001 ایجاد شد.
  • برنامه نویسان از این قابلیت زمانی استفاده می کنند که بخواهند ایندکس شدن قسمت های مختلف سایت را در اختیار مالک سایت قرار دهند.
  • بنابراین هم توسط کاربر و هم توسط موتور جستجو دیده می‌شود.
  • اگر از وردپرس استفاده می‌کنید، می‌توانید یک نقشه سایت با پلاگین Yoast SEO تهیه کنید.
  • توجه کنید که وجود چنین خطاهایی بر رتبه سایر صفحات شما در نتایج جستجو تاثیر مستقیم نداشته و یک مشکل بزرگ محسوب نمی‌شود.

تمام محتوای وب سایت شما را پیدا کنند، بخزند و فهرست کنند. نقشه سایت همچنین به موتورهای جستجو می گوید که کدام صفحات در سایت شما مهم ترین هستند. اما ممکن است شما قصد داشته باشید که یک پست تایپ خاص را در نقشه سایت خودتان قرار ندهید.

با سلام ، خیر نباید حذف شود بصورت تخصصی باید بررسی شود که در اینجا امکان بررسی آن برای ما میسر نیست. در صورت خرید افزونه سئو تیکت ارسال نمایید تا بررسی کنیم. ببینید نقشه سایت در ورژن جدید کاملا تغییر کرده و مانند قبل نیست ، بنظرم اگر کمی در همین ویدئو دقت داشته باشید به خوبی توضیح داده شده است. در نقشه سایت به تعداد پست تایپ‌هایی که در سایت خودتان ایجاد کرده‌اید خط ایجاد می‌شود. هرچقدر که سایت شما بزرگ‌تر باشد و تعداد پست تایپ‌ها نیز بیشتر باشد؛ در این قسمت تعداد خط‌ها بیشتر است. نقشه سایت به سایت های پر محتوا و بزرگ کمک می کند با دقت و سرعت بیشتر ایندکس شوند.

ساختار لینک سازی داخلی سایتتان از حالت مناسبی برخوردار نیست و صفحات بدون لینک زیادی دارید. مزیت این کار این است که گوگل به شما خطاهای فایل نقشه ی سایت، اندیس ها و داده های آماری دیگر را نشان خواهد داد که این داده ها برای شما به عنوان یک وب مستر می تواند بسیار کارآمد باشد. ابزار های آنلاین بسیاری وجود دارند که شما می توانید با استفاده از آنها تنها با یک کلیک یا یک درگ اند دراپ ساده نقشه ی سایتتان را تولید نمایید. ( اما توجه داشته باشید که گوگل به طور رسمی اعلام کرده است که صاحبان سایت از فرمت XML استفاده نمایند زیرا این فرمت تقریبا توسط تمامی موتورهای جستجو شناخته می شود).

اینها یک فایل XML را بیرون می اندازند که می توانید به عنوان نقشه سایت خود از آن استفاده کنید. اگر از وردپرس استفاده می کنید، می توانید نقشه سایتی را که با افزونه Yoast SEO برای شما ساخته شده است، دریافت کنید. با این کار، در اینجا نحوه تنظیم نقشه سایت و بهینه سازی آن برای سئو آمده است. افزونه یواست سئو برای شما سایت مپ را ایجاد می کند و نیاز به افزونه دیگری برای این موضوع نخواهید داشت. فایل سایت مپ که در دایرکتوری ذخیره شده است، فقط می تواند آدرس هایی را نمایش دهد که ذخیره در دایرکتوری و زیر دایرکتوری هستند.

استفاده از پلاگین های سایت مپ ساز

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار