نقشه سایت sitemap چیست اهمیت سایت مپ در سئو-سئو

سلام رسول جان، اگه فرایند ثبت سایت مپ رو درست انجام داده باشی، کمی باید صبر کنی. الزامیاین تگ تنها یکبار مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ نقشه سایت با این برچسب شروع می‌شود و در انتهای نقشه بسته می‌شود. در جدول زیر تگ‌هایی که در نقشه سایت XML مورد استفاده قرار می‌گیرد را برایتان سرجمع کردیم. راه حل چهارم یا ریسک نهایی، ما این راه را به شما پیشنهاد نمی دهیم چرا که تغییراتی که باید در این روش اعمال کنید هسته افزونه را درگیر می کند و ممکن است باعث آسیب پذیری پلاگین بشود. اما اگر اعتماد به نفس کامل برای اینکار را دارید FTP را به وب سرور متصل کنید و به فولدر wp-content بروید.

مثلا اگر شما 2000 تا صفحه داشتید و فقط 1500 تا از آن ها ایندکس شده بودند در هیچ قسمت از وبمستر شما آیتمی با عنوان “صفحات ایراد دار” نمی دیدید. این موضوع به خصوص برای سئو سایت های فروشگاهی که هزاران صفحه داشتند، مشکل بوجود آورده بود. شما در مجله خبری سئو هر سایت‌مپ تا سقف صفحه می‌توانید قرار دهید و اگر وبسایت شما بیش از این تعداد صفحه دارد شما مجبورید بیش از یک نقشه سایت ایجاد کنید. سایت‌های فروشگاهی بزرگ معمولا به چنین چیزی نیاز دارند تا بتوانند تمامی صفحات خود را در نقشه سایت بگنجانند.

انستیتو سئوف با حضور جمعی از متخصصان برنامه نویسی وب و سئو با هدف ارتقاء و بهبود کسب و کارهای آنلاین بنیان نهاده شده است. ما در سئوف مدیرت کسب و کارهای آنلاین را به عهده میگیریم تا در دنیای پر رقابت وب سهم عمده‌ای داشته باشند. و موقع نگاه کردن به URLها مدیر سایت متوجه می‌شود که اینها صفحاتی هستند که حتی نمی‌خواهد در جایگاه اول ایندکس شوند. این گزارش به شما می‌گوید چه تعداد URL را گوگل روی سایت شما یافته است.

سایت مپ (sitemap) بزرگ خود را به بخش ‌های کوچکتر تقسیم کنید:

کلیه حقوق این وبسایت متعلق به وبسایت رادزاد بوده و هرگونه کپی برداری از مطالب آن، بدون ذکر منبع ممنوع می باشد. تاکنون بیش از ۱۶۰۰۰۰ درخواست پشتیبانی را به خوبی و خوشی پاسخ داده‌ایم. اگر موقع کار با محصولات سوال یا مشکلی دارید، روی پشتیبانی ما حساب کنید. ولی see index coveragge قابل کلیک نیست و همچنین Sitemaps read هیچ “یو آر ال”ی رو نمایش نمیده. مراقب آدرس هایی که صفحاتش تاریخ “اخیرا اصلاح شده” یا “last modified” دارند، باشید .

برای این باید به قسمت ظاهر جستجو رفته و روی تب انواع محتوا کلیک کنید. مشاهده می‌کنید که در این قسمت تمامی پست تایپ‌ها برای شما نمایش داده شده است که می‌توانید آنها را تنظیم کنید. مثلاً می‌توانید در این قسمت ایندکس نوشته‌ها را روی حالت خیر قرار دهید تا در نقشه سایت قرار نگیرد. پس از اعمال تغییرات، در پایان فراموش نکنید که روی ذخیره تغییرات کلیک کنید.

اگر از وردپرس استفاده نکنیم چطور؟

و به این نتیجه رسیدم که حتماً باید الان تعداد urlهای کشف شده باید 448 می‌بوده حتماً اون دوتا هم همین اتفاق واسشون افتاده. استفاده صحیح از تگ کنونیکال، ریدایرکت 301 و فایل Robots.txt هم می‌تواند فرآیند خزش ربات‌ها در صفحات را تسریع کند. آدرس صفحه در نقشه سایت هست (کد 200) ولی در این صفحه هیچ محتوای ارزشمندی دیده نمی‌شود و پیامی مبنی بر عدم وجود محتوا نمایش داده می‌شود. جدول بالا اولویت‌بندی انواع صفحات در یک سایت خبری را نشان می‌دهد. از طرف دیگر مهم‌ترین اخبار از صفحه اصلی در دسترس کاربران هستند.

  • همچنین نقشه سایت موتورهای جستجو را متوجه می‌سازد که کدام صفحات در سایت شما صفحات مهم‌تری هستند.
  • در این مقاله از سایت وب24 شما را با استراتژی محتوا و انواع آن به همراه ترفندها و روش های تدوین استراتژی محتوا آشنا خواهیم کرد.
  • در عوض نام گذاری نقشه های سایت بر اساس آدرس های موجود در آن، می تواند به ما در این کار کمک زیادی کند.
  • فرایند به کارگیری نقشه سایت و در دسترس قرار دادن آن برای موتورهای جستجو بسیار ساده است.
  • آدرس URL صفحه اصلی خود را در باکس مربوطه با برچسب Enter URL to spider وارد کنید و Start را بزنید.
حال کار تمام است و گوگل از آدرس نقشه سایت شما آگاه شده است. برای اطلاع از دیگر ویژگی های این ابزار راهنمای گوگل سرچ کنسول را مطالعه کنید. اما چرا؟ جان مولر تایید کرده که نقشه سایت موبایل تنها بایستی برای وب سایت های دارای نسخه موبایل ایجاد شود و برای وب سایت های واکنشگرا نیازی به آن نیست. به عبارتی اگر وب سایت شما دارای نسخه موبایلی به شکل m.example.com است، ساخت نقشه سایت موبایل خالی از لطف نخواهد بود.

این اساسا با یک سایت مپ XML تفاوتی ندارد، اما برای کاربران. URLهای داخل نقشه سایت شما یک تاریخ آخرین تغییرات یا “Last Modified” مربوط به خود دارند. اگر این نکات را برای استفاده از سایت مپ بدانید، دیگر مشکلی برای ساخت آن نخواهید داشت. یا حتی ممکن است تعداد صفحات سایت شما از نرخ خزش سایتتان بیشتر باشد. به گوگل در پیدا کردن تمام عکس‌هایی که داخل سایتتان هست کمک می‌کند. به گوگل کمک می‌کند تا محتواهایی را که مورد تایید گوگل نیوز هستند پیدا کند.

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار