نقشه سایت sitemap چیست اهمیت سایت مپ در سئو-سئو

می‌خواهیم با طراحی وب‌سایت‌های کاربرپسند، تولید محتوای مفید و خدمات سئو حرفه‌ای به فضای وب فارسی خدمتی کرده باشیم. امیدواریم این نگاه حرفه‌ای به رقابتی سالم دامن بزند که در نهایت به پیشرفت وب فارسی منجر شود. در این قسمت پاسخ تعدادی از سوالات متداول در مورد اهمیت نقشه سایت و نحوه ایجاد آن ارائه شده است. اگر پاسخ سوال شما در این قسمت نیست، سوال خود را قسمت نظرات برای ما بنویسید.

نقشه سایت چیست؟ SiteMap

همچنین با استفاده از مقاله‌ای که تو سایت نوین درباره بررسی عملکرد و رفع خطاهای نقشه سایت نوشتیم، sitemapتون رو چک کنید. در کل جدا کردن نقشه سایت موبایل و دسکتاپ کاری هست که در سئو توصیه نمیشه. بعد از مدتی روی فایل سابمیت‌شده کلیک کنید، اگر پیام «Sitemap index processed successfully» برایتان نمایش داده شد، یعنی گوگل سایت شما را بررسی و تأیید کرده است. سایت جدید با صفحات جدیدی دارید که هنوز به خوبی به آن‌ها لینک داده نشده است (لینک داخلی و خارجی). می‌دانید که ربات‌های گوگل و سایر crawlهای سطح وب، لینک‌ها را دنبال می‌کنند و از صفحه‌ای به صفحه دیگر می‌روند؛ بنابراین اگر سایت شما لینکی نداشته باشد ممکن است صفحات شما را پیدا نکنند.

گزارشات گوگل سرچ کنسول را در بخش Sitemap آنالیز کنید

همچنین بهتر است با رفتن به سربرگ Images تصاویر را در نقشه سایت خود قرار دهید. اگر از ابزارهای درست کردن فایل نقشه سایت استفاده کنید، یک گزینه یا تیکی برای ساخت نقشه سایت مخصوص موبایل داره که اون رو بزنی بقیه کارها خودکار انجام میشه. اختیاریتاریخ آخرین به روزرسانی صفحه مورد نظر است که به شکل YYYY-MM-DD نوشته می‌شود.اختیاریاین تگ مشخص می‌کند که هر چند وقت یکبار این صفحه تغییر می‌کند. این مقدار یکسری اطلاعات کلی را برای موتورهای جستجو فراهم می‌کند که ممکن است با تعداد دفعات بررسی خزنده‌های گوگل ارتباط نداشته باشد.

  • از طرفی یکی از کارامد ترین و بهترین ابزار در موتور جستجوی گوگل برای نمایش اطلاعات درخواستی کاربران، نقشه سایت است.
  • شرکت دیجیتال مارکتینگ نوین بین آماده ارائه خدمات در زمینه سئو و طراحی سایت در اکثر نقاط ایران می باشد.
  • یعنی اینکه هر بارکه بخواهید یک صفحه را به سایت خود اضافه کنید باید یک سایت مپ جدید دانلود و جایگزین سایت مپ قبلی کنید.
  • دقت داشته باشید که قرار داشتن فایل تصاویر در همان دامین وب سایت امری ضروری نیست.
در آدرس بالا کافی است به جای farin.academy آدرس وب سایت خودتان را قرار بدهید. این دقیقا جایی است که نقشه سایت شما توسط افزونه رنک مث ساخته شده و قرار گرفته. بجای این کار می توانید URL صفحه ی نقشه ی سایتتان را در فایل robots.txt وارد نمایید. نقشه ی سایت رتبه بندی شما را به خودی خود بهبود نمی دهد اما کمک می کند تا موتورهای جستجو بهتر سایت شما را پیمایش کنند.

نزدیک به 2 سال هست که در زمینه سئو به صورت تخصصی فعالیت میکنم و به سئوی کلاه خاکستری علاقه فراوانی دارم. روز کاری من با مطالعه‌ی اخبار و مقالات جدید مرتبط با حوزه سئو شروع میشه و در این بین اگر مطلب مفیدی رو ببینم در بلاگ تریبون با شما عزیزان به اشتراک می‌گذارم. به عنوان مثال‌، بیایید این‌طور مجله خبری سئو فرض کنیم که سایت‌مپ شما به ۵۰۰۰ صفحه لینک دارد. آیا می خواهید رتبه سایت خود را در گوگل بهبود بخشید؟ این 23 استراتژی می تواند به شما کمک کند ترافیک ارگانیک را افزایش دهید. کار دیگر ما در آکادمی سئو سفینه؛ تولید ابزارهای سئو است. بسیار مهم است که نقشه‌ سایت شما و robots.txt با هم هماهنگ باشند.

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار