نقشه سایت sitemap چیست اهمیت سایت مپ در سئو-سئو

پس از این شما قادر خواهید بود که فرکانس و اولویت مطلب نقشه سایت خودتان را تنظیم کنید. در صورتی که این مقادیر را تغییر دهید، موتورهای جستجو آن را به عنوان نکته ای در نظر می گیرند که بر اساس معیارهایشان می توانند آن ها را دنبال کنند و یا نادیده بگیرند. برای ساختن سایت مپ روش های مختلفی وجود دارد که در این جا به آن ها اشاره خواهیم کرد. این نوع سایت مپ را باید نوعی حالت سنتی از سایت مپ دانشت که در صفحه ای جداگانه طراحی شده اند و کاربران می توانند برای بازدید کردن از وب سایت ها استفاده کنند. اگر بلد نیست سایپ مپ ایجاد کنید، اصلا نگران نباشید، ما صفر تا صد ایجاد نقشه سایت را هم در سایت های وردپرسی و هم در سایت هایی که با زبان های php و asp ایجاد شده اند، آموزش خواهیم داد.

برای این کار کافی است وارد گوگل سرچ کنسول شوید و به بخش Sitemaps بروید. سپس آدرس فایل نقشه سایتتان را در قسمت مربوطه وارد کنید و دکمه Submit را بزنید. با این کار، نقشه سایتی که تهیه کرده‌اید در گوگل سرچ کنسول ثبت می‌شود و توسط گوگل بررسی خواهد شد. در صورتی که هنوز گوگل سرچ کنسول را نصب نکرده‌اید به مقاله گوگل سرچ کنسول در وبلاگ نردبان سر بزنید. نقشه سایت یا سایت مپ یک فایل با پسوند XML است که تمام محتواهای مهم روی یک سایت را فهرست می‌کند و نحوه ارتباط صفحات مختلف را نمایش می‌دهد.

نقشه سایت در واقع مشخص کننده صفحاتی است که کسب رتبه در آن صفحات برای شما اهمیت دارد. با بررسی وضعیت نقشه سایت خود در گوگل سرچ کنسول صفحاتی از نقشه سایت که ایندکس نشده‌اند را بررسی کنید. اگر برای شما فهرست شدن آن صفحات مهم است بایستی برای رفع مشکل اقدام کنید.

وقتی یک صفحه توسط این ربات‌ها بررسی می‌شود، به لینک‌های داخلی و خارجی آن توجه می‌شود. اگر یک آدرس URL پیدا شود که در فهرست جستجوی آن‌ها نیست، محتوای آن آدرس را فراخوانی می‌کنند و در جای مناسب ایندکس می‌کنند. این خط از کد به موتورهای جستجو اعلام می‌کند که با یک فایل XML سر و کار دارند.

سلام خسته نباشیداز محتواهای آموزشیتون بسیار ممنونم فقط یه سوال داشتم اونم این هست که من تو وب مستر تولز هیچ دیتایی ندارم. شما میتونید کمک کنید؟ من سایتم رو داخل گوگل ثبت کردم و کد تائید هم وارد کردم. و یک سوال دیگه اینکه من وقتی توی google search console بخش sitemaps، نقشه سایتم رو اضافه کردم جلوی لینک ها توی فیلد وضعیت نوشته بود .

  • سلام استاد میخواستم بپرسم آیا داشتن سایت مپ اجباریه؟ من از سمت تیم دولوپر مشکل دارم برای این موضوع.
  • اگر تشخیص و شناسایی صفحات سایتتان دشوار بوده یا حاوی محتوای غیر متنی سنگین باشد.
  • همچنین این کار موجب استفاده بهینه تر از Crawl Budget می شود.
  • به اندازه کافی هم درباره تخت جمشید اطلاعات کسب نکرده‌ایم و حتی برخی از مهم‌ترین سرستون‌های چندهزارساله پایتخت کهن ایران را ندیده‌ایم.

سایت مپ را می‌توان به شکل XML نیز مورد استفاده قرار داد یا در صورتی که حجم بالایی دارد با استفاده از ابزار Gzip، فشرده‌سازی کرد. داشتن هر دو اعتماد به نفش ما را حفظ خواهد کرد و به مجله خبری سئو اندازه کافی می‌دانید که شما هیچ کدام از ابعاد سئو را از دست نداده اید. شما مطمئن خواهید شد که گوگل سایت و صفحات شما را پیدا می‌کند و همچنین کاربران صفحات شما را پیدا خواهند کرد.

Sitemap XML

در سرچ کنسول جدید، اطلاعات بیشتری نسبت به نسخه قدیمی به وب مستر سایت ارائه می شود. اگر فیلم و ویدئو برای کسب و کار شما مهم هستند از این مدل نقشه سایت استفاده کنید وگرنه ضرورتی ندارد. برای صرفه جویی در نرخ بودجه ایندکس سایت می توانید از کدهای اسکیما برای ویدئو استفاده کنید.

ایندکس گوگل چیست؟ دلایل ایندکس نشدن سایت + راه حل

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار