پیش نیاز یادگیری سئو چیست؟ شروع یادگیری SEO-سئو

لینک‌سازی داخلی در صفحات محصول را می‌توان در زیر توضیحات محصول انجام داد. می‌توانید بخش‌هایی مانند محصولات مرتبط ایجاد کنید و از آن‌جا به سایر محصولات لینک بدهید. البته بعضی از افراد صفحه مقاله را تبدیل به زباله‌دان می‌کنند! یعنی انقدر به صفحات بی‌ربط لینک می‌دهند که کاربر را آشفته می‌کند. کیورد تارگتینگ یعنی در هر صفحه قرار است روی چه کلمه کلیدی کار شود.

بسیاری از افراد هنگام یادگیری مجله خبری سئو توجهی به زمان استفاده از هر روش و تدوین یک استراتژی دقیق ندارند و همین مساله موجب میشود فعالیت های آنها اثربخشی لازم را نداشته باشد. سوال شما بسیار جامع است و در واقع شامل تمام جزئیات سئو یک سایت میشود. پیشنهاد میکنیم برای شروع کتاب سئو برای همیشه را مطالعه کنید. در نظر داشته باشید که اولین قدم برای سئو تدوین یک استراتژی دقیق است، پیشنهاد میکنیم در قدم دوم سری مقالات تخصصی در موضوع سئو کلاه سفید را به دقت مطالعه کنید.

  • برای مثال، وقتی درباره اتومبیل صحبت شود، خودرو، موتور، جاده، لاستیک و تابلو‌های راهنما کلمات کلیدی هم معنی هستند.
  • سپس در سال‌های بعد با واضح شدن صفحات مهم؛ برای تقویت آن صفحات رپورتاژ می‌گیریم.
  • در واقع موتورهای جستجو راه‌‌‌های ارتباطی هستند که این قضیه را عملی می‌‌‌‌کنند.
  • موتور جستجوی گوگل و موتور جستجوی بینگ مایکروسافت از معروفترین موتورهای جستجو هستند.
  • بر خلاف سایت‌های فروشگاهی و خدماتی که از فروش محصول یا خدمات کسب درآمد می‌کنند؛ معمولا درآمد سایت‌های وبلاگی و مجله‌ای از تبلیغات است.
همانگونه که زبان‌های بسیاری برای ارتباط بین انسان‌ها وجود دارد، مجموعه‌ای از زبان‌های برنامه نویسی نیز وجود دارد که برنامه نویسان می‌توانند با استفاده از آن‌ها با کامپیوتر ارتباط برقرار کنند. در ادامه، مهم‌ترین زبان‌های برنامه نویسی که ممکن است در مقوله سئو مورد استفاده قرار گیرند را مشاهده می‌کنید. مثلا لینکی با عنوان “مدیر‌وب” به صفحه‌ای در سایت مدیر‌وب داده شود. نوعی ریدایرکت است که به جای سطح سرور، در سطح صفحه اجرا می‌شود. Meta Refresh معمولا با شمارش معکوس 5 ثانیه‌ای و متنی با مضمون “اگر بعد از 5 ثانیه به صفحه مورد نظر هدایت نشدید، اینجا را کلیک کنید” همراه است. این نوع ریدایرکت معمولا کند‌تر بوده و برای سئو توصیه نمی‌شود.

آموزش سئو

به این وسیله می توانند کلیه محتواهای سایت ها را پیدا کنند. محتواهای پیدا شده در پایگاه داده های گوگل ثبت می شوند و در مرحله بعد، سایت ها با توجه به کلمات کلیدی و معیارهای سئو رتبه بندی می شوند. در صورت جستجوی یک کلمه، تمام صفحات به ترتیب رتبه بندی به نمایش درمی آیند. موتور جستجوی گوگل، تگ کلمات کلیدی را نادیده می ‌گیرد و استفاده از این کلمات تاثیری بر سئو سایت ندارد. بنابراین هر چند این شیوه در گوگل کارآیی چندانی ندارد، اما توصیه می ‌شود در هر صفحه حداقل یک کلمه کلیدی، تعریف و برای آن محتوا تولید شود. صفحه شما ابتدا کراول و سپس ایندکس می‌شود، اما ممکن است مدت زمان بیشتری طول بکشد تا صفحه مد نظر شما در صفحه اول دیده شود.

در کنیبالیزیشن دو صفحه از سایت در حال رقابت با یکدیگر هستند و این موضوع باعث می شود رتبه هر دوی آن ها کاهش پیدا کند. بنابراین بهتر است درباره یک موضوع تنها یک محتوا بنویسید و سعی کنید آن مقاله را به بهترین و کامل ترین نحو ممکن نگارش کنید. در این حالت صفحات مختلف سایت شما که در یک جستجو نمایش داده شده اند، شروع به رقابت با یکدیگر می کنند و هر کدام سعی می کند رتبه و ترافیک ورودی بیشتری دریافت کند. به این رقابت، هم‌نوع‌خواری می گویند، چون دو صفحه سایت شما برای شکست یکدیگر تلاش می کنند. ما در سئو برای اینکه سایت را از تمام جهات مختلف، بهینه سازی کنیم، باید مسیر برخی از صفحات را تغییر دهیم. صفحاتی از محصولات که موجود نیستند، صفحاتی که پاک شده اند، صفحات که به اصطلاح ویروسی شده اند و… همگی به وسیله ریدایرکت های مختلف تغییر مسیر داده می شوند.

تحلیل نتایج برتر گوگل و شناخت هدف جستجو

تغییرات الگوریتم موتورهای جستجو می تواند به طور قابل توجهی بر رتبه بندی شما تأثیر بگذارد و تمرکز استراتژی SEO شما را تغییر دهد. MozCast می‌تواند به شما کمک کند تا با مشاهده پیشرفت‌های الگوریتم‌های گوگل در طول ۹۰ روز، در صدر قرار بگیرید. خوشبختانه، ابزارهای سئوی رایگان زیادی وجود دارد که می توانند سایت شما را بدون هزینه کردن به سطح بالاتری برسانند.

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار