پیش نیاز یادگیری سئو چیست؟ شروع یادگیری SEO-سئو

کدنویسی صحیح، وجود لینک‌های سالم، سرعت مناسب سایت و موارد این‌چنینی‌ دیگر از جمله فاکتورهای مهم در سئوی فنی به‌شمار می‌آیند. در واقع، شما باید با موضوع‌هایی مانند سازوکار موتورهای جست‌وجو و اینکه سئو چیستآشنا باشید و سپس به‌سراغِ یادگیری سئو بروید یا ممکن است وسط کار متوجه شوید که زمان زیادی را از دست داده‌اید. به شما پیشنهاد می شود برای کسب اطلاعات در حوزه بهبود سئوی سایت مقاله ما را مطالعه نمایید. سایتی که محتوای پویا و مفید تولید می‌کند و مرتبا بروز رسانی می‌شود و لینک‌های مختلفی از سایت های مرتبط و مطرح دریافت می‌کند به مرور زمان در نظر گوگل معتبر می‌شود. سعی کنید در محتوای خود همیشه از تصاویر متنوع استفاده کنید! استفاده از تصاویر از خسته شدن کاربر هنگام مطاللعه مطلب شما جلوگیری خواهد کرد در این بین استفاده از نام جایگزین یا alt برای عکس بسیار ضروری است.

معرفی کامل آخرین الگوریتم های گوگل و جدیدترین تغییرات الگوریتم ها در گوگل که از جهت سئو و بهینه سازی سایت اهمیت بسیار بالایی دارند و سئو کارها به دنبال آنها هستند. نکته ای که باید به خاطر داشته باشید این است که برای لینکهای داخلی حتما از عین کلمات کلیدی استفاده کنید. اینکار برای رتبه گیری صفحات با کلمات کلیدی بسیار بهتر از متا کلمه کلیدی عمل می کند. سئو کلاه خاکستری، هم کلاه سیاه است و هم کلاه سفید؛ چیزی بین هر دوی این موارد. در سئو کلاه خاکستری، متخصص سئو ابایی از انجام اقدامات سئو کلاه سیاه تا حد معمول ندارد اما بیشتر اقدامات در حوزه سئو کلاه سفید هستند. در این استراتژی، تنها چند قدم وارد حوزه سئو کلاه سیاه می‌شویم و در مواقع نیاز، از آن استفاده می‌کنیم.

با توجه به این که در این مقاله میخواهیم هر دو مقوله سئو داخلی و خارجی را بررسی کنیم ناچار به توضیح خلاصه وار هستیم. اما تک تک موارد گفته شده در این مقاله را بصورت مفصل در مقالات مجزا بررسی خواهیم کرد. باید با کمک یک ابزار تعیین کنید که میزان جستجو کدامیک در گوگل بیشتر است.

سئو، ترکیبی از یادگیری مداوم و تحلیل اطلاعات

کلمه سئو یا SEO مخفف Search Engine Optimization و به معنی بهینه‌سازی محتوای سایت برای موتورهای جست‌وجو است. این فعالیت ها شامل استراتژی تولید محتوا، ایجاد بک لینک، مدیریت کمپین های SEM در گوگل و استراتژی کلمه کلیدی برای افزایش رتبه بندی در تمام موتورهای جستجو می شود. موتورهای جستجوگر گوگل از طریق ربات ها می توانند تمام صفحات را بررسی کنند و به تمام لینک های موجود در این صفحات وارد شوند.

Crawling چیست و چگونه عمل می‌کند؟

از نگاه ای ساده تر، سایت های دیگر، سایت شما را به کاربرانشان، توصیه کنند. این باعث می شود که سایت شما بیشتر مورد توجه گوگل نسبت به رقبا قرار گرفته و راحت تر به نتایج برتر گوگل برسد. این مسئله یکی از تکنیک های سئو کلاه سیاه بود که طی آن کاربران مختلف برای عبارت کلیدی های متعدد وارد یک صفحه می شدند و آن صفحه رنک و ورودی کلی وب سایت را به شدت افزایش می داد.

  • مثلا اگر یک فرم ثبت نام دارید که مخصوص تعداد خاصی از کاربران است و عمومی نیست؛ نیازی نیست در نقشه سایت ثبت شده باشد.
  • می‌خواهیم با طراحی وب‌سایت‌های کاربرپسند، تولید محتوای مفید و خدمات سئو حرفه‌ای به فضای وب فارسی خدمتی کرده باشیم.
  • فهمیدن این اصطلاحات به شما کمک میکنند تا ماهیچه های سئو حرفه ای خود را تقویت کنید و با تسلط به تئوری، خود را برای نبرد میدان جنگ سئو آماده کنید.
  • هنگام تولید محتوا برای وبلاگ همیشه سعی کنید که ساختار را در نوشته‌هایتان رعایت کنید.
شاید برایتان جالب باشد که بدانید، پست‌هایی که حداقل یک عکس در آن‌ها به‌کار رفته نسبت به پست‌هایی که بدون عکس هستند جایگاه خیلی بالاتری دارند. منظور از توضیحات متا یا متا دیسکریپشن متنی است که برای نمایش داده شدن در قسمت توضیحات گوگل نوشته می‌شود (مانند تصویر زیر). برای این کار من مجله خبری سئو برای همه مطالبم درمورد یوتیوب، snippet bait نوشتم. سایت SEMrush با آنالیز 7میلیون snippet پی برده است که اکثر آن‌ها 40 تا 60 کلمه دارند. به این معناست که فایل یا صفحه درخواستی، توسط سرور پیدا نشده است. اما اینکه منبع مورد نظر بطور موقت یا دائم از بین رفته است را مشخص نمی‌کند.

مخفف سه کلمه ی Expertise، Authoritativenees و Trustworthiness می باشد. به وسیله این شاخص؛ گوگل، تخصص و اعتبار شما را در حوزه کاریتان می سنجد. در E-A-T و سئو عواملی مانند میزان اعتبار نویسنده، فعالیت نویسنده ها در شبکه های اجتماعی، واکنش مردم نسبت به برند شما و … تاثیر دارند. در سئو سفید، کلیه عملیات سئو به صورت کاملا قانونی صورت می گیرند و از قوانین گوگل تبعیت می کنند. در این روش، به صورت اصولی محتوا تولید و در سایت منتشر می شود. سایت هایی که بر این اساس، محتوا تولید می کنند، آینده خوبی دارند.

در ادامه سعی کردم پرتکرارترین سوالات شما را جمع‌آوری کنم و به آن‌ها پاسخ بگویم. علاوه بر نکات بالا؛ حتما سایر نکات تکنیکال که در فصل سئو تکنیکال عرض کردم را هم ترتیب اثر دهید. مراحل کاملا نصب و سئو وردپرس را در فصل سئو وردپرس به صورت کامل توضیح داده‌ام.

صاحب سایت با ایجاد تغییر در تنظیمات سرور، تعیین می‌کند که اگر یک IP به کرالر تعلق داشت، نسخه متفاوتی از صفحه وبی که برای کاربران واقعی بکار می‌رود، برای آن IP به نمایش در‌آید. اگر موتور جستجو مورد Cloaking را شناسایی کند، وب سایت متخلف را پنالتی کرده و برای همیشه از ایندکس خود حذف می‌کند. در نتیجه، آن وبسایت دیگر در هیچ یک از صفحات نتایج جستجو آورده نخواهد شد. SEM یک روش بازاریابی با استفاده از تبلیغات پولی است، که در صفحات نتایج موتور‌های جستجو نمایش داده می‌شوند. به عبارت دیگر، SEM یک استراتژی بازاریابی دیجیتال است که بمنظور افزایش بازدید یک وبسایت، در صفحات نتایج موتور‌های جستجو انجام می‌پذیرد.

به همین منظور ما فهرستی از این مفاهیم و اصطلاحات را برایتان تدارک دیده‌ایم. بک لینک‌ها همیشه در مبحث سئو از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بوده‌اند. اما الگوریتم پنگوئن گوگل، طی یکی از بروز رسانی‌های خود، بساط لینک سازی‌های غیر‌طبیعی (لینک‌هایی که برای دستکاری رتبه صفحات ایجاد می‌شوند) را بر‌چید و اینگونه بود که کیفیت بر کمیت ارجحیت پیدا کرد. بعد از این بروز رسانی گوگل، سایت‌هایی که با استفاده از لینک‌های Sitewide قصد سئو‌ی کلاه سیاه داشتند، پنالتی شدند و امروزه دیگر شاهد چنین لینک سازی‌هایی نخواهیم بود.

۳. متخصص سئو یا تیم سئو؟

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار