چگونه سئو سایت خود را بالا ببریم؟-سئو

در یک کلام هر چه افراد بیشتری وب سایت شما را ببینند، ترافیک ارگانیک و آنلاین شما بیشتر می شود و شانس شما برای ارائه محصول یا خدمات خود نیز بیشتر می شود. یکی از مهم‌ترین اهدافی که هر کسب‌وکار در سئو دنبال می‌کند، بهبود رتبه سایت در کلمات کلیدی اصلی است. کلمات کلیدی اصلی برای هر کسب‌وکار متفاوت است و بعد از انتخاب آن‌ها، فرآیند بهینه‌سازی برای رشد این کلمات آغاز می‌شود. برای برخی کسب‌وکارها این موضوع مهم‌ترین هدف است و در اولویت بالاتری نسبت به افزایش ورودی قرار دارد. نکتۀ دیگری که در خصوص بهینه سازی تصاویر سایت وجود دارد، انتخاب نام مناسب برای آن‌ها و استفاده از تگ Alt است. تگ Alt به موتورهای جستجو کمک می‌کند متوجه موضوع عکس و ارتباط آن با متن شوند.

این روز‌ها، کسب و کار‌های مختلف در رقابتی بزرگ قرار گرفته‌اند تا بتوانند مشتریان زیادی را از طریق وب سایت‌های… اگر در دنیای وب‌سایت و سئو در حال فعالیت باشید، به‌خوبی می‌دانید که ابزارهای کاربردی دررسیدن به نتیجه بهتر اهمیت… خب الان نوبت آن می‌رسد که به سئوی سایت با دید وسیع‌تری نگاه کنیم. فرض کنید شبانه روز وقت گذاشتید و سایت خود را زیبا و پر از محتوا آماده کردید ولی دیدید یک جای کار می‌لنگد!

  • به زبان ساده، Link Building (لینک‌سازی) فرآیند واداشتن وب سایت‌های دیگر به لینک دادن به وب سایت خودتان است.
  • تمرکز آپدیت برت روی نکات ریز دستوری، جملات و کلماتی که درمحاورهبه‌کار می‌روند و به خصوص رویعبارت‌های طولانی یا Long Tail Keywordsاست.
  • موتور‌های جستجو از‌جمله گوگل، کلمات بسیار رایج را نادیده می‌گیرند تا اینگونه بتوانند فضای پایگاه داده خود را خالی نگه داشته و به فرآیند‌های کرال و ایندکس خود سرعت ببخشند.
  • فایل‌های JS و CSS را از منابع خارجی در سایت بارگیری نکنید.
  • از اين رو مهندسين سئو مي‌بايست مهم‌ترين اين معيار‌ها را جهت پياده‌سازي موفق سئو بدانند.
به عبارت دیگر، Redirect زمانی اتفاق می‌افتد که شخصی قصد باز‌کردن صفحه‌ای خاص را دارد اما به صفحه دیگری فرستاده می‌شود. اغلب زمانی اتفاق می‌افتد که صاحب سایت، صفحه‌ای را حذف کرده و با استفاده از Redirect قصد دارد تا بازدید کنندگان و کرالر‌ها موتور‌های جستجو را به صفحه مرتبط دیگری راهنمایی کند. وب سایت‌ها ساختار عوض می‌کنند، صفحاتی را حذف می‌کنند و یا از دامنه‌ای به دامنه دیگری منتقل می‌شوند. در این مواقع، بکار بردن درست و به جا‌ی Redirect ها برای جلوگیری از افت رتبه و نیز کمک به موتور‌های جستجو برای درک بهتر این تغییرات، امری حیاتی به شمار می‌رود. SEO در لغت به معنی بهینه سازی موتور جستجو می‌باشد اما در تعریف، به بهینه سازی وب سایت برای موتور‌های جستجو اطلاق می‌شود.

توضیحات متا یا خلاصه توضیحات مطلب شما، همان متنی است که در صفحات جستجوی گوگل نمایش داده می‌شود. در صورتی که شما تگ متا توضیحات را وارد نکرده باشید موتورهای جستجوگر به طور پیشفرض خلاصه ای از مطلب شما را در نتایج نمایش می دهند. دقت داشته باشید که برخی از نکات و فرایندهایی که برای سئو داخلی نیاز است بهتر است در زمان طراحی سایت در نظر گرفته شوند. سایتی که ساختار بهینه داشته باشد بدون شک خزنده‌های گوگل را بیشتر راضی خواهد کرد.

آیا گوگل پنالتی شدیم؟ و چقدر طول میکشه گوگل دوباره منو بیاره بالا و از پنالتی خارج شم. الان یک ماه گذشته هنوز هیچ کجای گوگل تو اون عنوان نیستم مگه اینکه اسم سایت رو کنار عنوانم بزنید. برای فعالیت در حوزه مجله خبری سئو و تولید محتوا نیازی به کسب دانش در حوزه طراحی سایت نیست.

گوگل روز به روز به سمتی حرکت می‌کند که کاربران تنها سایت‌هایی را در نتایج جستجو ببینند که برای آنها کاربردی باشد. این بدان معنا است که سایت شما تنها در صورتی رتبه اول گوگل خواهد بود. که از نظر گوگل دقیقاً خواسته مشتری را برآورده کند و این کار را بهتر از سایت‌های رقیب انجام دهد. گوگل برای آنکه متوجه شود کیفیت محتوای شما و ارتباط آن با خواسته مشتری به چه صورت است به عواملی نیاز دارد که به آنها Signal های رتبه بندی می‌گویند. در این مقاله ما 5 عامل مهم از صدها عامل تاثیر گذار در افزایش رتبه یک صفحه در گوگل را ذکر کرده ایم. رعایت دقیق و حرفه ای این 5 عامل در بسیاری از موارد برای ارتقاء رتبه یک سایت کافی است.

هر چه این آدرس‌ها کوتاه‌تر، خواناتر و البته مرتبط‌ با کلیدواژه یا کلمه کلیدی مطلب شما باشند، بهتر است. این به این معنی است که کلیک‌های کاربران بسیار ارزشمند است و اگر بتوانید سایت خود را در رتبه‌های بالاتر نگه دارید باعث افزایش نرخ کلیک و بهبود رتبه سئو سایت شما خواهد شد. تگ های title و H1-6 و S و em از اهیمیت بیشتری نسبت به سایر تگ ها دارند.

لینک سازی در بخش سئوی داخلی سایت به دو دسته تقسیم می‌شود:

کار اول شما این است که کلمه کلیدی صفحه را مشخص کرده باشید. البته معیار سنجش سرعت سایت از نظر گوگل؛ core web vitals است که در درس سئو تکنیکال به آن پرداختیم. شاید تنها مشکل طراحی رسپانسیو این است که سرعت را کمی در نمایش موبایل کاهش می‌دهد که با روش‌هایی که در همین فصل و در مورد افزایش سرعت سایت گفتم قابل بهبود است.

سئو در رابطه با استانداردها سخن می‌گوید

برای مثال ممکن است یک شخص واحد با دو وسیله الکترونیکی (مثل موبایل و کامپیوتر) از یک سایت بازدید کند، که در اینصورت دو بازدید کننده به حساب خواهد آمد. یا مثلا اگر شخصی یکبار صبح و یکبار عصر از یک سایت بازدید کند، یک بازدید کننده دو بازدید ثبت کرده است. اما به شرطی که بین دو بازدید توسط یک IP یکسان، فاصله زمانی معینی (بین یک روز تا یک هفته) وجود داشته باشد، دو بازدید کننده حساب خواهند شد.

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار