آموزش سئو محتوا به صورت کامل و حرفه ای️-سئو

بطور کلی هرچه یک موضوع را از زوایای بیشتری پوشش دهید تعداد کلمات مقاله بیشتر خواهد شد و شانس رتبه گرفتن بیشتر خواهد بود. توصیه می‌کنیم که حداقل ۳ تا ۵ لینک داخلی در هر نوشته یا صفحه‌ای که می‌نویسید قرار دهید. در حین نوشتن مطلب به سایر صفحات سایت در جای مناسب ارجاع دهید. این عدد ثابت نیست و بسته به طول مطلبی که می‌نویسید شاید لازم شود لینک‌های داخلی بیشتری نیز در نوشته خود بگنجانید.

مطمئن شوید که صفحه بنیادی و صفحات فرعی مرتبط با آن، همگی در جاهای مناسب به یکدیگر لینک شده باشند. به‌کارگیری کلمات، عبارات و سوالات کاربران می‌تواند نرخ تعامل با سایتتان را افزایش دهد. با این کار، اگر محتوای شما واقعا مشکلی از مشکلات کاربران را حل کند، تبدیل به یک محتوای بسیار جذاب با نرخ تعامل بالا خواهد شد. مطالعه انجام شده توسط نلسن نورمن گروپ نشان داد که تنها ۱۶ درصد از کاربران بصورت کلمه به کلمه متون را می‌خوانند. برای این کار نیز می‌توان از کمک ابزارهای موجود بهره‌مند شد.

زامبی پیج ( Zombie Page ) چیست؟

البته باز هم همه چیز را کامل بررسی کنید زیرا همه قالب های موجود در وردپرس ممکن است این تگ H1 را نداشته باشند. یک مطالعه در Backlinko نشان داد که URL های کوتاه تر معمولا نسبت به URL های بلند، رتبه بهتری را به دست می آورند. در هر صورت، شما همیشه باید از یک روند صحیح پیروی کنید و سعی کنید از بهترین روش ها و دستور های ممکن بهره ببرید.

برای تحقیق کلمات کلیدی می‌توانید از ابزارهایی مثل keywordtool استفاده کنید. پیشنهادات گوگل و سایت‌های دیگری مثل moz و ahrefs می‌تواند به شما در تحقیق کلمات کلیدی و انتخاب کلید واژه اصلی کمک زیادی کند. درک این موضوع که کاربران به دنبال چه کلمات کلیدی هستند؟ افراد به روش های مختلف برند یا کسب و کار شما را جستجو می کنند.

بدون این که بر روی لینک ها کلیک کنیم، نمی توانیم بگوییم که مقاله های NYC Go و Lonely Planet کی منتشر شده اند. اگر شما از سیستم مدیریت محتوای وردپرس مجله خبری سئو استفاده می کنید، احتمالا در قسمت “enter title here”، همان تگ H1 را مشاهده می کنید. خب ما همین مثال را در نظر می گیریم و کارمان را ادامه می دهیم.

بعد از اینکه عبارات کلیدی تعیین شدن تقویم برای سایت شما میسازم و بر مبنای این تقویم محتوای سایت شما تولید و بارگزاری میشه . بازاریابی محتوا یک فعل معلوم است با یک عملِ در حال انجام؛ یعنی این‌طور نیست که شما یک‌بار آن را انجام دهید و دیگر تمام شود، بلکه فرایندی ادامه‌دار است و استمرار می‌یابد. برای این‌که کاربران به‌راحتی بتوانند محتواهای موردنظرشان را پیدا کنند. در مقدمه محتوا علاوه بر تکرار کلمه کلیدی، بهتر است محتوا جذاب باشد و روند کلی محتوا را تشریح کند، نباید محتوا کلی یا خیلی جزئی باشد، ترجیحاً از سایت یا اسم برند صحبت شود.

کاربرد هرم وارونه در تولید محتوا

با اینکه در این مقاله تمام سعی ما در این است که تا حد ممکن اطلاعات کامل باشد، اما در اینجا نمی‌خواهم هر چیزی که برای بهینه‌سازی محتواها برای موتورهای جستجو نیاز دارید را به شما بگویم. کاپریلا، به عنوان یک سرویس تبلیغات کلیکی هدفمند، با مناسب‌ترین هزینه، بالاترین کیفیت و بازدهی از تبلیغات را ایجاد میکند. از سوی دیگر، کاپریلا با نمایش محتوای مناسب و مرتبط با صفحه به صفحه یک وبسایت، بیشترین درآمد از تبلیغات را برای وبسایتها ایجاد میکند.

  • به زبان ساده می توان گفت که سئو، تلاش برای نمایش وب سایت های مناسب برای افراد مناسب است.
  • اگر می‌خواهید در هر کلمه کلیدی در گوگل رتبه بگیرید باید با اصول روز سئو محتوایی و تولید محتوا آشنا باشید.
  • اگر به‌صورت مستمر اقدام به تولید محتواهای باکیفیت می‌کنید، می‌توانید امیدوار باشید که درنهایت بعضی از آنان به رتبه‌هایی در موتورهای جستجو دست یابند.
  • بسیار مهم است بدانید رقبای شما چه محتوایی نوشته‌اند، به چه موضوعاتی اشاره کرده و از نوشتن چه موضوعاتی غفلت کرده‌اند.
  • سلام امیدوارم حالتون خوب باشه؛ من محمد نصیری هستم و اینجا وبین سئو.

سئو محتوا یکی از آسانترین جنبه‌های سئو است و یادگیری آن زمان زیادی از شما نخواهد گرفت. شما با مطالعه این مقاله ۹۰ درصد از نکات سئو محتوا را فراگرفته‌اید. طبق مطالعه‌ای که توسط SEMRUSH انجام شده ۳۶ درصد از مقالاتی که دارای h2 , h3 هستند دارای عملکرد بهتری از نظر ترافیک، میزان اشتراک در شبکه‌های اجتماعی و تعداد بک لینک دارند. امروزه اکثر کاربران یک متن بلند را مو به مو نمی‌خوانند، بلکه محتوا را اسکن می‌کنند و با خواندن تیترها و موارد شماره دار به دنبال پاسخ سوال خود هستند. بهتر است نگارش محتوا به گونه‌ای باشد که کاربر با یک نگاه بتواند ساختار آن را درک کند.

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار