در بین نتایجی که تاریخ در آن ذکر شده است میبینید که نتایجی داریم در زمان فوریه و می 2018. بنابراین ما سعی میکنیم روی آن کلیک کنیم تا نتایج بهروزتری ببینیم. بهروز بودن مطلب برای بسیاری از افراد امری مهم محسوب میشود. برخی دیگر از نتایج که تاریخ ندارند را نمیتوانیم بدانیم که بهروز هستند یا خیر. درواقع، بدون نشانِ تاریخ تا زمانیکه روی محتوا کلیک نکنیم، نمیتوانیم بفهمیم چه زمانی منتشر شدهاند. بااینحال، در چنین مواردی مسلماً کاربر تا زمانیکه یک نتیجه با نشان تاریخ و کاملا جدید در صفحه وجود دارد، معمولا روی نتایجی که بدون نشان تاریخ هستند کلیک نمیکند.
تکرار کلمه کلیدی یا چگالی کلمه کلیدی، یکی از چالشهای بزرگ نویسندگان محتوا است. سوال این است که چند بار باید کیورد را در مقاله خود وارد کنیم؟ پاسخ دقیقی برای این سوال وجود ندارد، اما میتوان یک جواب کلی برای آن پیدا کرد. کلمه کلیدی باید به اندازهای باشد که گوگل آن را تشخیص دهد و نباید آنقدر زیاد باشد تا مقاله دچار keyword stuffing شود.
پس به صورت جداگانه در مورد تحقیقات کلمات کلیدی ، روش های مختلف آن + یک تمرین عملی خواهیم پرداخت. همچنین اگر هنوز فکر میکنید به طور کامل با کلمات کلیدی lsi آشنا نشده اید ، مقاله کلمات کلیدی lsi فرین آکادمی را بخوانید. اگر دوست دارید در در مورد lsi بیشتر بدانید ، توصیه میکنم ویدیو زیر را که بخش هایی از وبینار تحقیق کلمات کلیدی است را با دقت نگاه کنید. در نگاه اول از نظر کسانی که پروژه سئو انجام نداده اند، لانگ تیل کیورد ها خوب نیستند و کلمات کلیدی خیلی بهتر هستند. برخی افراد می گویند که محتوایی زیباست که در چشم مخاطب زیبا باشد اینگونه افراد تلاشی هم نمیکنند که رتبهٔ محتوای خود را در نتایج جستجو بهبود بخشند.
- هر چند تاثیر این مورد در سئو محتوا به اندازه تگ عنوان نیست، اما با قرار دادن کلمه کلیدی در توضیحات متا نیز میتوانید نرخ کلیک کاربران یا همان CTR سایت خود را افزایش دهید.
- باید مطمئن شوید که یک ایده اصلی برای پست وبلاگ خود دارید.
- نظر شما چیست؟ تابهحال از سئو محتوا استفاده کردهاید؟ تأثیرات آن برایتان چه بوده است؟ حتماً نظرتان را در کامنتها بنویسید.
- اگر قبلاً هرگز روی محتوای وب سایت خود تمرکز نکرده اید ، یا شاید می دانید که کمی شل شده اید – خصوصاً پس از مطالعه در مورد اهمیت واقعی آن ، خسته نباشید.
پس به صورت جدا نمیتوان فقط با گوگل ترند موفقیتی در جستجوی کلمات کلیدی به دست آورد. داده های شخصی شما برای پشتیبانی از تجربه شما در این وب سایت، برای مدیریت دسترسی به حساب کاربری شما و برای اهداف دیگری که در سیاست حفظ حریم خصوصی ما شرح داده می شود مورد استفاده قرار می گیرد. برای تولید محتوا بهویژه محتوای متنی روشهای مختلفی وجود دارد. پست وبلاگ و بلاگنویسی برای افراد و کسبوکارها مزایای زیادی دارد. خبر خوب اینکه در بسیاری از سیستمهای مدیریت محتوا مانند وردپرس، دکمههای اشتراک اجتماعی در قالب اصلی وجود دارند؛ بهطوریکه بهمحض انتشارِ محتوا ظاهر میشوند. خلاصه، باید اطمینان پیدا کنید هنگامیکه محتوا از طریق پلتفرمها اشتراکگذاری میشود، عالی بهنظر میرسد.
درک این نکته بسیار مهم است که ساختار URL سازگار با موتور جستوجو به همان اندازه که برای موتورهای جستوجو مفید است، برای کاربران نیز سودمند خواهد بود. شما باید مطمئن شوید که کلمه کلیدی اصلی خودتان را در ابتدای تگ تایتل قرار دهید و سعی کنید که اندازه آن کمتر از 60 کاراکتر باشد. بهترین جایی که می توانید در زمان نوشتن یک تگ title بهینه شده کار خودتان را شروع کنید، کلمات کلیدی هدف می باشد. بله، هرچیزی که باعث کاهش بانس ریت شود و باعث افزایش ماندگاری کاربر در سایت شود در سئو محتوا موثر است که CTA هم یکی از آنهاست. در ابتدا من تحقیقات کلمات کلیدی را انجام دادم و حدود 15 عبارت را حول عبارت “سئو محتوا” استخراج کردم. در واقع برای سنجش سختی کلمه کلیدی باید “تمام” سئو سایت رقیب رو بررسی کنید که قطعا تمام توضیحش در یک محتوا نمیگنجد.
۱۳. استفاده از لینکهای داخلی و لینکهای خارجی
یک نکته ای را که باید در خصوص بهینه سازی محتوا بدانید، این است که اگر هدف شما فقط ترافیک موتورهای جستجو می باشد، هیچگاه نمی توانید در افزایش رتبه وب سایت خود موفق باشید. بلکه شما به غیر از موتورهای جستجو باید کاربران را نیز در نظر بگیرید، در حقیقت محتوای کاربرپسند بودن مهمترین عاملی است که باعث می شود شما مخاطبان بیشتری را به سمت خود جلب کنید. فرقی نداره صاحب کسبوکار باشی یا بخوای تو زمینه تولید محتوا با سئو یه شروع قوی داشته باشی و وارد بازار کار شی.
راهنمای کامل بهینه سازی محتوا برای موتورهای جستجو (با چک لیست)
در ادامه تکنیکهای ساده سئوی محتوا را بیان میکنیم که به شما کمک میکند حتی در کلماتی که رقابت بالایی دارند، رتبه بگیرید. در واقع باید صفحات محصولات شما هم برای مخاطبان و هم جستجو کردن و هم برای تبدیل بهینهشده باشد. در مرحله دوم، تمرکز شما باید روی تولید محتوای مفید و کمککننده در وبلاگتان باشد که زمان و نحوه استفاده از محصولات شما را نمایش میدهد. سئوی محتوا یا seo content یکی مجله خبری سئو از بزرگترین چالش هایی که نویسندگان و بازاریاب های اینترنتی با آن روبرو هستند ، نوشتن محتوایی است که هم برای موتور جستجوگر هم برای خوانندگان جذاب باشد. با این حال ، اگر بخاطر داشته باشید که خواننده اولویت دارد .آموزش سئومحتوا از جمله مواردی با تجربه بدست میاد. با توجه به اینکه هیچ گونه کپی از نظر سئو در تولید محتوا مجاز نیست، لذا این کار ممکن است آسیب جدی به سئو سایت وارد ماید.
اگر می خواهید محتوای شما در گوگل رتبه خوبی بگیرد، باید عالی باشد. همانطور که قبلاً نیز اشاره شد داشتن پاراگرافهای کوتاه در متن باعث میشود تا خواندن مطلب برای مخاطب آسانتر شود. کوتاه سازی پاراگراف هاتجربه کاربررا بهبود می بخشد و اثر مثبتی بر جای میگذارد. همه پستها لزوماً نیازمند تصویر نیستند، با این حال بهتر است شما از تصاویر در پست خود استفاده کنید. اگر عکسی که متعلق به خودتان باشد در اختیار ندارید میتوانید یک عکس از سایتهایی که عکس برای فروش میگذارند خریداری کنید که قیمت آن معمولاً کمتر از یک دلار است. همچنین عناوین پست باید در یک نگاه قابل خواندن باشد؛ یعنی بتوان آن را با یک نگاه فهمید.