در بعضی از فرومها هم شما مجاز به قرار دادن لینک هستید که لینکها توسط موتورهای جستجو پیمایش میگردد. سئو گستردهتر از آن است که بخواهیم به همه جوانب آن بپردازیم. به عنوان مثال، اگر کلمهی “سئو” را در اینترنت سرچ کنید، با نتایج بیشماری از منابع مختلف مواجه میشوید. به زبان ساده، سئو یعنی هدایت موتورهای جستجو به قرار دادن وبسایتتان در صفحه اول نتایج. همچنین اگر محتوای وبسایتتان جامع و به روز باشد و اعتبار دامنه نیز بالا باشد، سئو به شما کمک میکند تا از سایر وبسایتها که در زمینه مشابه فعالیت میکنند پیشی بگیرید. یکی از دلایلی که سئو کلاه سیاه تقلب محسوب می شود این است که در این روش محتوا فقط بر اساس موتورهای جستجوگر تولید می شود در حالتی که هدف اصلی از تولید محتوا ارائه خدمات به کاربر است.
برای سایت های وردپرسی شما ابزارهایی دارید که یادگیری نحوه استفاده از آنها به شما کمک میکند تا تکنیک های مجله خبری سئو را به درستی پیاده سازی کنید. اگر سایت اصلی و زیردامنه ارتباط معنایی بالا داشته و لینکهای زیادی میان آنها رد و بدل شده باشد بر روی یکدیگر تاثیرگذار هستند ولی اگر دو جزیره کاملا مجزا باشند بر یکدیگر تاثیرگذار نخواهند بود. البته دقت کنید که با زیاد شدن تعداد زیردامنهها و تنوع بالا در موضوعات این ارتباط ایجاد شده و تاثیرگذاری (منفی) آن بیشتر میشود.
Webmaster کیست و چه کاری انجام میدهد؟
پیشنهاد میکنیم با مطالعه کتاب سئو برای همیشه شروع کنید و پس از آن مجموعه ویدئوهای رایگان را در بخش فیلم آموزش سئو مشاهده کنید. این بخش با کدنویسی اختصاصی پیاده سازی شده است و بخشی از قالب سایت است. بله از نظر لغوی و ترجمه درست میفرمایید ولی مفهوم آن به مرور زمان تغییر کرده است. مخفف عبارت دوم نیز در واقع همان SEO میشود ولی برای ایجاد تمایز به آن SXO نیز میگویند.
هیچ قیمت ثابتی برای خدمات سئو وجود ندارد چراکه در سئو همه چیز بر حسب رقابت است. این یعنی اگر سایت تان در حوزه گردشگری و فروش بلیط فعالیت دارد و میخواهید روی کلمات پررقابتی مثل خرید بلیط هواپیما یا تور مشهد به صفحه اول برسید، احتمالا باید بیشتر از ماهیانه 50 میلیون تومان هزینه کنید. اما در مقابل رسیدن به صفحه اول روی کلماتی مثل خرید کتاب آشپزی و… شاید ماهانه کمتر از 5 میلیون تومان هزینه داشته باشد چون رقابت در این حوزه اندک است.
تنها نقطه توجه موتورهای جستجو بر روی محتوا و کلمات کلیدی نیست؛ بلکه توجه به سئو فنی هم در این بین اهمیت بالایی دارد. استراتژی سئو فرایندی است که به شما کمک میکند از مسیر محتوای خود خارج نشوید و بر روی یک موضوع و مفهوم متمرکز شوید. هنگامی که محتوا در یک لاین حرکت ثابت و درست داشته باشد، میتواند تاثیر بالایی روی مخاطب خود بگذارد و گنگی را در متن از بین ببرد! چرا که وجود مطالب از هم گسیخته و نامرتب، مانع فهم درست افراد میشود و مطلب را ناواضح نمایان میکند. از آنجایی که همه افراد در جستجوی یک محتوای کامل و دقیق هستند تا آن محتوا بتواند نکات مهم را در اختیارشان بگذارد و به این ترتیب به پاسخ سوالات خود برسند؛ دیگر کسی سراغ محتواهای گنگ و نامفهوم نمیرود. موتورهای جستجو، هر یک با الگوریتم و شیوهی خاص خود، همهی آنچه را در فضای مورد بررسی دیدهاند طبقه بندی میکنند و در جدولهای خود نگه میدارند.
برای تولید محتوای مفید و کاربردی هم باید از منابع معتبر و باکیفیت استفاده کنید. با توجه به اینکه بیشتر منابع معتبر و بینالمللی به زبان انگلیسی در اینترنت منتشر میشوند، برای استفاده از آنها باید درک مناسبی از مطالب به این زبان داشته باشید. تولید محتوای باکیفیت بسیار مهم است و تا حد زیادی در سئوی سایت شما تاثیر مثبت میگذارد؛ اما در کنار آن، باید به روند ایجاد محتوایتان هم دقت داشته باشید. به عبارت دیگر، برای محتوانویسی و انتشار آن، یک برنامهریزی مناسب انجام دهید و امورات مربوط به محتوا را براساس آن پیش ببرید؛ زیرا گوگل اهمیت زیادی هم برای زمان انتشار محتوا قائل است. این روزا عوامل رتبهبندی در سئو یه موضوع بحث برانگیز محسوب میشن.
HTTP Status Codes یا کدهای وضعیت HTTP چیست و مهمترین آنها کدام است؟
در فضای اینترنت نیز همینگونه است؛ با این تفاوت که موقعیت مغازه شما با ابزاری مثل خیابان اصلی یا کوچه پس کوچه سنجیده نمیشود. در کسب و کار اینترنتی، موقعیت فروشگاه (وب سایت) شما را، جایگاه و رتبه آن تعیین میکند. هرچه فروشگاه اینترنتی شما (چه بازرگانی و چه خدماتی) جایگاه و رتبه بالاتری داشته باشد، قطعا مشتریان بیشتری نیز خواهد داشت؛ و این افزایش مشتری، به معنی افزایش فروش و کسب سود بیشتر است. حال، این موتور جستجو (گوگل) است که جایگاه و رتبه سایت شما را تعیین میکند و این کار را نیز با در نظر گرفتن استانداردها و معیارهایی که سئو نام دارد انجام میدهد. اطلاعات و آموزشهای زیادی در مورد موتورهای جستجو و اصول سئو و بهینه سازی در سایتهای مختلف وجود دارد. اگر از مهارت کافی در زبان انگلیسی برخوردار هستید شما میتوانید با مطالعه جدیترین اخبار و آموزشهای سئو موجود در سایتهای انگلیسی زبان در این زمینه مهارت کسب کنید.
- الگوریتم پاندای گوگل روی محتوای متنی صفحات حساس است و متنهای کپی شده، پر از تبلیغات و محتواهای بیکیفیت او را به شدت عصبانی میکند.
- معمولا این شرکتها از مشاوران حرفهای و نظارت متنوع برای تقویت تیم و تصمیمگیری بهتر بره میبرند.
- تصمیمگیری در مورد این که چه کسی سئو سایت ما را بر عهده بگیرد بستگی به 3 فاکتور اصلی شامل بودجه، منابع انسانی و زمان خواهد داشت.
- استراتژی سئو فرایندی است که به شما کمک میکند از مسیر محتوای خود خارج نشوید و بر روی یک موضوع و مفهوم متمرکز شوید.
از نظر سطح کیفی محتوایی وبسیما قابل مقایسه با هیچ منبع آموزشی دیگری نیست. پس جای تعجب ندارد که سایتهای زیادی برای اعتبار بخشی به مطالب خود به سایت وبسیما لینک دهند. از آموزش فردی و سازمانی گرفته تا اجرای کامل پروژه و مشاوره حرفهای. برای آشنایی بیشتر با تیم وبسیما و مدل کاری ما به صفحه خدمات سئو سایت مراجعه کنید.
آکادمی آموزشی نوین
همان طور که اشاره کردیم، یکی از بخشهای اصلی سئو را سئوی فنی تشکیل میدهد. این بخش از سئو به ساختار و طراحی سایت شما میپردازد و بیشتر کدها را بررسی میکند. برای اینکه بتوانید سایتتان را از این نظر بهینه کنید، بهتر است با طراحی وب و مقدمات آن تا حدودی آشنایی داشته باشید. استفاده از تگهای Html و Css بهخصوص برای لینکها، عنوانها و بخشهایی از متن اهمیت بیشتری دارند.