خرید ربات سئو کاربر مجازی نرم افزار کاربر مجازی-سئو

زمانی که قصد ایجاد تغییرات در robots.txt سایت خود را دارید کاملا مراقب باشید چرا که فایل robots.txt قابلیت این را دارد که قسمت های بزرگی از سایت شما را از دسترس موتورهای جستجو خارج کند. شما می توانید از این فایل برای جلوگیری از عملیات خزیدن موتور های جستجو در برخی از لینک ها و صفحات خاص وب سایت خود استفاده کنید. از فایل Robots.txt برای جلوگیری از نمایش اطلاعات حساس مانند اطلاعات خصوصی کاربر در نتایج جستجو یا همان SERP ها استفاده نکنید. چرا که این اطلاعات با دیگر صفحات پیوند داشته و درنتیجه ممکن است همچنان ایندکس شده و یا اینکه ایندکس دیگر صفحات را هم با مشکل روبرو کنند.

نقشه سایت یا سایت مپ یک فایل با پسوند XML است که تمام محتواهای مهم روی یک سایت را فهرست می‌کند و نحوه ارتباط صفحات مختلف را نمایش می‌دهد. دستور sitemap که در ادامه این دستور آدرس نقشه سایت می‌آید یک روش برای نشان دادن نقشه سایت به موتور جستجو است. این دستور برای اطمینان حاصل کردن از این است که هیچ صفحه‌ای در حین خزیدن در سایت فراموش نشود. با این وجود وجود نقشه سایت تاثیری در اولویت‌بندی خزش صفحات توسط ربات ندارد. مدیریت منابع مصرفی سرور توسط ربات‌ها امری مهم است زیرا به جز ربات‌های موتورهای جستجو، ربات‌های بد دیگری وجود دارند که به دستورات موجود در فایل robots.txt توجه نمی‌کنند.

محل قرار گیری فایل robots.txt

اگر پاسخ سوال شما در این قسمت نیست، سوال خود را قسمت نظرات برای ما بنویسید. تمایلی به دسترسی ربات‌ها به صفحات برچسب و نویسندگان سایت ندارید. بدین ترتیب تمامی صفحات موجود در وبلاگ از دسترس ربات بایدو خارج خواهد شد. اگر تا الان روی سئوی سایتت کاری نکردی، بهتره که از همین امروز شروع کنی. محتواها را ایندکس کنند تا به کسانی که دنبال اطلاعات در دنیای وب هستند نشان دهند.

  • Robots.txt در حقیقت جزو مهارت‌های اولیه‌ای است که متخصصین سئو آن را یاد می‌گیرند و یکی از صدها بخش سئو سایت می‌باشد.
  • با مسدود کردن صفحات غیر ضروری ربات های گوگل زمان لازم را برای خزش در صفحات مهم به دست می آورند و می توانند آنها را فهرست بندی کنند.
  • دستور بالا به این معنا است که “دستورات فایل، برای همه ربات‌های جستجوگر یکسان عمل می‌کند”.
  • پیاده سازی آنها راحت تر است و احتمال وقوع فاجعه کمتر است (مانند مسدود شدن کل سایت شما).
  • با مطالعه این مقاله شما می‌توانید فایل robots.txt سایت خود را ایجاد و بررسی کنید و مطابق با ساختار سایتتان اصلاح کنید.
Google در حال حاضر محدودیت اندازه فایل robots.txt را 500 کیلوبایت اعمال می کند. می‌توانید با ادغام دستورالعمل‌هایی که منجر به ایجاد یک فایل robots.txt بزرگ‌تر می‌شود، اندازه فایل robots.txt را کاهش دهید. به عنوان مثال، مطالب حذف شده را در یک فهرست جداگانه قرار دهید.

نحوه استفاده از دستور disallow

فایل ربات robots.txt حاوی دستورالعمل‌هایی است که برای موتورهای جستجو مشخص می‌کند اجازه دسترسی به کدام بخش‌های وبسایت را دارند و دسترسی به کدام بخش‌ها برای آن‌ها مجاز نیست. اغلب موتورهای جستجوی شناخته‌شده نظیر گوگل، بینگ و یاهو از فایل ربات پشتیبانی می‌کنند و محتویات موجود در آن را بررسی می‌کنند. مطالعه این راهنما به شما در مورد فایل robots.txt سایت و نحوه ساخت فایل ربات سایت و اهمیت آن در سئو اطلاعات زیادی خواهد مجله خبری سئو داد. با مطالعه این مقاله شما می‌توانید فایل robots.txt سایت خود را ایجاد و بررسی کنید و مطابق با ساختار سایتتان اصلاح کنید. فایل Robots.txt یا فایل ربات ساز یکی از موارد مهم در چک لیست سئو تکنیکال است که فعالیت‌ ربات‌های جستجوگر جهت ایندکس صفحات مختلف یک وب سایت را کنترل و مدیریت می‌کند. هر وب سایت برای کسب رتبه مطلوب در صفحه نتایج موتور جستجوگر گوگل توسط ربات‌های مختلف و به طور روزانه مورد بررسی قرار می‌گیرد.

آخرین نظرات

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار