انواع مديا (رسانه) در محتوا شامل تصوير، گرافيك، نمودار، ويدئو، فايل صوتي، Gif و اينفوگرافيک ها مي شود. اگر تعداد مقالات موجود در فضای وب زیاد نبود، بررسی کنید که کاربران در شبکه های اجتماعی به دنبال چه مطالبی هستند. پس بدانید که گوگل نیز تمام تعاملات با سایت شما را زیر نظر می گیرد. اگر کاربران سایت شما را دوست داشته باشند، آن وقت گوگل نیز سایتتان را دوست خواهد داشت و به آن مقام و رتبه می دهد. داده های شخصی شما برای پشتیبانی از تجربه شما در این وب سایت، برای مدیریت دسترسی به حساب کاربری شما و برای اهداف دیگری که در سیاست حفظ حریم خصوصی ما شرح داده می شود مورد استفاده قرار می گیرد.
که همین امر سبب افزایش زمان سپری شده توسط کاربر و میزان به اشتراک گذاری محتوا میشود که نهایتا به بهبود سئو و افزایش رتبه در گوگل خواهد انجامید. استفاده درست از تصاویر و بهینه سازی عکسهای موجود در سایت نکات مختلفی دارد که بیشتر مربوط به بحث سئوی تصاویر در سایت است که در اینجا به آن نمیپردازیم. این جنبه به طور کلی بهبود کیفیت محتوای ارائه شده به کاربر را تحت پوشش قرار میدهد. این اقدامات شامل مواردی چون خوانایی متن، طول مقاله، پوشش کامل موضوع و استفاده درست از تصاویر و ویدیو است. هر محتوایی میتواند از لحاظ کیفیت مورد سنجش قرار بگیرد و در نهایت، این کاربر است که تصمیم میگیرد کدام نوشته و محتوا به بهترین شکل نیازهایش را برآورده میکند.
محتوايتان را طوري طراحي كنيد كه كاربر با خواندن آن به هدفش برسد يا مشكلش بر طرف شود. هميشه از خودتان بپرسيد كه چطور می توانید با توجه به منابع و زمانی که در اختیار دارید، محتوایی تولید کنید که از رقبایتان بهتر باشد. داستان هاي مربوط به محتوا، باعث ميشوند كه محتوا به نظر جذاب تر بيايد. اين داستان ها همچنين يك ابزار قدرتمند براي آموزش و متقاعد كردن مخاطب هستند. اين بدان معني است که باید همه ي تجربه های خود، در رابطه با پروژه اي كه دارید روی كار آن کا می کنید را روي هم بگذاريد.
خوانندگان میتوانند به سرعت متوجه شوند که این پست درباره چیست. میتونی برای پروژههای مختلف به صورت دورکاری و فریلنسری کار کنی، میتونی توسایتهای مختلف به عنوان نویسنده استخدام شی و یا جذب یه مجموعه شی. بیاین یه سری اطلاعات جالب رو با هم مرور کنیم؛ طبق آمار، 68 درصد از افراد، 15 دقیقه بعد از این که بیدار میشن گوشی موبایلشون رو چک میکنن. 30 درصد از آدما هم اگه گوشی موبایلشون کنارشون نباشه استرس میگیرن و جالبتر اینکه 87 درصد از مردم هم گوشیشون در طول روز همراهشونه. تمامی حقوق مادی و معنوی این وبسایت متعلق به نوین می باشد و هر گونه کپی برداری پیگرد قانونی دارد. با مشخص کردن یک یا چند فیلتر مختلف، مقالههای جذاب و مناسب خودتان را پیدا کنید.
مثل «تعداد کلمات تیتر»، «وجود کلمات کلیدی در تیتر»، «منحصر به فرد بودن تیتر هر صفحه»، «استفاده از برند در تیتر» و… به جرئت میتونم بگم تو هرکدوم از این قسمتها که مسلط نباشی روی خروجی کارت و در نتیجه دیده شدن محتوات تاثیر داره. اگر هدف فروشگاه شما، فروش محصولات به صورت اینترنتی است، پس باید محتوای آن صفحات را بهینه نمایید و از تگ های مناسب در بهینه سازی استفاده نمایید. البته در این مقاله، در خصوص استراتژی بهینه سازی محتوا، خیلی صحبت نمی شود و فقط تعریف کلی آن بیان می شود.
تفاوت سئو محتوا با سایر جنبههای سئو چیست؟
منظور از «محتوا» تمامی اطلاعاتی است که در فضای وب وجود دارند و به عبارتی در آن زندگی میکنند و هر فردی با استفاده اینترنت و فضای وب میتواند به آنان دسترسی داشته باشد. نحوه کار با ابزار های آنلاین جستجوی کلمات و عبارات کلیدی همچون KWFider و Keyword Planner را به خوبی میداند. پس برای اینکه محتوای شما بین رقبا جایگاه خوبی بگیرد نیاز است که استراتژی را بعد از انتشار آن داشته باشید. ترافیک از مکان های دیگر به غیر از گوگل برای رتبه بندی جستجوی شما بسیار مهم است.
رعایت اصول سئو محتوا
این تشبیه صرفا برای درک بهتر قدرت سئو و تأثیر شگفت انگیز رعایت اصول سئوی محتوا بر نمایش سایت شما در صفحه اول سرچ گوگل است. استفاده از کلمات مترادف در مجله خبری سئو میتواند از تکرار بیش از حد کلمه کلیدی و خوانایی بد محتوا جلوگیری کند. بهینه سازی محتوا با کلمات کلیدی مترادف باعث میشود تا به طور همزمان در چندین کلمه رتبهبندی شوید و به این ترتیب شانس شما برای جذب کاربران بیشتر خواهد شد.
البته توجه داشته باشید گذاشتن چنین محدودیتهایی میتواند باعث کاهش ترافیکی شود که شما میتوانید از طریق موتورهای جستجو به دست آورید. خود این اتفاق هم بهتنهایی میتواند باعث جریمه شما گردد. سئو؛ یعنی بهینهسازی برای موتورهای جستجو یا فرایندی که در طی آن مردم زیادی میتوانند بهسادگی و از طریق موتورهای جستجو سایت و محصولات ما را بیابند. کلمه کلیدی اصلی را یک یا حداکثر دو بار را در توضیحات متا به کار ببرید. فرقی نمیکند که محتوا در چه فرمتی منتشر شود، متنی، صوتی و یا تصویری، در هر صورت باید اطلاعات مورد نیاز کاربر را به او ارائه دهد، او را سرگرم کرده و یا آموزشی را ارائه کند. کلمات کلیدی صحیح و مناسب هر کسب و کار را انتخاب و آنالیز کند.
خوانندگان با استفاده از لینک خارجی میتوانند به محتوای کاملتر ولی در راستای موضوع شما دست پیدا کنند. در عمده موارد میتوان لینک خروجی را به سایر وبلاگ ها یا وبسایتهای مرتبط داد تا از این طریق خواننده به محتوای مناسب بیشتری دست پیدا کند. پس برای این که محتوای شما بتواند در زمان اسکن شدن توسط کاربر، توجه او را جلب کند، باید از حالت یک متن ساده و خالی خارج شده و با کلمات کلیدی بولد،تصاویر جذاب، صوت، ویدیو و… به چنین محتوایی، محتوای قابل اسکن یا Scannable Content گفته می شود.
- محتوای سئو شده در گذشته به معنای اضافه کردن کلمات کلیدی به صفحه مورد نظر بود.
- فرقی نداره صاحب کسبوکار باشی یا بخوای تو زمینه تولید محتوا با سئو یه شروع قوی داشته باشی و وارد بازار کار شی.
- ببینید که مقدمه باید با چه چیزی شروع شده، چه مواردی را شامل شود و نکاتی که باید مطرح شوند چه تیترهایی دارد.
- در بخش آموزش سئو سایت نیوسئو می توانید ترفندهای بهینه کردن محتوا را دنبال کنید.
- گام نخست برای آغاز تولید محتوا، انتخاب کلید واژه هدفمند است.
- صفحاتی که در حال حاضر رتبهٔ آنها برای کلمات کلیدی مورد نظر خوب است را مورد بررسی قرار دهید و از خودتان بپرسید که آیا محتوایتان بهتر از محتوای این صفحات است یا خیر.