سئو چیست؟ تاریخچه + کاربرد و عوامل تاثیرگذار فن پردازان-سئو

این نتایج معمولا وب سایت‌هایی هستند که از نظر معنایی، با مطلب جستجو شده توسط کاربر مطابقت دارند. موتور‌های جستجو نتایج بدست آمده را بر اساس الگوریتم‌هایی مخصوص، در قالب یک فهرست لیست می‌کنند. در حال حاضر، تعداد زیادی از این موتور‌های جستجو موجود هستند که شناخته شده‌ترین آن‌ها گوگل است. در کنار گوگل، بینگ و یاهو نیز نمونه‌هایی از محبوب‌ترین موتور‌های جستجو هستند.

مهمترین سوالات پرتکرار درباره سئو

سئو؛ فقط مربوط به دریافت ترافیک رایگان از طریق موتورهای جستجو است ولی در SEM تمرکز روی دریافت ترافیک ««رایگان»» و ««پولی»» از موتورهای جستجو است. اگر علاقه ندارید سئو کار شوید؛ با سرمایه گذاری روی آموزش سئو و شرکت در یک دوره سئو؛ می‌توانید سئو سایتتان را خودتان انجام دهید و از صرف هزینه‌های زیاد جلوگیری کنید. اگر سئو کار شوید می‌توانید با ارائه خدمات سئو سایت کسب درآمد کنید. بنابراین ورود به حوزه سئو قبل از هرچیز، نیاز به آموزش دارد.

  • همانطور که “رند فیشکین Rand Fishkin” در سایت Whiteboard Friday گفته است، محتوایی که برای کلمه کلیدی مد نظر بهینه شده باشد همچنان از نظر سئو بالاترین ارزش را دارد.
  • مهندسین سئو به دنبال روش هایی بودند تا بتوانند رتبه بندی سایت را افزایش دهند.
  • صفحاتی که در گوگل بدون تبلیغات و گوگل ادز در صفحه نتایج موتور جستجو نشان داده می‌شوند، به درخواست کاربر مرتبط می‌باشند.
  • یکی از معیارهایی که می‌تواند بیشترین موفقیت را برای شما به ارمغان آورد، جذب ترافیک ارگانیک است.
یکی دیگر از انواع سئو که در این قسمت به توضیح آن میپردازیم سئو محلی یا Local seo میباشد. این سئو همان طور که از نامش مشخص است برای کسب و کار های محلی مناسب میباشد و کمک میکند شما بتوانید مشتری بیشتری برای سایت خود به صورت محلی داشته باشید. پس بهتر است به جای آن که هزینه برای تبلیغ کسب و کارتان در سایت های دیگر انجام دهید سعی کنید بیشتر روی سئو سایت تان تمرکز کنید تا با پرداخت هزینه معقولانه سود چند برابری کسب کنید. بیش از ۶۰ درصد از کل ترافیک وب از موتورهای جستجو مانند Google ، Bing ، Yahoo و YouTube تامین می شود. روی هم رفته ، جستجو در موتور های جستجو ۱۰ برابر بیشتر از رسانه های اجتماعی ترافیک دارد.

در لینک سازی‌های خارجی اهمیت بالاتری دارد، از این سایت‌ها می‌توانید با روش‌‌هایی مانند انجمن و دایرکتوری‌ها استفاده نمائید. Web 2.0 اصطلاحی است که برای توصیف نسل دوم شبکه جهانی وب بکار می‌رود. Web 2.0 بر‌پایه همکاری و مشارکت کاربران و ماشین‌ها با یکدیگر استوار است. شبکه‌های اجتماعی، بلاگ‌ها، ویکی‌ها، سایت‌های به اشتراک گذاری ویدئو و تصاویر و سایت‌هایی از این دست، نمونه‌هایی از تکنولوژی Web 2.0 هستند. Redirect راهی است برای فرستادن هم کاربران و هم موتور‌های جستجو به یک URL متفاوت از چیزی که برایش درخواست کرده بودند.

برای مثال با اسکیما می‌توانید به گوگل بگویید که در این صفحه مقاله‌ای دربارۀ “دیجیتال مارکتینگ” با عنوان “سئوی داخلی” نوشتۀ “تیم نوین” داریم که به تازگی منتشر شده است. شما باید برای دیده شدن سایت و صفحات آن، به ربات‌های گوگل کمک کنید. چطور؟ یکی از بهترین راهکارها، ایجاد یک ساختار قابل پیگیری و دنبال کردن در سایت است.

اما باید انکر تکست های متنوعی داشته باشید و از دستکاری انکر تکست خودداری کنید. بک لینک به لینک هایی اطلاق می شود که از دامینی دیگر به دامین شما داده شده اند. این یک روش عالی برای مطلع ماندن از هرگونه تغییر چشمگیر است، بدون اینکه تمام وقت خود را به صفحه نمایش زل بزنید. گوگل آنالیتیکس و اکثر ابزارهای ردیاب رتبه به شما امکان حاشیه‌نویسی می‌دهند تا اطلاعاتی را به داشبورد خود اضافه کنید.

دانش سئو یک دانش تخصصی است و هر تخصص نیازمند تلاش زیادی برای رسیدن به هدف می‌باشد؛ بنابراین برای اینکه وب سایت خود را سئو کنید باید به دانش و تجربه سئو دست پیدا کنید. اگر وب سایتتان را بر اساس اصول درست سئو پیش ببرید، امکان عقبگرد اتفاقی وجود ندارد و اگر در مسیر سئو و تولید محتوا پیش بروید سرعت رشد وبسایت شما روز به روز بیشتر خواهد شد. در این پژوهش، پژوهشگران استراتژی‌ها و تکنیک‌های مربوط به بهینه سازی شرکت‌های مایکروسافت و گوگل را مورد بررسی و ارزیابی قرار دادند و همچنین توضیحاتی در مورد آن ارائه کرده‌اند. موردی که برای مطالعه و آنالیز از آن استفاده کرده اند، استراتژی‌ها و ترفندهای مربوط به شرکت مایکروسافت می‌باشد. سئو می‌تواند در بازدید وب سایت توسط کاربران تأثیر بسیار زیادی بگذارد.

فروشگاه آنلاین یا وبلاگ خود را ایجاد کنید، ایده‌های لینک‌سازی که آموختید آزمایش کنید تا متوجه شوید که چه چالش‌هایی در پیاده‌سازی وجود دارد. و یادتان نرفته که در بخش بازاریابی محتوا توضیح دادم تولید محتوا باید بخشی از استراتژی بازاریابی محتوای شما مجله خبری سئو باشد. بنابراین یک وب‌سایت باید حتما بخشی از هزینه‌های خود را برای تولید محتوای ارزشمند اختصاص دهد. ممکن است برای اجرای توصیه‌های سئو به پشتیبانی مداوم وب سایت نیاز داشته باشید و بسیاری از شرکت‌های سئو این مورد را به عنوان یک سرویس ارائه می دهند.

انواع تولید محتوا برای سایت

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار