سئو چیست؟ راهنمای کامل SEO رادزاد-سئو

این فعالیت سئوی خارجی حساب شده و به بهبود رتبه سایتمان کمک میکند. مانند افزایش سرعت سایت، بهینه سازی کدهای سایت و لینکهای داخلی. سوم، هرچند استفاده از کلمات انگلیسی یا فارسی بر یک دیگر هیچ ترجیحی ندارند اما، برخی اوقات با توجه به رقابتی که بر سر کلمه کلیدی شما وجود دارد، میتواند این امر نیز برای سئوی داخلی شما مهم باشد. سئوی داخلی یا (On-Page SEO) خود شامل تمامیه بهینه سازی هایی میشود که شما باید در وبسایت خود انجام دهید. بهترین شیوه به نظر من استفاده از روش قانونی یا کلاه سفید است، اما با رعایت احتیاط میتوانید وارد سئوی کلاه خاکستری نیز بشوید. به این معنی که کاربران، از موتورهای جستجو سوال کنند و موتورهای جستجو بگویند که اطلاعات مد نظر در کجا و چگونه قابل دسترسی هستند.

بسیار ممنونم از تیم نوین بابت تولید این محتوای ارزشمند واقعا تحسین بر انگیز و عالی بود. قبل از این که با الگوریتم‌های سئو آشنا شوید، به یک توصیه مهم توجه کنید. مقالاتی که مبتنی بر منابع معتبر و تجربه هستند و مهم‌تر از همه سعی کردیم به زبان ساده برای همه قابل درک باشند. بعد از یادگیری باید خودتان آموخته‌ها را در عمل انجام دهید و تجربه به دست آورید. اول سراغ دستورالعمل‌ها و مطالب تایید شده از طرف گوگل بروید. کارهایی که نتیجه آنها قطعی و موثر است را یاد بگیرید و بعد از تسلط روی آنها با مطالعه آموخته‌های خود را به‌روزرسانی کنید.

  • از صفحات دینامیک برای سایت‌های هواشناسی یا سایت‌های ارائه دهنده قیمت ارز و سهام که باید اطلاعات متفاوتی را در زمان‌های مختلف ارائه دهند، استفاده می‌شود.
  • پس صفحه دسته بندی قهوه ساز باید برای کلمه قهوه ساز بهینه سازی شود.
  • نمونه‌‌‌های ایرانی تبلیغات کلیکی صباویژن و کلیک یاب هستند که شما به ازای هر کلیک پول پرداخت می‌‌‌کنید و قوی‌‌‌ترین تبلیغات کلیکی در دنیا سایت Adwords است که برای گوگل کار می‌کند.
  • شاید در ابتدا فکر کسب رتبه اول در جستجوی گوگل ناممکن باشد اما، شما با کمی درایت می‌توانید به این نتیجه دست یابید.
به بیان دیگر، یک شخص شبکه‌ای از وبسایت‌هایی معتبر بوجود می‌آورد که رتبه‌های خوبی در موتور‌های جستجو دارند. حال برای اینکه سایت یا سایت‌های اصلی خود (سایت‌هایی که درآمد کسب می‌کنند) را در صفحات نتایج جستجو بالا بیاورد، کافیست تا از هر‌کدام از سایت‌های شبکه به سایت یا سایت‌های مورد نظرش بک لینک بدهد. یکی دیگر از معیار‌های اساسی در بهینه سازی موتور‌های جستجو ، Off Page Seo یا سئو‌ی خارجی است. با بکار بردن تکنیک‌های سئو‌ی خارجی می‌توان رتبه صفحات سایت را بالا برد. اما چیزی که در یادگیری این تکنیک‌ها پیش‌نیاز محسوب می‌شود، دانستن مفاهیم و اصطلاحات مرتبط با آن‌ها است.

Page Authority چیست و چه تفاوتی با Domain Authority دارد؟

اگر گوگل نتایج بدردنخور و نا‌کار‌آمد برای کاربران فراهم می‌کرد یا تجربه‌ای بد را برای آنان رقم می‌زد، گوگل نمی‌شد. وظیفه گوگل فراهم آوردن مناسب‌ترین و مرتبط‌ترین نتایج جستجو برای کاربران است. از دیدگاه گوگل، هر سایتی که تلاش در دستکاری نتایج جستجو کند، انجام درست وظایف گوگل را مختل کرده است. Google Penalty یا همان پنالتی گوگل مجازاتی برای وب سایت‌هایی است که محتوا‌ی آن‌ها با شرایط استفاده از خدمات، شیوه نامه و روش‌های مارکتینگ گوگل در تضاد باشد. پنالتی گوگل می‌تواند در اثر بروز رسانی الگوریتم‌های گوگل و یا استفاده از تکنیک‌های مجله خبری سئو‌ی کلاه سیاه باشد.

کامنت مارکتینگ یا بازاریابی دیدگاه یکی از روش‌های مسبوق به سابقه بازاریابی است که هنوز هم قدرت و تأثیرگذاری خود را از دست نداده است. در این راستا می توانید مقاله سئو on page چیست را مطالعه کنید. هر کدوم از این ابزارها یکسری مزایایی دارند، اما شما می تونید از کلمات مشابه و مشترک در اونها استفاده کنید.

اصلاً چرا سئو سایت اینقدر مهم است؟

این کتاب به شما کمک میکند که مسیر سئو فروشگاه اینترنتی را از انتخاب کلمه کلیدی تا رعایت استانداردهای سئو تکنیکال بیاموزید. البته دسترسی به کتاب های آموزش سئو و تشخیص میزان اعتبار و کارایی آنها کار ساده ای نیست. به همین دلیل در آکادمی وبسیما فضایی را پیش بینی کرده ایم که در آن به معرفی کتاب های مفید در حوزه آموزش سئو خواهیم پرداخت. این کتاب ها در دسته بندی های مختلف قرار داده شده و توضیحات مختصری از محتوای آنها در اختیار شما قرار گرفته است.

اگر پا را فراتر گذاشته و محتوا را بدون خلق ارزش جدیدی از سایت‌های دیگر کپی کنیم عملا وارد منطقه سیاه سئو شده‌ایم. سایت‌ها و صفحات زیادی در سطح وب وجود دارند که محتوایی مفید و کاربردی را ارائه کرده‌اند ولی هرگز شانسی برای حضور در صدر نتایج جستجو ندارند! چرا که به جنبه‌های دیگر سئو توجه نکرده و زحمات خود را هدر داده‌اند، در نتیجه رقبا با محتوایی ضعیف‌تر، بازدید و فروش بیشتری کسب می‌کنند. جستجو، بایدو از خزنده‌ها جهت پیداکردن صفحات مرتبط با نتایج جستجوی الگوریتمیک خود استفاده می‌کنند.

سئو در واقع روند دریافت محتوا برای خزیدن، فهرست شدن و کسب رتبه بالا از گوگل و سایر موتور‌های جستجو است. اگر دوست دارید سایت وردپرسی خودتان را رایگان همین اول کار از نظر سئو مرتب کنید و پیکربندی های لازم را انجام دهید، مقاله سئو وردپرس به زبان ساده کمکتان میکند اولین قدم را بردارید. تجربه کاربری فاکتور مهمی است که شما را در میدان رقابت سئو بسیار کمک می‌کند و از دیگر رقیبان‌تان جدا می‌کند. گواهی SSL باعث بهبود رتبه شما در بهینه‌سازی موتورهای جستجو می‌شود. در مقاله‌ای جداگانه بطور مفصل در مورد اصول انتخاب نام دامنه صحبت کردیم. حالا در جواب این سوال که آیا نام دامنه تاثیری بر سئو سایت دارد یا خیر؟ باید بگویم بله، اما تاثیر آن مانند قبل پر‌رنگ نیست.

این روش‌ها رتبه سایت را به صورت طبیعی و به صورت قانونی بالا می‌برند. شما باید محتوای خود را بروز نگه دارید، به طور منظم محتوای جدید ایجاد کنید. اگر بر روی رتبه بندی و بروزرسانی‌های خود نظارت نکنید، قادر به حفظ رتبه خود نخواهید بود.

سئو تکنیکال (Technical SEO): آموزش کاربردی سئو تکنیکال

گوگل از هزاران کارمند خود تحت عنوان ارزیابی کنندگان کیفیت نتایج جستجو تحت شرایطی خاص استفاده می کند تا آنها به ارزیابی دقیق تر نتایج جستجو و امتیازدهی به کیفیت صفحات جستجو شده بپردازند. در حالی که متخصصین سئو بر روی سئو کلاه سفید اتفاق نظر دارند، در طرف مقابل افرادی هم هستند با هر تکنیک های کلاه سیاه قصد دارند که گوگل را به نحوی دور بزنند. به یاد داشته باشید که یک استراتژی سئو موفق شامل فعالیت هم در سئو داخلی و هم در سئو خارجی می شود.

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار