این صفحات در صورتی که بتوانند نیاز کاربر را رفع کنند به فهرست محتواهای گوگل اضافه شده و در زمان مناسب به کاربران نمایش داده میشود. وقتی سایت شما در نتایج اول جستجو کاربران باشد احتمال کلیک شدن روی آن چندین برابر سایت هایی است که با تبلیغ در جایگاه های بالا قرار گرفته اند. یکی دیگر از مواردی که باید در اصول سئو در نظر داشته باشید این است که تمام صفحات سایت تان در دستگاه های مختلف به درستی نمایش داده شود و ایرادی در نمایش سایت وجود نداشته باشد. شما باید در سایت تان از تصاویر باکیفیت و در عین حال کم حجم استفاده کنید. سعی کنید از طراحان حرفه ای در این حوزه کمک بگیرید تا هم تصاویری در سایت داشته باشید که توجه کاربران را جلب کند و هم از نظر حجک مناسب باشد. بهبود سرعت سایت یکی از کار هایی است که باید برای بهبود رتبه سایت به آن توجه زیادی داشته باشید و فاکتور هایی که سبب میشود سایت سریع تر لود شود را رعایت کنید.
تمرکز اصلی این راهکارها، ارائه محتوایی ارزشمند به کاربران است. فاکتور های زیادی در رتبه وب سایت وجود دارند که در برخی از آنها شما قادر به کنترل و مدیریت آنها نیستید. از جمله فاکتورهای سئو می توان به تعداد بک لینک ها، کیفیت محتوا، بروزرسانی محتوا، قدمت دامنه، میزان رقابت در کلمات کلیدی و غیره اشاره کرد. برخی از این فاکتورها به طور کامل قابل مدریت توسط شما نیستند.
بعد از رعایت کردن فاکتورهای ثابت سئو، شاید بتوان گفت که چیزی در حدود 30 درصد موفقیت شما به تولید محتوای مفید مربوط میشود. شما باید بتوانید محتواهایی برای کاربر تولید کنید که او را درگیر و جذب خود کند. اما نترسید… قرار نیست از فردا یک برنامه روزانه برای اِعمال 200 فاکتور سئو روی وب سایت خود داشته باشید و کل زمانتان را صرف آن کنید.
اصلی ترین عوامل تاثیرگزار در سئو
مثلا شما در تبلیغات کلیکی یا PPC باید همیشه حساب خود را شارژ کنید اما در سئو همه چیز رایگان است. لید یک اصطلاح مربوط به بازاریابی است و منظور از لید، همان مشتریان احتمالی هستند که اطلاعات تماس آنها را دریافت میکنید. جایگاه ششم لیست متخصصها و با تجربههای سئو به اریک انج تعلق دارد. او یک کانال فعال در یوتیوب هم دارد که ویدیوهای آموزشی خود را در کانال یوتیوب خود قرار میدهد.
- همانند پیج آتوریتی که به اعتبار یک صفحه میپرداخت، دامین آتوریتی به اعتبار کل دامنه نزد موتورهای جستجو اشاره میکند و عملکرد کل سایت را در نظر میگیرد.
- این روش زمانی انجام می شود که برای مدت کوتاهی بخواهید رنک اول را بگیرید.
- در ابتدا مقاله سئو چیست بهتر است بدانیم کلمه سئو از کجا آمده و به چه معنی است، این کلمه مخفف کلمه لاتینSearch Engine Optimization است و به معنی بهینه سازی برای موتور جستجوگر است.
- چون اکثر تغییرات برای مقابله با دور زدنها و دستکاریها ایجاد میشوند یا راهکاری هستند برای دستیابی به اهداف گوگل.
Off Page Seo (سئوی خارج از صفحات) تمام فعالیتهایی است که با هدف ارتقای رتبه صفحات در موتورهای جستجو، خارج از وب سایت انجام میگیرد. یک سایت با بک لینکهای باارزش بیشتر، معمولا رتبه بهتری در مقایسه با وب سایتی مشابه با بک لینکهای کمتر میگیرد. موتورهای جستجو بک لینکها را نشانه محتوای باکیفیت قابل ارجاع و استناد درنظر میگیرند.
ux چیست و چه کاربردی در سئو وب سایت شما دارد؟
به عبارت دیگر، علاوه بر اطلاعات گوگل، باید خودتان وارد عمل شوید و طی آنالیز و بررسی بازخورد هایی که از بهینه سازی های داخلی و خارجی سایت خود میگیرید، روند بهبود جایگاه خود را هر روز بیشتر و قوی تر کنید. یک کارشناس سئو با علم و دانشی که در زمینه تحلیل داده های موجود در ابزارهایی همچون Search Console و گوگل آنالیتیکس دارد، میتواند به بهترین شکل از کلمات کلیدی طولانی و ارزشمند مجله خبری سئو استفاده کند. این یعنی شما و گوگل در حال کار متقابل با یکدیگر هستید تا بهترین نتیجه (غذا) را به کاربر برسانید. Dwell Time یا Time on Page مدت زمانی است که یک بازدید کننده در یک صفحه وب میگذراند. این مدت زمان، از وقتی شخص روی یک لینک در صفحات نتایج موتورهای جستجو کلیک میکند شروع شده، و وقتی که مجددا به صفحه نتایج جستجو بازگردد یا صفحه را ببندد، پایان مییابد.
اعتماد سازی = کسب اعتبار از گوگل!
سایت های پولی برای به دست آوردن رتبه های بهتر در صفحات گوگل، هزینه ای پرداخت می کنند. افرادی که می خواهند رتبه سایت آنها بهبود یابد باید بر روی سیو سایت خود کار کنند. برای اینکه سئو سایت خود را سازماندهی کنید باید به عواملی مانند کیفیت محتوا ،کلمات کلیدی و سرعت سایت توجه نمایید.
با دانستن و درک دیدگاه گوگل دیگر نیاز نیست نگران تغییراتش باشید. چون اکثر تغییرات برای مقابله با دور زدنها و دستکاریها ایجاد میشوند یا راهکاری هستند برای دستیابی به اهداف گوگل. بعد از سالها و مطالعه و تجربه توانستیم به جایگاه خوبی در گوگل برسیم و البته این تلاش همیشه ادامه دارد. راه حلش استفاده از تگ کنونیکال است که به گوگل میفهماند که از میان صفحات تکراری در سایتتان، کدام یکی نسخه اصلی است و کدام را در نتایج ایندکس نکند. خزندهها اصولاً برای پیدا کردن صفحات جدید، از لینکها کمک میگیرند. بنابراین صفحات شما باید به طور استاندارد لینکسازی داخلی داشته باشند.