رتبه الکسا نوع عملکرد یک سایت را نسبت به سایتهای دیگر به خوبی نشان میدهد. بگذارید این سؤال را تنها با یک جمله پاسخ دهیم؛ بسیاری از کسب و کارهای موفق و میلیاردی جهان و ایران تنها با سئو برند سازی شدهاند. برای اینکه درک کنید گوگل چگونه فکر میکند، او را مانند یک انسان تصور کنید. فرض کنید کسانی که در گوگل سرچ میکنند مشتریان گوگل میباشند، مشتریانی که بی اندازه برای گوگل ارزشمندند. مشتریان گوکل از او تقاضا یا سؤالهایی دارند و گوگل تنها ده گزینه برای پاسخ به مشتریان خود دارد؛ بنابراین گوگل سعی میکند بهترین پیشنهادهای ممکن را به ترتیب اهمیتشان برای مشتریان خود به نمایش بگذارد. اگر در اینکه سئو میتواند برای رشد کسب و کار شما مفید باشد یا خیر مرددید، به شما پیشنهاد میکنیم فقط یک بار از سیستم تبلیغاتی گوگل ادوردز استفاده کنید.
- به طور خلاصه، SEO منفی به هر فعالیت مخربی گفته می شود که به منظور پایین آوردن رتبه سایت شما در نتایج سرچ گوگل انجام می شود.
- همچنین از اینکه با حوصله به سوالاتم در کامنت ها پاسخ دادین ممنونم.
- اگر سایت شما نمره قبولی در معیارهای مختلف Core Web Vitals نداشته باشد، قطعا بر روی سئو سایت و رتبه بندی تأثیر خواهد گذاشت.
- بلکه نوعی نگرش به محیط وب و تولید محتوا و شکلی متفاوت از حضور در فضای آنلاین است.
البته که موتورهای جستجو جزییات دقیق الگوریتم های خود را مخفی نگه می دارند. اما با این وجود، بسیاری از عوامل رتبه بندی تاکنون به خوبی شناخته شده اند. زمانی که این جمله را شنیدید بدانید که منظور تکنیک های سئو منسوخ شده ای که 10 سال پیش کار میکردند و هدفشان فریب گوگل بود، مرده اند. سئو یک استراتژی بازاریابی ضروری برای وب سایت میباشد که هر روز در حال رشد و ارتقاست. ✅ سئو مجموعه فرآیندی است که به یک وب سایت کمک می کند تا در رتبه بالاتر نتایج جستجو قرار گیرد. تا به اینجای مقاله سئو چیست، با پایه و اساس بهینهسازی سایت آشنا شدیم.
چک لیست سئوی فنی یا تکنیکال:
مرغ مگس خوار به گوگل این امکان را داد که دیگر از تطبیق کلمات کلیدی با صفحات خودداری کند و به جای آن، بیشتر بر روی معنای عبارت جستجو تمرکز کند. در نهایت بازخورد کاربران را از نتایج جستجو میگیرد و نتایج را اگر نیاز بود تغییر میدهد. میزان اهمیت هر الگوریتم با توجه به تاثیری که در نتایج جستجو میگذارد سنجیده میشود. بنابراین الگوریتمهای گوگل در وهله اول باید دقیقا بفهمند کاربر چه چیزی را جستجو کرده و چه هدفی از جستجو دارد. مثلا در یک وبسایت فروشگاه اینترنتی، احتمالا مهمترین صفحات، صفحات دستهبندی هستند که باید آدرس آنها در منو قرار گیرد. منظورم این است فقط آدرس صفحاتی در نقشه سایت قرار گیرد که ارزش سئو و رتبهبندی در گوگل داشته باشند.
Moz الگوریتم خود در تعیین این امتیاز را دائما بروزرسانی میکند؛ به همین خاطر ممکن است امتیاز صفحه شما در زمانهای مختلف متفاوت باشد. بطور کلی، Page Authority توانایی رتبه گیری یک صفحه خاص از یک وبسایت را پیش بینی کرده و حدس میزند، درحالیکه Domain Authority توانایی رتبه گیری کل سایت در صفحات نتایج موتورهای جستجو را تخمین میزند. موتور جستجو یک ابزار آنلاین است که به افراد برای پیدا کردن اطلاعات مورد نظرشان در اینترنت کمک میکند.
برخی اقدامات میباشد که شما با پیادهسازی آن میتوانید به صفحه اول گوگل راه پیدا کنید. شما میبایست به رباتها و الگوریتمهای گوگل اثبات کنید که شایسته حضور در صفحه اول گوگل هستید. سعی کنید از کلماتی که هم کانسپت کلمه کلیدی مقاله هستند، در هدینگها استفاده کنید تا به این طریق به سئو سایت و صفحه خود کمک کنید.
نقش SEO از سرچ تا رتبه بندی در SERP
بلکه میتواند این را نشان دهد که این وبسایت باید کمی بیشتر به کیفیت و مرتبط بودن مطالب موجود در وبسایت خود اهمیت دهد. امتیاز هرزنامه یا Spam Score درصد وب سایتهایی که ویژگیهای مشابه دارند و ممکن است که با جریمه و پنالتی گوگل روبرو شوند را نشان میدهد. Spam Score یا همان امتیاز هرزنامه بر اساس ۲۷ ویژگی مشترک بین میلیونها وبسایت جریمه شده که به وسیله موتورهای جستجو پنالتی شدهاند مجله خبری سئو محاسبه میشود. آشنا شدید، امیدواریم تا بتونید به درستی ازین راهکار ها و روش های افزایش ترافیک استفاده کنید و باعث افزایش رتبه سایت خودتون بشید.ضمن اینکه نظراتتون رو میتونید در زیر همین پست با ما به اشتراک بگذارید. چک لیست سئوی داخلی نمیتواند بدون بهینه سازی تصاویر تکمیل شود. نه تنها از نظر حجمی باید عکس ها را بهینه سازی کنید بلکه از نظر متا دیتا نیز باید بهینه شوند.