سئو چیست ؟ چرا باید به سئو سایت اهمیت بدهم؟-سئو

طی چند سال اخیر فرهنگ جستجو در میان تمام مردم دنیا رواج یافته و البته رونق استفاده از تلفن های همراه موجب شده تا دسترسی به اطلاعات نسبت به گذشته بسیار سریع و ساده باشد. در حال حاضر روزانه میلیاردها جستجو از طریق گوگل انجام میشود که بسیاری از آنها با هدف خرید کالا یا دسترسی به خدمات هستند. قبلا تعریف های زیادی در مورد سئو خونده بودم ولی همه شون کلیشه ای و تکراری بودن. خیلی خوشحالم که چنین فضایی فراهم شده تا صاحبنظران و افراد کار کشته ی حوزه وب در کنار همدیگه قرار گرفتن و به اشتراک تجارب کاری و فعالیت های تخصصی شون مشغول شدن.

شما با کمک این ابزار می توانید لینک های ورودی و خروجی سایت خود را شناسایی نمایید. علاوه بر این، امکان بررسی انکرتکست ها، تعداد و نسبت لینک ها و نحوه لینک سازی داخلی و خارجی سایت برای شما ایجاد می شود. هاست یا هاستینگ، فضایی است که اطلاعات و فایل های وب سایت شما در آن بارگذاری می شود. هنگامی که آدرس یک سایت را در مرورگری مانند گوگل وارد می کنید، اطلاعات موجود در هاست نمایش داده می شود. این عوامل موجب می شوند تا سایت موردنظر بر روی این هاست، در مسیر رشد و بهبود قرار بگیرد. البته این امر زمانی میسر می شود که شرایط دیگر تامین شده باشند.

سئوی کلاه سفید، کلاه سیاه، و کلاه خاکستری چیست و بهتر است ما از کدام روش سئو استفاده کنیم. بهینه‌سازی سایت به کسب رتبه در گوگل و به‌تبع آن، به جذب مشتری بیشتر منجر می‌شود. اما اگر این فرآیند را گام‌به‌گام و همراه با برنامه‌ای منظم و منسجم پیش ببرید، خیلی ساده‌تر خواهد شد. یک برنامهٔ مناسب در هر مرحله از آموزش، تمرکز شما را روی جنبه‌های مهم سئو حفظ و کمک می‌کند مهارت‌ها و دانش موردنیاز را به‌تدریج و در طول مسیر به دست آورید. این معیارهای سنجش هم همگی در بخش‌های مختلف سئو قرار می‌گیرند.

وقتی گوگل این کلمات را در متن شما ببیند، متوجه می‌شود که به خوبی موضوع را پوشش داده‌اید. Scripting Language یا زبان اسکریپت نویسی اغلب بصورت مترادف بکار می‌روند، در صورتیکه تفاوت‌هایی با یکدیگر دارند. زبان اسکریپت نویسی یک زبان برنامه نویسی است در حالیکه زبان برنامه نویسی یک زبان اسکریپت نویسی نیست.

احتمالا متنی که برای عنوان و توضیحات صفحه درج کردید ارتباط معنایی با کلمه هدف یا محتوای صفحه ندارد. در این شرایط صفحه هر درس هدف جذابی برای سئو نبوده و برای ما صفحه کتاب که همه درس ها را نمایش میدهد مهمترین صفحه است. پیشنهاد میکنم برای درس ها علاوه بر شماره عنوان خلاقانه نیز انتخاب کنید.

تاثیر محتوا بر سئو

اما در مواردی نیز که تعداد بک لینک های یک وب سایت زیاد بوده، مشاهده شده که این پروسه چند هفته به طول انجامیده است. فعالیت بر روی سئو خارجی نیاز به استراتژی خوب و صبر و حوصله زیادی دارد. اگر هم زمان زیادی صبر کرده و چنین نتیجه ای را مشاهده کرده اید، احتمال جریمه شدن توسط گوگل نیز وجود دارد. در هر حال این مورد بایستی توسط یک کارشناس سئو بررسی شده تا در صورت پنالتی شدن، اقدامات لازم صورت گیرد. مجموعه ای از فعالیت ها با هدف بهبود اعتبار وب سایت شما (بیشتر از طریق دریافت بک لینک های با کیفیت). نتایج طبیعی درصد بیشتری از ترافیک را به صورت معمول کسب می کنند.

به همین خاطر بود که عبارت “بهینه‌سازی موتور‌های جستجو” پدید آمد. همه این تعاریف سئو، روند بهینه‌سازی وب سایت‌ها که منطبق با الگوریتم‌های موتور جستجو هستند و همه برای گرفتن رنک بالا تلاش می‌کنند را در بر می‌گیرند. این لینک‌ها به گوگل کمک می‌کند که ساختار سایت و ارتباط بین مطالب را شناسایی کند.

  • بطور کلی این موارد مهمترین نکات برای بالا بردن رتبه سایت در گوگل هستند.
  • اصطلاحا به این نوع از کلیدواژه‌ها که معمولا از چند کلمه تشکیل شده‌اند، کلیدواژه‌های دم دراز (Long-tail Keywords) گفته می‌شود.
  • بعنوان مثال اگر تولبار MOZbar را نصب کنید ربات های Moz صفحاتی که بازدید میکنید را بررسی میکنند.

خوشحالیم که محتوای این بخش مورد توجه قرار شما قرار گرفته است. نظرات متخصصین این حوزه جمع آوری شده و در صفحه سئو چیست قابل مشاهده است. بهترین پیشنهاد برای شروع یادگیری مطالعه کتاب سئو برای همیشه است. این کتاب دقیقا با همین هدف تدوین شده است و مفاهیم اصلی مرتبط با سئو را به شما آموزش میدهد. این آمار را از چه طریقی بررسی میکنید؟ اگر از پنل گوگل سرچ کنسول مشاهده کرده اید پیشنهاد میکنیم به پنل جدید مراجعه کنید معمولا اطلاعات نسخه قدیمی با تاخیر به روزرسانی میشود.

Orphan Page یا صفحه یتیم چیست و چرا برای سئو مشکل ساز است؟

به این سه بخش کارها مجله خبری سئو یا بهینه‌سازی داخلی (On-Page SEO)، سئو یا بهینه‌سازی خارجی (Off-Page SEO) و سئوی تکنیکال می‌گویند. این روش سئو برعکس روش قبلی خیلی زودتر نتیجه می‌دهد؛ اما تاثیر آن همیشگی نیست و گوگل هم بیکار ننشسته که فریبش بدهید! گوگل مدام در حال آپدیت و ارائه الگوریتم‌های جدید است و دیر یا زود می‌تواند دست شما را بخواند. این یک خبر خوب برای آنهایی است که کارشان درست است و یک خبر بد برای آنهایی که دنبال دور زدن گوگل هستند.

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار