سئو چیست و چه کاربردی دارد؟ SEO و بهینه سازی سایت-سئو

URL ها بایستی به گونه ای انتخاب شوند که کوتاه بوده، خواندن آنها آسان و در یک نگاه از طرف کاربران قابل فهم باشد. نتیجه تحقیقات وب سایت معروف Quicksprout نشان می دهد که URL هایی با طول 35 تا 40 کاراکتر در نتایج بالای جستجو سهم بیشتری دارند. با وجود تغییرات مداوم در سایت، بروزسانی های موتورهای جستجو، محتواهای منسوخ شده و فعالیت دیگر رقبا، سئو نیاز به فعالیت مستمر دارد.

منظور از ردیابی رتبه، فرآیند نظارت بر عملکرد وب سایت شما در موتورهای جستجو در مهم ترین کلمات کلیدی شما است. هنگامی که چنین کلمه کلیدی را پیدا کردید، به تب Pages بروید تا صفحه ای که برای آن رتبه کسب کرده اید را ببینید. در این گونه شرایط شاید تنها مقدار کمی بهینه سازی بتواند سایت شما را در صفحه اول گوگل قرار دهد. در فصل ششم از راهنمای سئو برای مبتدیان، به بک لینک ها، یکی از مهمترین جنبه های بهینه سازی برای موتورهای جستجو خواهیم پرداخت. فیچر اسنیپت (گاهی اوقات “جایگاه صفر” نامیده می شود) یک نتیجه جستجوی برگزیده است که بالاتر از 10 نتیجه استاندارد گوگل ظاهر می شود.

البته هر کدام از این فاکتورها به نوع خاصی از سئو مربوط هستند. به طور کلی، عوامل موثر در سئو و بهینه‌سازی وب‌سایت در سه دستهٔ اصلی سئوی درون‌صفحه (On-Page SEO)، سئوی بیرون‌صفحه (Off-Page SEO) و سئوی تکنیکال قرار می‌گیرند. صاحب سایت یا متخصص سئو با روش‌های مختلف از طریق گروه مشتریان یا افراد تاثیرگذار (اینفلوئنسرها) درخواست می‌کند تا لینک سایت را به اشتراک بگذارند.

چون رفتار کاربران در صفحه سایت شماست که برای گوگل مهمه، وقتی کاربر زود صفحه سایت شما را ببنده و مدت زیادی توی سایتتون نمونه جایگاهتون میاد پایین. پیشنهاد می کنم در مورد الگوریتم های گوگل مطالعه کنید و مقدمه مطلب استراتژی محتوا را حتما بخونید. رنک برین از نظر بررسی و تفسیر کلمات هم‌معنی مشابه الگوریتم مرغ مگس‌خوار عمل می‌کند، اما بسیار پیچیده‌تر و پیشرفته‌تر است. تمرکز اصلی الگوریتم رنک‌برین تجربۀ کاربری یا UX است و می‌توان ادعا کرد که مدت زمان حضور کاربران در صفحات، ادامه پیدا نکردن جستجو در یک موضوع خاص، نرخ کلیک در نتایج جستجو و …

موتورهای جستجو چگونه سایت من را بدون سئو ارزیابی کنند؟

این موضوع بدان معناست که اکثر وب سایت ها به جای نسخه دسکتاپ در نسخه موبایل خود پایش و ایندکس می شوند. یکی از دلایلی که به‌روزرسانی محتوا ممکن است تأثیر مثبتی بر رتبه شما داشته باشد این است که گوگل به تعداد دفعات به‌روزرسانی صفحات توجه می‌کند و تمایل به نمایش صفحاتی دارد که اغلب به‌روزرسانی می‌شوند. در حالی که در حقیقت محتواهای طولانی‌تر در گوگل معمولا رتبه بهتری دارند، اما این تعداد کلمات نیست که باعث کسب رتبه بالاتر می‌شود. واقعیت این است که پست های طولانی تر معمولاً موضوع را به صورت جامع تر پوشش می دهند. امروزه، کسب رتبه تقریباً برای تمام کلمه کلیدی بسیار سخت‌تر از گذشته شده است و بیشتر جایگاه‌ها بیش از حد اشباع شده‌اند. منظور آنها این است که شما باید مترادف ها و کلمات کلیدی مرتبط را پیدا کنید و آنها را در سراسر صفحه پخش کنید تا مطمئن شوید که گوگل از موضوع صفحه آگاهی یابد.

بنابراین، سئو فقط مختص وردپرس نیست و کسانی که آموزش سئو دیده اند باید بتوانند هر سایتی را با هر کلمه کلیدی سئو کنند. سایت هایی که به آنها پیوند می دهید شما را به موتور جستجو توصیه می کنند. این باعث افزایش کیفیت سایت شما می شود و کمک می کند تا سایت شما در زمینه دیجیتال مارکتینگ تقاضا و بازدید بیشتری داشته باشد. هنگام انجام فرآیند بک لینک سئو خارجی باید به نکاتی توجه کرد. اگر می خواهید وب سایت شما بهتر شود، باید از Backlink استفاده کنید. بک لینک فرآیند دریافت لینک از هر وب سایت سازگار با سئو و با کیفیت بالا است.

دامنه‌ها از دو بخش نام و پسوند تشکیل می‌شوند که نام را خودتان انتخاب می‌کنید. پسوندها هم انواع مختلفی دارند که براساس نوع و حوزه‌ٔ فعالیت سایتتان، می‌توانید پسوند مناسب را انتخاب کنید. Com و ir دو مورد از رایج‌ترین پسوندهایی هستند که در کشور ما برای ثبت دامنه سایت‌های مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرند. سیستم‌های مدیریت محتوا امکان مدیریت وب‌سایت را به ساده‌ترین شکل ممکن، برای شما فراهم می‌کنند. امتیاز اسپم یا Spam score ابزاری است که فعالیت‌های لینکی یک سایت را بررسی کرده و در صورت بالا بودن سایت را جریمه می‌کند.

  • 1- اینکه در تگ های هدینگ لینک داشته باشیم اتفاقی غیر طبیعی نیست و ایراد محسوب نمیشود.
  • با بکار گيري روش‌هاي غير اخلاقي در آن زمان قرار گرفتن در بالاي ليست نتايج جستجو تضمين شده بود.
  • ولی هنوزم دیده میشه در جستجو ها خواهشمندم یه اموزش براش بنویسید.
هاست ما اشتراکی هست، از چه ترافیکی به بعد باید به فکر هاست اختصاصی باشیم، چون باید این ترافیک فعلی درامد مد نظر رو برامون بوجود بیاره که خرید هاست اختصاصی توجیح اقتصادی داشته باشه. روزهای اول راه اندازی سایت، یک هاست اشتراکی جوابگو هست، سوالم اینه که ما از کجا بفهمیم که ترافیک به چه اندازه ایی برسه باید به فکر هاست اختصاصی باشیم. مجله خبری سئو در رابط با هاست و سروری که سایت بر روی آن قرار می گیرد سوال دارم. من برای نوشته های مختلف از FAQ استفاده کردم و تمام سوال و جواب های FAQ هر صفحه با صفحات دیگر متفاوت است. 1- اینکه در تگ های هدینگ لینک داشته باشیم اتفاقی غیر طبیعی نیست و ایراد محسوب نمیشود. 4- پیشنهاد میکنم مقاله برچسب گذاری صحیح در سایت را مطالعه کنید.

لغو پاسخ

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار