نقشه سایت sitemap چیست اهمیت سایت مپ در سئو-سئو

سلام برای تولید سایت مپ، سایت هایی هستند که بصورت آنلاین نقشه سایت رو جنریت میکنند. تمامی آدرس های موجود در سایت مپ باید با قوائد یکسان و واحدی باشند. به طور مثال نباید قسمتی از آدرس ها با WWW و قسمتی از آنها بدون این پروتکل ثبت شوند. این تگ اختیاریه و میزان اولویت و اهمیت یه صفحه رو در نقشه سایت مشخص میکنه. معمولا روی پیش فرض نیم قرار داره ولی مقداری که میتونه بگیره بین 0 تا 1 ست.

به‌روزرسانی مهم

ربات‌های گوگل از منابع سرور شما برای خزش و ایندکس صفحات استفاده می‌کنند. گردش بیهوده این ربات‌ها در سایت نه‌تنها منابع ارزشمند شما را هدر می‌دهد، بلکه کسب نتیجه در سئو را طولانی و سخت‌تر می‌کند. آدرس صفحه مورد نظر در نقشه سایت هست ولی دسترسی ربات گوگل به این صفحه از طریق فایل robots.txt محدود شده است. در صفحات دسته‌بندی و برچسب، استراتژی یک سایت خبری مشخص کننده آخرین تغییر است.

ساخت نقشه سایت وردپرس

در مقاله بعدی، در رابطه با نحوه ساخت نقشه سایت و چگونگی معرفی آن به موتورهای جستجوگری همچون گوگل و بینگ توضیح خواهیم داد. سایت مپ یا همان نقشه سایت، یک فایل با فرمت xml است که به موتورهای جستجو کمک می کند تا بتواند محتواهای شما را ایندکس کند. سایت مپ یکی از موارد ضروری برای سئو تکنیکال است که اگر مقاله سئو چیست ما را مطالعه کرده باشید، در موردش صحبت کرده ایم.

به یاد داشته باشید که نقشه سایت XML تنها فرمت موجود نیست و وب سایت ممکن است از فرمت دیگری استفاده کند. اگر اینطور است، به لیست مکان های رایج نقشه سایت نگاه کنید و آن را با پسوندهای مختلف ترکیب کنید. 2 راه اول مستلزم دسترسی شما به وب سایت است، در حالی که 4 راه آخر روش های عمومی تر برای یافتن نقشه سایت هر وب سایتی هستند.

آیا به نقشه سایت نیاز دارم؟

سایت مپ را می‌توان به شکل XML نیز مورد استفاده قرار داد یا در صورتی که حجم بالایی دارد با استفاده از ابزار Gzip، فشرده‌سازی کرد. فواید داشتن نقشه سایت را می توان کمک به خزنده های موتور جستجو برای درک بهتر صفحات یک سایت و در نهایت بهبود سئو سایت دانست. اما اگر از آن دسته افرادی هستید که برای بهبود سئو سایت خود هر اقدامی را انجام می دهید، بشدت ساخت و معرفی مجله خبری سئو نقشه سایت را پیشنهاد می کنیم. برای ساخت سایت مپ و کنترل بیشتر روی محتوای نقشه سایت، به افزونه‌‌هایی مانند یوست سئو و یا رنک مث نیاز دارید. در صورتی که در انتخاب افزونه سئوی وردپرس خود تردید دارید و نمیدانید کدامیک بهتر است، مقاله مقایسه یوست سئو و رنک مث را مطالعه کنید. ساخت نقشه سایت وقتی شما ابزارهای مناسب این کار را داشته باشید، کاری ساده است.

اگر هنوز سوال یا ابهامی در خصوص نقشه سایت دارید، در بخش نظرات همین صفحه برای ما بنویسید تا به آن پاسخ دهیم. نظرات و سوالات شما تکمیل کننده محتوای این مقاله بوده و برای ما ارزشمند است. در لحظه ثبت و تا زمانی که گوگل هنوز نقشه سایت را دریافت و مشاهده نکرده است، عبارت pending در قسمت Status نمایش داده می‌شود. گوگل در بلاگ خود اعلام کرده است که در حال حاضر توجهی به دو فاکتور اولویت و نرخ به‌روزرسانی نداشته و مقادیر آن‌ها را نادیده می‌گیرد. در چنین شرایطی درج تاریخ آخرین تغییر در نقشه سایت اهمیت بسیار بالایی دارد چرا که به تنها معیار گوگل برای تعیین اولویت ایندکس تبدیل شده است.

  • سایت هایی که معمولا تعداد صفحات زیادی دارند (برای مثال 100 هزار صفحه به بالا) برای خودشون چندتا سایت مپ ایجاد میکنند و در نهایت هم توی تمام این سایت مپ ها رو داخل یک سایت مپ مادر تعریف میکنند.
  • هیچ الزامی برای نام فایل یا پسوند فایل (xml.) وجود ندارد، بنابراین تا زمانی که در دسترس باشد و بتوان آن را به موتورهای جستجو ارسال کرد، آن را همانطور که می‌خواهید بنامید.
  • فرمت XML مربوط به Sitemap Index file بسیار شبیه به فرمت XML مربوط به فایل سایت مپ می باشد.
  • هردو افزونه کارایی مورد نظر ما را دارند و به صورت اتوماتیک این به روزرسانی انجام می‌شود.
منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار برچسب خورده با