راهنمای آسان برای ایجاد نقشه سایت sitemap-سئو

با این کار موتورهای جستجو به‌روزترین نسخه وب‌سایت شما را دارند تا بتوانند به کسانی که برای آن جستجو می‌کنند بهتر خدمت‌رسانی کنند. سایت مپ برای انجام کارهای خوب سئو بسیار مهم است و سئو سایت برای جذب ترافیک و درآمد به وب‌سایت حیاتی است. حتما دقت کنین که تعداد کارکترهایی که برای آدرس صفحه مورد نظر خود قرار میدین از 2048 کاراکتر بیشتر نباشه. نیازی نیست که نقشه سایت زیردامنه ها در پنل سرچ کنسول سایت اصلی معرفی شده یا بخشی از نقشه سایت اصلی باشند. شما می‌توانید هر زیردامنه را به صورت مجزا در سرچ کنسول ثبت کرده و نقشه سایت خودش را به گوگل معرفی کنید.

با اضافه شدن هر صفحه جدید به سایت ما یا تغییر در محتوا و زمان انتشار این فایل به صورت خودکار به‌روزرسانی شده و اطلاعات لازم را در اختیار گوگل قرار می‌دهد. استفاده از نقشه سایت تاثیر مستقیم بر رتبه‌بندی صفحات وب ندارد. به عبارت دیگر حتی اگر سایت شما فاقد نقشه باشد امکان ایندکس توسط گوگل و نمایش در بالاترین جایگاه نتایج جستجو را دارد. این فایل بر مدیریت بودجه خزش و سرعت ایندکس یا به‌روزرسانی صفحات تاثیرگذار است و البته تا زمانی که صفحات ما ایندکس نشوند هیچ شانسی برای حضور در نتایج جستجو ندارند. امیدواریم اطلاعات ارائه‌شده برای شما کاربردی بوده و به موفقیت شما در سئو کمک کند.

روش ساخت این نقشه بسیار ساده است و با نصب افزونه یوست سئو این فرایند به صورت خودکار انجام شده و شما نیاز به انجام کار خاصی ندارید. اگر می‌خواهید رتبه‌بندی وب‌سایت‌های شما بهتر باشد و تجربه بهینه و رضایت بخشی به کاربران خود بدهید، همچنین می‌توانید نقشه سایت را در وب‌سایت خود قرار دهید. افزونه Yoast SEO برای کاربران وردپرس یک تولیدکننده معمولی برای sitemap XML است. این فایل متنی برگه ای از سایت است که به روند بازدید سایت از طرف موتور های جستجو کمک میکند.

آموزش سئو سایت فروشگاهی

اصلا توصیه نمی شود این کار را انجام دهید و از یک افزونه استفاده کنید. دانشجوی دکتری تجارت الکترونیک ، امیدوارم بتوانم خدمتگزار خوبی برای مردم کشورم باشم. ممنون واقعا عالی بود من از طریق مقاله آموزش نوشتن پروپوزال س…

چرا نقشه سایت برای سایت شما اهمیت دارد؟

موتور جستجوی بینگ از فرمت‌هایی که توسط گوگل پشتیبانی می شود حمایت نمی‌کند، اما یکی از مسئولان بینگ بیان کرده است هر چیزی که پشتیبانی نشود، نادیده گرفته خواهد شد. بنابراین وبمسترها می‌‌توانند از این موارد در سایت مپ خود به راحتی استفاده کنند. این پیغام بیانگر این است که صفحه مورد نظر در نقشه سایت هست اما دسترسی به آن توسط فایل robots.txt محدود شده است. در مطلب “فایل Robots.txt چیست؟ ” بیشتر در این باره صحبت کرده ایم. در صورت مشاهده‌ی چنین صفحه‌ای، باید برچسب noindex را از آن حذف کنید و مجددا در نقشه سایت ثبت کنید.

  • در ادامه رایج ترین این راه ها را به شما آموزش میدهم و شما هم با توجه به شرایط و نوع سیستم مدیریت محتوای سایت تان، بهترین آن را انتخاب کنید.
  • با دریافت این گزارش‌ها می‌توانید از آسیب دیدن عملکرد شما در نتایج جستجوی ارگانیک جلوگیری کنید.
  • قبلا که ساب دامین نداشتم توی کلمه کلیدی اصلی در صفحه اول گوگل بودم ولی الان اصلا نیستم.
  • با ارائه آخرین تاریخ آپدیت در نقشه سایت، می توانید اطمینان حاصل کنید که خزنده ها صفحات به روز شده جدید را نادیده نمی گیرند.
  • باید به خاطر داشته باشید که قرار دادن URL صفحاتِ سایت در سایت مپ، ایندکس شدن سایت را تضمین می‌کند.
  • پس علاوه بر اینکه باید تعیین کنید که پست تایپ مورد نظر توسط موتور جستجوگر ایندکس نشود (یعنی ثبت نشود)، باید مشخص کنید که نمی‌خواهید این پست تایپ در نقشه سایتی که می‌سازید هم نمایش داده شود.

این افزونه رایگان دارای قابلیت تولید نقشه سایت داینامیک است. کافیست پس از نصب آن به تنظیمات آن رفته و وارد تب ویژگی ها شوید. همانطور که در قسمت چپ تصویر بالا می بینید نام نقشه های سایت با مجله خبری سئو شماره از یکدیگر تفیکیک شده اند. تنها دانستن اینکه 64% صفحات وب سایت ایندکس شده اند، خیلی چیز خوبی نیست. نیاز است که ما بدانیم کدام بخش از سایت تحت تاثیر قرار گرفته و ایندکس نشده اند.

اگر سایت شما بیش از 50000 صفحه دارد بهتر است نقشه‌های چندگانه ایجاد کنید.

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار برچسب خورده با