راهنمای آسان برای ایجاد نقشه سایت sitemap-سئو

در قسمت بعدی، شما می توانید تیک گزینه Add sitemap URL to the virtual robots.txt file را فعال کنید تا آدرس سایت مپ که به وسیله خود وردپرس ساخته شده است را در فایل rebots.txt قرار دهید. اما ممکن است شما قصد داشته باشید که یک پست تایپ خاص را در نقشه سایت خودتان قرار ندهید. برای این باید به قسمت ظاهر جستجو رفته و روی تب انواع محتوا کلیک کنید. مشاهده می‌کنید که در این قسمت تمامی پست تایپ‌ها برای شما نمایش داده شده است که می‌توانید آنها را تنظیم کنید.

  • کدهای XML معتبر با تگ‌های شروع (بازشونده) “ “ آغاز می‌شوند که یک تگ الزامی است.
  • با توجه به محبوبیت گسترده Google و اهمیت ترافیک ارگانیک ، شما می خواهید همه تلاش خود را برای کمک به این ربات در درک سایت خود انجام دهید.
  • امین اسماعیلی هستم، فارغ التحصیل مقطع کارشناسی ارشد از دانشگاه تهران و مدیر فنی آژانس خلاقیت وبسیما.
  • همین امر شانس دیده شدن صفحات مختلف در موتورهای جستجوگر را افزایش می‌دهد.

نقشه سایت برای وب سایت شما عالی است، اما بدون محدودیت نیست. برای جزئیات بیشتر در مورد تمام این قالب های مختلف نقشه سایت، این مقاله توسط گوگل را بخوانید. به زبان ساده، نقشه سایت دقیقاً همان … نقشه وب سایت شما است. اما وقتی به کنسول جستجوی گوگل نگاه می‌کنید‌، می‌بینید که فقط ۲۰۰۰ صفحه ایندکس شده دارید. مزیت اصلی استفاده از Yoast برای ایجاد نقشه XML، این است که به صورت خودکار به روز می‌شود. در واقع شما با استفاده از این پلاگین، یک سایت‌مپ داینامیک یا پویا خواهید داشت.

این دقیقا جایی است که نقشه سایت شما توسط افزونه رنک مث ساخته شده و قرار گرفته. سوالم اینه که دلیل ایندکس نشدن‌ها می‌تونه این باشه که محتوا‌ها در نقشه سایت قرار نمی‌گرند. و به این نتیجه رسیدم که حتماً باید الان تعداد urlهای کشف شده باید 448 می‌بوده حتماً اون دوتا هم همین اتفاق واسشون افتاده. استفاده صحیح از تگ کنونیکال، ریدایرکت 301 و فایل Robots.txt هم می‌تواند فرآیند خزش ربات‌ها در صفحات را تسریع کند.

نقشه سایت – محدودیت

اگر قوانین را رعایت نکنند، از آن استفاده نخواهد شد و هیچ ارزشی به وب سایت شما اضافه نخواهد کرد. اگر از ابزارهای درست کردن فایل نقشه سایت استفاده کنید، یک گزینه یا تیکی برای ساخت نقشه سایت مخصوص موبایل داره که اون رو بزنی بقیه کارها خودکار انجام میشه. خب مقاله سایت مپ هم به پایان رسید و یاد گرفتیم که نقشه سایت را ایجاد و در گوگل ثبت کنیم.

در صورتی که از یک CMS مانند وردپرس و افزونه یوست استفاده می‌کنید، این کار به صورت خودکار انجام خواهد شد. هرکدام از روش‌هایی را که پیش‌تر برای ایجاد نقشه سایت استفاده کنید، صفحاتی که برچسب noindex یا canonical (صفحاتی که ارجاعشان به صفحه‌ی دیگری است) دارند، در نقشه سایت گنجانده نمی‌شوند. بعنوان مثال برای سایت زیر در نقشه سایت محصولات یک سایت فروشگاهی سه عدد از محصولات Exclude شده اند و توسط گوگل فهرست نشده‌اند. با بررسی ادرس صفحات مشخص شد که این صفحات در بین محصولاتی هستند که تولیدشان متوقف شده است و برای ما دیگر اهمیتی ندارد که توسط گوگل فهرست شوند. این قسمت در واقع یک محفظه برای تمام URLهای موجود در نقشه است. همچنین این خط به خزنده‌های موتورهای جستجو استاندارد به کار گرفته شده را اعلام می‌کند.

مثلا، گوگل صفحات وب را تا حد زیادی از طریق لینک‌های موجود در هر صفحه پیدا می‌کند. حالا اگر سایت شما خیلی جدید باشد و فقط تعداد کمی بک‌لینک خارجی در آن داشته باشید‌، سایت‌مپ برای کمک به گوگل در یافتن صفحات مختلف در سایت شما، کمک خیلی بزرگی می‎‎کند. خوشبختانه، قوانین سختگیرانه ای برای قرار دادن این فایل وجود دارد؛ بنابراین شما همیشه می توانید آن را برای هر وب سایتی که یکی مجله خبری سئو دارد (همه وب سایت ها یک فایل ندارند) پیدا کنید. برای یافتن فایل robots.txt برای هر وب سایت، کافی است به مسیر domain.com/robots.txt بروید و می توانید ببینید که آیا لینکی به نقشه سایت دارد یا خیر. 42.7 درصد از وب سایت ها از سیستم مدیریت محتوای وردپرس استفاده می کنند، اما نقشه سایت برای شما ایجاد نمی کند. برای ایجاد آن باید از افزونه ای مانند Yoast SEO استفاده کنید.

فرمت متن یا TXT

در این ویدیو شما را با نقشه سایت به‌طور کامل آشنا خواهیم کرد. قسمت بعدی که برایتان باز می شود، شما را قادر می سازد تا محتوا را از نقشه سایت خودتان حذف کنید. شما می توانید گزینه include categories را فعال کنید و دسته بندی محصولات را هم به نقشه سایتتان اضافه کنید. البته Excluded items نیز وجود دارد که شما را قادر می سازد تا دسته بندی را از نقشه حذف کنید. در کل این کار می تواند در سئو سایت فروشگاهی شما تاثیر زیادی داشته باشد. با انجام این کار اگر نوشته‌ای از سایت خودتان را باز کنید و دکمه‌های ترکیبی Ctrl + U را انتخاب کنید، در سورس صفحه مشاهده می‌کنید که تگ Noindex به این صفحه اضافه شده است.

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار برچسب خورده با