راهنمای آسان برای ایجاد نقشه سایت sitemap-سئو

در این صورت باید نقشه سایت خود را به چندین نقشه سایت تقسیم کنید و آنها را به صورت جداگانه آپلود کنید. از طرف دیگر، می توانید یک فایل مادر نقشه سایت که شامل آدرس نقشه های سایت جداگانه است، ایجاد کنید. علاوه بر استانداردهای نقشه سایت برای محتوای وب، گوگل از فرمت‌های خاصی برای سایت مپ پشتیبانی می‌کند که برای رسانه‌های خاصی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

همانطور که معلوم است ، این پرونده ساده ابزاری بسیار ارزشمند است. در این مقاله آموزشی از سایت میهن وردپرس، می‌خواهیم در رابطه با نقشه سایت صحبت کنیم. همچنین توضیح خواهیم داد که چرا باید از نقشه سایت استفاده کنیم و چه مواردی بهتر است در آن قرار دهیم. اگر صفحه ای را در Robots.txt ساعت می کنید یا از تگ noindex در یک صفحه استفاده می کنید، نمی خواهید در نقشه سایت شما ظاهر شود. اگر همه چیز خوب به نظر می رسد، وقت آن است که نقشه سایت خود را به گوگل ارسال کنید.

هرچند اگر بخواهید صفت hreflang را پیاده سازی کنید ، باید یک نقشه سایت XML کامل ایجاد کنید، بنابراین استفاده از یک ابزار کار شما را بسیار راحت خواهد کرد. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد چگونگی تنظیم دستی نقشه سایت ، به صفحات رسمی Google و Bing مراجعه کنید. البته شما می توانید با دنبال کردن ساختار کد، نقشه سایت XML را به صورت دستی نیز نقشه سایت ایجاد کنید. از نظر فنی، نقشه سایت شما نیازی ندارد که حتما در قالب XML باشد – یک فایل متنی با یک خط جدید که هر URL را جدا می کند نیز به عنوان نقشه سایت کافی است. یک نقشه سایت XML یک نوع لیست نشانه‌گذاری شده با XML است به طوریکه موتورهای جستجو می‌توانند به آسانی اطلاعات را درباره URLها بگیرند تا سایت ایجاد شود. در اینجا می توانید نقشه های سایت درج شده را مشاهده کنید.

نقشه سایت چیست؟ ساخت سایت مپ و معرفی به گوگل

درج نقشه سایت تصاویر در برخی وب سایت ها چیزی جز هدر دادن Crawl Budget نیست. تعداد زیادی از سازندگان وب سایت و سیستم های مدیریت محتوا ابزار یا افزودنی هایی را ارائه می دهند که می توانید برای ایجاد نقشه سایت استفاده کنید. به عنوان مثال ، کاربران WordPress می توانند افزونه اختصاصی را بارگیری و نصب کنند که به سرعت کار را انجام دهد. (اشاره به آدرس یا همان url آن صفحه دارد. url چیست؟ ) برای وردپرس و cms های دیگر واقعا بهترین روش استفاده از پلاگین ها و ماژول های آماده است. اما برای سایت های دیگر باید آنها را خودتان با استفاده از کدهای موجود در اینترنت توسعه دهید. نقشه سایت یک فایل با فرمت XML است که در سایت قرار می‌گیرد.

نقشه سایت تصاویر XML

و یک سوال دیگه اینکه من وقتی توی google search console بخش sitemaps، نقشه سایتم رو اضافه کردم جلوی لینک ها توی فیلد وضعیت نوشته بود . در این جلسه قرار است در رابطه با نقشه سایت یا Site Map برای شما توضیح دهیم. همان‌طور که از نام نقشه سایت مشخص است، به عنوان یک راهنما مجله خبری سئو برای صفحات مختلف سایت در نظر گرفته می‌شود و می‌تواند آن‌ها را به هم ارتباط دهد. همچنین می‌تواند آنها را برای شما به صورت یک لیست نمایش دهد. برچسب به برجسته کردن مهم‌ترین صفحات وب‌سایت شما کمک می‌کند. هرچه این عدد به 1 نزدیک‌تر باشد سطح اولویت برای یک صفحه بالاتر است.

  • میتونین این فایل رو روی سایت خودتون به سادگی آپلود نمایین.
  • مثلاً در عکس زیر می‌بینید که از 116 صفحه سایت 109 تای آن تأیید و ایندکس شده و 7 تا از صفحات یا ایندکس نشده‌اند یا جزو صفحاتی بوده‌اند که به صورت دستی کاری کرده‌اید که از گوگل آن‌ها را بررسی نکند.
  • مراقب آدرس هایی که صفحاتش تاریخ “اخیرا اصلاح شده” یا “last modified” دارند، باشید .
  • به عبارت دیگر استفاده از نقشه سایت تنها بر سرعت ایندکس صفحات تاثیر دارد ولی جایگاه هر صفحه براساس کیفیت محتوا، لینک‌سازی داخلی و خارجی و بسیاری فاکتورهای دیگر مشخص می‌شود.
  • سایت مپ لیستی از کلیه آدرس های اینترنتی (url های سایت) موجود در سایت شما است که اطلاعاتی در مورد آنها وجود دارد.

استفاده از نقشه سایت برای وب‌سایت‌های بزرگ بسیار مهم و ضروری است؛ مخصوصا اگر سایت‌ شما در زمینه تجارت الکترونیک باشد. سایت‌مپ به گوگل کمک می‌کند تا راحت‌تر صفحات شما را کرال کرده و آن‌ها را سریع‌تر ایندکس کند. ممکن است محتوای تکراری زیادی در آن ۵۰۰۰ صفحه وجود داشته باشد. یا احتمال دارد تعداد صفحات سایت شما از کرال باجت‌تان بیشتر باشد.

سایر انواع نقشه سایت (RSS، mRSS، Atom 1.0 یا Text) را جستجو کنید. در آینده آموزش کاملی از خطاهای سرچ کنسول و نحوه رفع آن منتشر میکنیم. در این بخش گزارش کاملی از وضعیت ایندکس urlها ارائه می شود.شما می توانید تمام خطاها و هشدارهای گوگل را مشاهده و شناسایی کنید و نسبت به رفع آن ها اقدام نمایید. البته با وارد کردن ادرس سایت مپ قبلی ریدایرکت میشه به ادرس جدید. وقت بخیر سایت مپ سایت رو از المنتور ادرسشو گرفتم و در بخشسایت مپ کونسول پیست کردم و اعلام کرد که بررسی موفقیت امیز انجام شده اما بعدش هیچ discovers URLs ی نشونم نمیده و انگار چیزی پیدا نکرده. اسم نقشه سایت اهمیتی ندارد؛ اما باید حتما از پسوند XML استفاده شود.

آدرس صفحه در نقشه سایت هست (کد 200) ولی در این صفحه هیچ محتوای ارزشمندی دیده نمی‌شود و پیامی مبنی بر عدم وجود محتوا نمایش داده می‌شود. جدول بالا اولویت‌بندی انواع صفحات در یک سایت خبری را نشان می‌دهد. از طرف دیگر مهم‌ترین اخبار از صفحه اصلی در دسترس کاربران هستند. به همین دلیل بهتر است صفحه اصلی ما به صورت روزانه توسط ربات‌های گوگل بررسی شود. برای هر آدرس می‌توان اطلاعات بیشتری علاوه بر 4 ویژگی ذکر شده ثبت کرد. به‌عنوان مثال اگر سایت ما دو زبانه باشد می‌توانیم آدرس صفحه معادل در زبان‌های دیگر را نیز در همین فایل به گوگل معرفی کنیم.

نقشه سایت Google News

برای شروع کار شما باید انتخاب کنید که می خواهید از یک نقشه ی سایت استفاده نمایید یا می خواهید از چند نقشه به طور همزمان در سایتتان استفاده کنید. کاربران این فرمت را بسیار ترجیح می دهند زیرا این نوع نقشه به وب گردی بسیار کمک می کند. در دنیای آنلاین در حال حاضر میلیون ها وب سایت با یکدیگر برای بدست آوردن رتبه های بالای رنکینگ نتایج جستجو در حال رقابت هستند و همه ی آنها قصد دارند ترافیک جذب کنند. سلام و سپاس ، دقیقاً به این مورد بر خورد نکرده ام ولی ممکن است مشکل از فایل robots.txt سایت شما باشد.

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار برچسب خورده با