سایت مپ چیست؟نقشه سایت sitemap xml سئو سئو سایت سئو ایران-سئو

اگر هنوز برای ساخت و بهینه سازی نقشه سایتتان اقدامی نکرده اید، همین امروز شروع کنید. با معرفی نقشه سایت به گوگل و با کمک سرچ کنسول، می توانید سایتتان را از آسیب ها و مشکلات در امان نگه دارید. نقشه‌های سایت نمی‌توانند بیش از 50 هزار URL را در خود ثبت کنند. همچنین حجم فایل نقشه سایت نیز حداکثر می‌تواند 50 مگابایت باشد. در صورتی که نقشه سایتتان از یکی از این دو مورد بزرگتر شود، باید با دسته بندی مطالب در نقشه‌های مختلف سایت هریک را بصورت جدا در موتورهای جستجو ثبت کنید. سایت شما می‌تواند یک نقشه سایت برای صفحات، یک نقشه برای تصاویر و یک نقشه برای ویدیوها داشته باشد.

  • نقشه سایت در واقع مشخص کننده صفحاتی است که کسب رتبه در آن صفحات برای شما اهمیت دارد.
  • الزامیاین تگ تنها یکبار مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ نقشه سایت با این برچسب شروع می‌شود و در انتهای نقشه بسته می‌شود.
  • ابزار‌های مختلفی وجود دارند که می‌توانند با استفاده از آن‌ها فایل نقشه را ایجاد کنید.
اما برخی خطاهای رایج درباره این مساله برای برخی به وجود می‌آید که در این قسمت به معرفی و آموزش چگونگی برطرف کردن آن‌ها می‌پردازیم. بعد از اینکه گوگل، نقشه شما را جستجو کرد، بر روی Submitted Sitemaps کلیک کنید. در این قسمت، لیستی از نقشه های ارسال شده را مشاهده می کنید. نقشه‌های سایت فردی (یکی برای هر سایت) که همه در یک مکان قرار دارند. در ادامه نحوه ایجاد این فایل از طریق برخی از روش‌های ذکر شده را به شما آموزش می‌دهیم.

خوب است بدانید که بصورت پیش فرض این فایل وجود ندارد و برای ویرایش محتوای آن باید یک فایل متنی بصورت robots.txt ایجاد کنید و دستورات لازم را در آن قرار دهید. دستور sitemap در فایل robots.txt یک روش برای نشان دادن نقشه سایت به موتور جستجو است. این دستور برای اطمینان حاصل کردن از این است که مجله خبری سئو هیچ صفحه‌ای در حین خزیدن در سایت فراموش نشود. با این وجود وجود نقشه سایت تاثیری در اولویت‌بندی خزش صفحات توسط ربات ندارد. برخی از سرویس‌های مدیریت محتوا می‌توانند بطور نقشه سایت تولید کنند. این نقشه‌ها هرگاه که یک صفحه یا نوشته به سایتتان افزوده یا از آن حذف می‌شود، به‌روزرسانی می‌شوند.

برای سایت هایی که با زبان php یا asp.net نوشته شده اند، نیاز به برنامه نویسی است؛ اما برای سایت هایی که از سیستم های مدیریت محتوایی مانند وردپرس استفاده می کنند، نیاز به برنامه نویسی نیست. نقشه سایت فعلی خود را با URL‌های مقاله جدید خود به روز کنید و با هر به روز‌رسانی نقشه جدیدی ایجاد نکنید. فقط نشانی‌های اینترنتی مقالاتی را که در دو روز گذشته در سایت منتشر شده‌اند را درج کنید. هنگامی که مقاله‌ها بیش از دو روز قدیمی‌تر شدند، آن URL‌ها را از نقشه سایت News حذف کرده و یا را از URL‌های قدیمی‌تر حذف کنید. مقالات برای یک دوره عادی 30 روزه در فهرست باقی خواهند ماند.

آموزش سئو سایت خبری با 11 تکنیک مهم

تک‌تک ما امیدواریم که با تلاش خود، تاثیری هر چند کوچک در بهبود کیفیت وب فارسی داشته باشیم. اگر هیچ فایلی از قبل در این قسمت وجود ندارد، آدرس فایل خود را بگذارید و دکمه Submit را بزنید. © ۱۴۰۱ تمامی حقوق مادی و معنوی این وبسایت متعلق به گروه دیجیتال نردبانمی‌باشد و هر گونه کپی‌برداری پیگرد قانونی دارد.

اگر بلد نیست سایپ مپ ایجاد کنید، اصلا نگران نباشید، ما صفر تا صد ایجاد نقشه سایت را هم در سایت های وردپرسی و هم در سایت هایی که با زبان های php و asp ایجاد شده اند، آموزش خواهیم داد. جاب تیم یک پلتفرم خلاقانه جهت برند سازی شخصی و کسب درآمد از طریق تولید محتوای تخصصی و با کیفیت است. در جاب تیم شما میتوانید یک رزومه قوی از خودتون در صفحه اول گوگل ایجاد کنید با افراد متخصص حوزه خود آشنا شوید و پیشنهادهای کاری جذابی از طریق کارفرماها دریافت کنید.

اگر از تصاویر و ویدیوهای زیادی استفاده می کنید، می توانید نقشه های سایت خاصی را نیز برای آنها ایجاد و ارسال کنید. این می تواند به بهبود رتبه در جستجوهای تصویر و ویدیو کمک کند. نقشه سایت ویدئویی می تواند شامل زمان اجرای ویدئو، دسته بندی و رتبه بندی مناسب سن باشد، در حالی که نقشه سایت تصویری می تواند شامل موضوع، نوع و مجوز باشد. گوگل توصیه می‌کند که نقشه سایتِ حاویِ محتوایِ خبری را به عنوان یک فایل جداگانه در نظر بگیرید زیرا این نوع سایت مپ بیشتر از سایر فایل‌ها خزیده می‌شوند.

اگر سایت شما بیش از 50000 صفحه دارد بهتر است نقشه‌های چندگانه ایجاد کنید.

در نهایت نقشه سایت شما باید از ادرس زیر قابل دسترسی باشد. البته گوگل اعلام کرده که عملا تگ را نادیده می‌گیرد، زیرا معمولا وبمسترها آن را به درستی آپدیت نمی‌کنند. در مورد تگ نیز گفته می‌شود که امروزه دیگر نقش مهمی در سایت مپ ندارد. نقشه سایت، هویت سایت شماست و باید بدانید چگونه آن را ایجاد کنید و ارتقا دهید تا بهترین نتیجه را از آن بگیرید. از همین الان شروع کنید و این موارد گفته شده را به عنوان یک تمرین سئو انجام دهید و نتایج آن را رصد کنید.

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار برچسب خورده با