سایت مپ چیست؟نقشه سایت sitemap xml سئو سئو سایت سئو ایران-سئو

شما میتوانید با کمک کد زیر سایت مپ را خودتان تولید کنید و صفحاتی که به نظرتان مهمتر است را قرار دهید. این موضوع برای cms ها ساده تر است، چرا که برای هر کدام تیمی در گذشته ماژول مورد نیاز برای ایجاد سایت مپ را ساخته و فقط کافی است شما آنرا در سایت خود نصب نمایید. به طورکلی robots.txt صفحاتی که شما نمی‌خواهید خزش یا کراول در آن صورت بگیرد مثل صفحه لاگین را معرفی می‌کند. می‌توانید در آدرس /robots.txt لیست صفحاتی که ایندکس نمی‌شوند را مشاهده کنید و در صورت تمایل آن‌ها را از لیست Disallow خارج کنید. چون در این صورت سئو سایت شما بهتر کار می‌کند ، بنابراین بیشتر در دید گوگل خواهید ماند. نقشه شما به احتمال زیاد در site.com/sitemap.xml پیدا خواهد شد .

یک خوبی بزرگی که استفاده از Yoast برای ساخت سایت مپ دارد این است که این نقشه داینامیک است، یعنی نقشه سایت شما به طور اتوماتیک با اضافه شدن صفحات جدید آپدیت می‌شود. اگر از یوست استفاده نمی‌کنید، افزونه‌های دیگری هم مثل Google XML Sitemaps که برای ایجاد سایت مپ به شما کمک می‌کند. نقشه سایت یا سایت مپ گوگل فایلی شامل صفحات مهم وب سایت شما است. با ثبت نقشه سایت، در واقع به گوگل اطلاع می دهید که چه صفحاتی برای شما اهمیت بیشتری دارد و به این ترتیب گوگل راحت تر و سریعتر آن صفحات را در اینترنت پیدا می کند. نکته اصلی در استفاده از این روش و روش‌های مشابه برای ایجاد نقشه سایت این است که در صورت اضافه شدن صفحات جدید شما بایستی مجددا نقشه سایت را بسازید تا محتوای جدید نیز درون نقشه سایت نمایش داده شود. در واقع مزیت اصلی وردپرس و افزونه‌های سئو وردپرس در این است که این ابزارها با اضافه شدن محتوای جدید بصورت خودکار نقشه سایت شما را بروز می‌کنند.

ایجاد نقشه سایت با ابزارهای جانبی

اما اگر اعتماد به نفس کامل برای اینکار را دارید FTP را به وب سرور متصل کنید و به فولدر wp-content بروید. فقط بعد از تغییرات اساسی نقشه سایت خود را بروز رسانی کنید. به صفحات با کیفیت در نقشه سایت خود اولویت بالاتری بدهید.

در کارگاه سرچ کنسول مثال‌های متعددی برای درک بهتر نقشه سایت بررسی می‌شود. یک سوم سایت‌های دنیا برمبنای سیستم مدیریت محتوای وردپرس راه‌اندازی شده‌اند و این سیستم امکانات و افزونه‌های جذاب زیادی دارد. برای اینکه بتوانید خیلی ساده و بدون مشکلات کدنویسی نقشه سایت خود را بسازید و به موتورهای جستجو معرفی کنید، می‌توانید از افزونه‌های متعددی بهره ببرید که امکانات زیادی دارند.

ما مجموعه مقالات رایگان، آموزش‌های قدم به قدم و دوره‌های جذاب و کاربردی زیادی را آماده کرده‌ایم که مطمئنیم که حسابی به دردتان خواهد خورد. برای رفع این خطا می توانید مطلب ” خطای 404 چیست؟ ” را مطالعه کنید. اما گوگل نمی‌تواند تمام محتواهای موجود را به این روش پیدا کند. اگر صفحه‌ای وجود داشته باشد که از صفحات شناخته شده به آن لینک داخلی داده نشده باشد، گوگل قادر به پیدا کردنش نخواهد بود. هر چه سایت مپ شما کوچک‌تر باشد یعنی سرور سایت خود را کمتر دچار تنش کرده‌اید.

برنامه نویسی برای ایجاد سایت مپ

در ادامه به شما خواهیم گفت که چطور از این آدرس استفاده کنید. نردبان قصد دارد به شکلی حرفه‌ای، جایگاه مشتری را در فضای وب دگرگون کند. می‌خواهیم با طراحی وب‌سایت‌های کاربرپسند، تولید محتوای مفید و خدمات سئو حرفه‌ای به فضای وب فارسی خدمتی کرده باشیم. امیدواریم این نگاه حرفه‌ای به رقابتی سالم دامن بزند که در نهایت به پیشرفت وب فارسی منجر شود.

کالکشنی از ابزارهای لازم و ضروری که هر مدیر سایت یا طراح سایت حرفه‌ای باید داشته باشه رو از ما هدیه مجله خبری سئو بگیرید. در بخش جامعه می‌توانید سوالات خود را بپرسید و با سایر هم‌میهنان وردپرسی در ارتباط باشید.

در واقع تگ نوایندکس به گوگل اعلام می‌کند که آن صفحه را بررسی نکن. درصورتی که بعداً تمایل داشته باشید حالت نوشته را تغییر دهید؛ می‌توانید در همان قسمت، موتورهای جستجو را برای نوشته‌ها فعال نمایید. ما به شما پیشنهاد می‌کنیم تنظیمات این بخش را تغییر ندهید. اگر از وردپرس استفاده می‌کنید، افزونه یوست سئو به صورت خودکار این کار را برای شما انجام می‌دهد. برای این کار در پنل مدیریت وردپرس خودتان روی گزینه سئو کلیک کرده و سپس ظاهر جستجو را انتخاب کنید. در این قسمت شما می‌توانید به افزونه یواست اطلاع دهید که در صورت نوشتن محتوای جدید آن را در سایت مپ قرار دهید یا خیر.

  • گاهی وقتی به کاربران میگوییم که باید صفحات به هم مرتبط باشند، از همه صفحات به همه صفحات لینک های بی دلیل ایجاد می کنند.
  • این تگ والد هر ورودی URL است و همه تگ هایی که در زیر آن قرار می گیرند فرزندان این تگ هستند.
  • برای اینکه بتونین هر زمان که لازم شد به نقشه سایت خود دسترسی داشته باشین و یا میشه گفت راحت اون پیدا کنین، می تونین یکی از سه روش زیر رو انتخاب کنین.

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار برچسب خورده با