سایت مپ چیست؟نقشه سایت sitemap xml سئو سئو سایت سئو ایران-سئو

آدرس‌دهی در نقشه سایت متناسب با دامنه اصلی بوده و ترجیحاً از حروف فارسی در آن استفاده نشود. سایت‌های بزرگ با استفاده Sitemap_index می‌توانند چندین فایل نقشه داشته و میلیون‌ها صفحه را به‌راحتی مدیریت کنند. اطلاعات یک صفحه از سایت ما در Sitemap (در شرایط استاندارد) از 4 بخش اصلی تشیکل می‌شود؛ آدرس صفحه، اولویت، نرخ‌به‌روزرسانی و زمان آخرین به‌روزرسانی. همان‌طور که می‌بینید در کدهای بالا تگ‌ها اجباری و اختیاری وجود دارد. از هر آدرسی که در نقشه سایت خود استفاده می‌کنید باید دو تگ و یک تگ داشته باشد. همچنین می‌توانید نقشه سایت XML خود را در برگه «عمومی» بیابید.

ما یک آژانس دیجیتال مارکتینگ تمام خدمت هستیم که کلیه خدماتی که کسب و کارشما، برای رشد در فضای دیجیتال به آنها نیاز دارد را برنامه ریزی و اجرا میکنیم. وقتی برای Robots.txt ساعت می‌زنید ، یا از تگ “noindex” استفاده می‌کنید، یعنی قصد استفاده از آن را در Sitemap خودتان ندارید . بله این کار به صورت کاملا رایگان انجام می شود و نیاز به هزینه خاصی ندارد. پس از آن که تغییرات را اعمال کردید، می توانید روی گزینه Update Options کلیک کنید. پس از آن شما قادر خواهید بود نحوه اولویت افزونه نسبت به پست ها را تعیین کنید.

همان‌طور که اشاره کردیم سایت مپ دو نوع دارد که با فرمت‌های XML و HTML تولید می‌شود. در نوع اول که توسط موتورهای جستجو مانند گوگل و بینگ پشتیبانی می‌شود و کاربران نمی‌توانند محتوای آن را ببینید، پروتکل‌های استاندارد نقشه سایت رعایت شده و به صورت مجله خبری سئو فایل XML خوانده می‌شود. البته گوگل و بینگ فید نقشه سایت که دارای پروتکل‌های RSS 2.0، فایل‌های متنی ASCII و Atom 1.0 باشد نیز پشتیبانی می‌کنند. افزونه yoast seo محبوب‌ترین و پرکاربردترین افزونه سئو روی وردپرس است که چندین میلیون کاربر دارد.

برای داشتن سایت مپ داینامیک برای سایت های کدنویسی باید از دولوپر بخواهید این کارو انجام بده. خب، اجازه بدهید قبل از اینکه مقاله را تمام کنم، به چندتا از سوالات رایجی که ممکن است در مورد نقشه سایت برای شما پیش آمده باشد، جواب بدهم. پیشنهاد میکنم ویدئو زیر در خصوص مشکل در سایت مپ را ببینید.

با استفاده از سایت مپ یا نقشه سایت لینک‌های موجود در سایت شما دسته‌بندی می‌شوند و به صورت یکجا لیست خواهند شد. در این صورت شانس دیده شدن محتوا و لینک‌های شما توسط گوگل و سایر موتورهای جستجوگر بیشتر خواهد شد. در این حالت امکان ایندکس بیشتر و بازدید بیشتر وب‌سایت شما نیز افزایش پیدا می‌کند. یعنی سایت شما نسبت به سایتی که Site Map ندارد، برای ایندکس شدن در اولویت قرار دارد. یکی از بهترین افزونه های ساخت نقشه سایت یا sitemap در وردپرس افزونه Yoast SEO می‌باشد. اگر نخواهید که تمام صفحات سایت در نقشه HYML قرار داشته باشد.

چرا نقشه سایت مهم است؟

این برچسب یه برچسب اختیاریه و برای مشخص کردن باز تغییرات بروزرسانی یه صفحه است و مشخص میکنه این صفحه هر چند وقت یه بار تغییر میکنه. این بازه تغییرات ممکنه همیشه یا هفتگی یا روزانه و … باشه. پیشنهاد می‌کنیم برای آشنایی و کسب اطلاعات کامل درباره بودجه خزش، مقاله‌ بودجه خزش چیست را در آکادمی وبسیما مطالعه کنید. نزدیک به 2 سال هست که در زمینه سئو به صورت تخصصی فعالیت میکنم و به سئوی کلاه خاکستری علاقه فراوانی دارم. روز کاری من با مطالعه‌ی اخبار و مقالات جدید مرتبط با حوزه سئو شروع میشه و در این بین اگر مطلب مفیدی رو ببینم در بلاگ تریبون با شما عزیزان به اشتراک می‌گذارم.

  • در واقع این تگ، ابزاری برای اطلاع دادن به گوگل مبنی بر ایجاد تغییرات در صفحه است.
  • این دقیقا جایی است که نقشه سایت شما توسط افزونه رنک مث ساخته شده و قرار گرفته.
  • این می تواند ناشی از عدم آپدیت سایت مپ و اختلاف نظر شما و گوگل در مورد ارزش ایندکس آن صفحه است.
  • این نقشه های سایت می توانند با یکدیگر ترکیب شده و در یک فایل XML دیگر (مثلا با نام sitemap-index.xml) قرار گیرند.
  • نام آن به گونه ایست که از نظر آنها، ساخت آن نیاز به کدنویسی فراوانی دارد.
  • در این صورت شما به فایل ایندکس سایت مپ خودتان نیاز خواهید داشت.

همانطور که مشاهده کردید آسان ترین روش برای ساخت یک نقشه سایت XML در وردپرس استفاده از افزونه Yoast SEO می‌باشد. سوالات خود را می‌توانید از طریق فرم نظرات برای ما ارسال کنید. سپس مانند تصویر زیر گزینه نقشه‌های XML سایت را روی حالت روشن قرار دهید تا نقشه سایت برای شما فعال شود. همچنین برای دیدن نقشه سایت و کپی لینک آن روی مشاهده نقشه سایت کلیک کنید و در آخر روی دکمه ذخیره تغییرات کلیک نمایید.

اگر شما از چند سایت مپ استفاده می می کنید، می توانید از Sitemap Index file برای معرفی یکجای تمامی سایت مپ ها استفاده کنید. به سادگی URL نقشه ی سایتتان را در اینجا اضافه نمایید و تمام. شما قطعا در نظر خواهید داشت که صفحه ی اصلی سایتتان در اولویت بالایی قرار داشته باشد. تجربیات وب مستر ها نشان می دهد که استفاده از این پلاگین بهتر از استفاده از دیگر تولید کننده های سایت مپ استاندارد خواهد بود.

XML sitemaps

اما نقشه سایت بایستی با پسوند XML و بر روی سایت خودتان در دسترس باشد. به‌روزرسانی خودکار ساده‌ترین و بهترین روش مدیریت نقشه است ولی برای سایت‌هایی که کمتر از 100 صفحه دارند می‌توان به صورت دستی مدیریت کرد. سایت‌های خبری علاوه بر نقشه سایت به یک نقشه سایت خبری شامل 1000 آدرس از آخرین اخبار منتشرشده نیاز دارند. هنگامی که افزونه Yoast SEO را نصب کردید، آن را در نوار کناری سمت چپ جستجو کنید و روی نقشه سایت XML کلیک کنید. به عنوان مثال، نقشه سایت نمی تواند بیش از URL داشته باشد. همچنین فایل نقشه سایت نمی تواند بیشتر از 10 مگابایت باشد.

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار برچسب خورده با