سایت مپ چیست؟ 3 روش ساده ساخت Sitemap آکادمی دیجیتال مارکتینگ فرین-سئو

یک سری صفحات هستند که در منوهای سایت ما قرار نگرفته‌اند، یا در صفحه خاصی به آن‌ها لینک‌دهی نشده است که گوگل سریع‌تر بتواند آن‌ها را مورد بررسی قرار دهد. راه بهتر برای اینکه ربات‌های گوگل بتوانند لینک صفحات ما را شناسایی و ثبت کنند، این است که نقشه‌ای از سایت خود را در اختیار گوگل قرار دهیم. من توصیه می کنم این تاریخ ها را فقط زمانی تغییر دهید که تغییرات قابل توجهی در سایت خود ایجاد کنید (یا محتوای جدیدی به سایت خود اضافه کنید). در غیر این صورت، گوگل هشدار می دهد که به روز رسانی تاریخ در صفحاتی که تغییر نکرده اند می تواند به عنوان یک تاکتیک هرزنامه تلقی شود. اما وقتی به کنسول جستجوی گوگل نگاه می کنید، سایت شما فقط 2000 صفحه ایندکس شده دارد. مزیت اصلی استفاده از Yoast برای ایجاد نقشه سایت XML این است که به طور خودکار به روز می شود (نقشه سایت پویا).

نقشه های سایت HTML نباید به موتورهای جستجو ارسال شوند، بلکه باید در عناصر ناوبری وب سایت شما گنجانده شوند. یک مکان معمول برای نقشه سایت HTML در پاورقی وب سایت است. اگر به یک وب سایت دسترسی دارید، اولین راه برای یافتن نقشه سایت این است که بررسی کنید آیا قبلاً به در سرچ کنسول ارسال شده است یا خیر. پس از ورود، می‌توانید مجله خبری سئو به بخش «sitemap» که در زیر «Index» در منوی سمت چپ یافت می‌شود، بروید. اگر چیزی در آنجا مشاهده کردید، می‌توانید روی آن کلیک کنید و سپس لینک OPEN SITEMAP در گوشه سمت راست بالا ظاهر شود. اگر همه صفحات شما به درستی پیوند داده شده باشند، خزنده های موتورهای جستجو معمولا می توانند تمام صفحات شما را بدون نقشه سایت کشف کنند.

تأثیر نقشه سایت در سئو !! آیا نبود سایت مپ به سئو سایت ضربه میزند؟

ذخیره کردن نقشه سایت در دایرکتوری ریشه می‌تواند از به وجود آمدن مرجع نامعتبر جلوگیری کند. فایل نقشه سایت باید به صورت UTF-8 باشد و از کاراکترهای entity-escaped در URL استفاده شود (به عنوان مثال جایگزین کردن کاراکتر “&” با کاراکتر “&” در آدرس‌های داینامیک). موتورهای جستجوی گوگل و بینگ از فایل های Media RSS به عنوان جایگزینی برای تشخیص توضیحات متای فایل های ویدئویی استفاده می کنند. از آنجایی که بینگ نیز از این نوع فایل پشتیبانی می‌کند، توسعۀ Feed ویدئویی mRSS راهکاری هوشمندانه خواهد بود که از هدر رفتن وقت‌تان جلوگیری می‌کند.

ساخت نقشه سایت بدون cms عمومی (اختصاصی)

زمانی که از صفحات زیاد صحبت می کنیم، منظورمان سایتی با 5000 صفحه و با سایز نقشه بالای 100 مپ است. در این صورت شما به فایل ایندکس سایت مپ خودتان نیاز خواهید داشت. به صورت خلاصه تر یعنی فایل مرتبط به هر سایت مپ، باید در فایل ایندکس لیست شود و پس از آن مورد استفاده قرار گیرد.

  • همه آدرس‌هایی که در نقشه سایت نوشته می‌شوند باید از قواعد یکسانی پیروی کنند.
  • نقشه سایت لیستی از صفحات مهم سایت شما برای پایش و ایندکس می باشد، بنابراین نیاز به درج تمام آدرس های سایت در آن نیست.
  • اگر تا الان روی سئوی سایتت کاری نکردی، بهتره که از همین امروز شروع کنی.
  • زمانیکه شما یک نقشه سایت ایجاد می‌کنید، و مثلا آن را به ابزار وبمستر گوگل ارسال می‌کنید گوگل می‌تواند نقشه سایت شما را بررسی کند.
  • از این فایل یک بک اپ بگیرید و آن را در سیستم خود دانلود و سیو کنید.

هر چقدر نقشه سایت شما کوچکتر باشد، ایندکس آن راحت تر و سریعتر خواهد بود؛ اما این دلیل نمی شود که محتوای سایت خود را برای کوتاه شدن نقشه سایت در آن قرار ندهید. تمامی صفحاتی که میخواهید به گوگل نشان ندهید را باید در یک فایل مشخص به گوگل اطلاع دهید. در مجموع باید گفت که بهترین کار این است که تمام صفحاتی که محتوای بی‌کیفیت یا بی‌ارزش دارند را باید از سایت و نقشه سایت حذف کرد.

در مورد وب سایت های چند زبانه چطور؟

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار برچسب خورده با