سایت مپ چیست؟ 3 روش ساده ساخت Sitemap آکادمی دیجیتال مارکتینگ فرین-سئو

درستی نداشته باشید، نقشه سایت می‌تواند این مشکل را پوشش دهد. به نظر می‌رسد که این ۶ تا URL در نقشه سایت ما در حال دریافت پیام « Duplicate, submitted URL not selected as canonical» هستند. اگر جمله «Sitemap index processed successfully» را مشاهده می‌کنید، یعنی گوگل با موفقیت سایت‌مپ شما را کرال کرده است. و اگر همه چیز درست پیش رفته باشد، شما می‌توانید اطلاعات مربوط به نقشه را در این صفحه و در بخش « Submitted Sitemaps» مشاهده کنید. برای ارسال نقشه‌های سایت خود به حساب Google Search Console خود وارد شوید. در ادامه این مطلب، به نحوه تنظیم نقشه‌های سایت و بهینه‌سازی آن برای سئو خواهیم پرداخت.

  • نیازی نیست که نقشه سایت HTML شامل همه URL ها یا صفحات شما باشد و باید برای کمک به کاربر در یافتن آنچه به دنبالش در وب سایت شما است، ساخته شود.
  • همان‌طور که می‌بینید در کدهای بالا تگ‌ها اجباری و اختیاری وجود دارد.
  • این داشبورد است که چندین ابزار مفید برای مدیریت وب سایت شما ارائه می دهد.
  • تنها نگرانی شما خزنده های وب و اطلاعاتی است که آنها برای درک بهتر وب سایت شما نیاز دارند.

اما این موضوع تا حد زیادی به CMS شما و اینکه از چه برنامه‌ای برای ایجاد سایت‌مپ خود استفاده کرده‌اید نیز وابسته است. در این صورت می‌توانید از یک ابزار تولید Sitemap شخص ثالث (third-party) مانند XML-sitemaps.com استفاده کنید. این ابزار، یک فایل XML را که می‌توانید از آن به عنوان نقشه سایت خود استفاده کنید‌، در اختیار شما قرار می‎دهد.

نقشه سایت در دو نوع HTML و XML است که در این قسمت می خواهیم هرکدام را معرفی کنیم. سپس آدرس سایت مپ خود را بدون ذکر نام دامنه در بخش Add a new sitemap وارد و دکمه submit را فشار دهید. اگر برای نقشه ­های سایت خود از Atom/RSS استفاده می‌کنید و می‌خواهید تغییرات مورد نظر خود را علاوه بر گوگل در سایر موتور‌های جستجو نیز پخش کنید، می‌توانید WebSub را مورد استفاده خود قرار دهید. برای این کار درخواست GET را در مرورگر خود یا خط فرمان به این آدرس ارسال کرده و URL کامل نقشه سایت را مشخص کنید. به طور کلی گوگل از چند فرمت نقشه سایتپشتیبانی می‌کند که در ادامه هر یک از آن‌ها را مورد بررسی قرار می‌دهیم. سایت شما دارای آرشیو بزرگی از صفحات محتوایی است که جدا شده یا به خوبی به یکدیگر لینک نشده‌اند.

سایت‌های فروشگاهی بزرگ معمولا به چنین چیزی نیاز دارند تا بتوانند تمامی صفحات خود را در نقشه سایت بگنجانند. برخی نقشه‌های سایت دارای اولویت‌بندی یا همان Priority‌ هم هستند که تعیین می‌کند کدام صفحات مهم‌تر هستند. به طور مثال صفحه‌ی اصلی سایت می‌تواند اولویت بالاتری نسبت به صفحه لاگین یا ورود به سایت داشته باشد. قبل از ثبت نقشه سایت بهتر است آن را تست کنید و با کلیک بر روی Test‌ می‌توانید ارورهایی که ممکن است باعث بروز مشکلاتی در ایندکس صفحات می‌شوند را پیدا و برطرف کنید.

با این حال ، شما می توانید روند کار را سرعت بخشید ، و از ربات بخواهید که زودتر به این اطلاعات جدید نگاه کند. برای انجام این کار، باید نقشه سایت خود را به کنسول جستجوی Google اضافه کنید. نقشه سایت برای خزیدن موتورها و ایندکس کردن وب سایت ضروری است تا بتوان مجله خبری سئو محتوای درون آن را در نتایج جستجو قرار داد. Sitemap فایل متنی می باشد که در سایت شما آدرس تمام صفحات سایت را در بر دارد. سایت مپ اطلاعات هر صفحه از سایت را در خود نگهداری می کند، این فایل بروزرسانی و اهمیت و نحوه ارتباط با صفحات دیگر را نیز در برمیگیرد.

راهنمای جامع YMYL و چگونگی تاثیر آن بر سئو (براساس آخرین آپدیت)

اگر از وردپرس استفاده می‌کنید، می‌توانید یک نقشه سایت با پلاگین Yoast SEO تهیه کنید. از رفع مشکلات کیفیت محتوا گرفته تا بهینه سازی نقشه سایت و لینک سازی داخلی. ما می دانیم که چگونه “کشف شده – در حال حاضر نمایه نشده” شما را برطرف کنیم. این فایل به موتورهای جست و جو کمک می کند تا ضمن خزیدن، ساختار سایت را نیز بهتر درک کند.

فایل ایندکس نقشه سایت

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار برچسب خورده با