سایت مپ یا نقشه سایت چیست؟ چگونه sitemap بسازیم؟-سئو

گوگل پیشنهاد می‌کند که از سایت مپ در کنار این ابزار استفاده کنید تا موتورهای جستجو بتوانند صفحات را شناسایی کنند. با توجه به نوع سیستم مدیریت محتوا سایت خود میتوانید پلاگین های رایگان و غیر رایگان بسیاری بیابید که بسادگی یک نقشه سایت ایجاد می کنند. تعداد این پلاگین ها بقدری است که نامبردن آنها خود چندین و چند صفحه خواهد شد. از مزایایی این روش داینامیک بودن سایت مپ و عدم نیاز به دانلود مداوم یک نسخه جدید از نقشه سایت است. احتمالا در سئو اصطلاح نقشه سایت یا سایت مپ را شنیده باشید و از خودتان بپرسید نقشه سایت چیست؟ نقشه سایت یک فایل xml هست که به موتورهای جستجوگر معرفی می‌کنیم تا با پیچ‌ و خم‌های سایت ما آشنا شود.

اگر به لحظ فنی امکان پیاده‌سازی این نسخه را ندارید از RSS یا TXT استفاده کنید. بودجه خزش یا Crawl budget به تعداد صفحاتی گفته می‌شود که ربات های گوگل طی یک دوره زمانی مشخص (مثلاً یک روز) در سایت ما بررسی و ایندکس می‌کنند. برای سایت‌هایی که به تازگی فعالیت خود را آغاز کرده‌اند معمولا این بودجه از تعداد صفحات در صف ایندکس کمتر است در نتیجه مدیریت آن اهمیت بسیار بالایی دارد.

بخش‌های مختلف یک سایت مپ XML

اگر «نمایه نقشه سایت با موفقیت پردازش شد» را مشاهده کردید، گوگل با موفقیت نقشه سایت شما را خزیده است. برای ارسال یک Sitemap روی URL کلیک کنید، و آدرس نقشه خودتان را آنجا وارد کنین، و SUBMIT را بزنید . اگر همه چیز در سایت مپ کامل باشد ، وقت آن رسیده است که Sitemap را برای گوگل ارسال کنید . فراموش نکنید حتما بعد از اتمام کار، یک بار سایت مپ را بررسی کنید. جایگزین دیگه‌ای هم برای یوئاست سئو وجود دارد ، می توانید از نقشه سایت XML گوگل استفاده کنید .

هزینه تولید محتوا

اگر هنوز درباره ساختار سایت مپ ابهام دارید، این بخش از مقاله می‌تواند به سوالات شما پاسخ دهد. آدرس صفحه، اولویت، نرخ‌به‌روزرسانی و آخرین تغییر برای همه سایت‌ها یکسان نیست و بر اساس اولویت کسب و کار تعیین می‌شود. برای درک بهتر چند استراتژی متفاوت برای مدیریت نقشه سایت را بررسی می‌کنیم. از طرف دیگر برخی صفحات مثل «تماس با ما» یا «درباره ما» هم ارزشمند نیستند.

وقتی آدرس ها را بررسی می کنیم، میبینیم که صفحات استثنا، صفحاتی هستند که ما حتی نمی‌خواستیم، آن ها را به گوگل معرفی کنیم. با اینکه google XML Sitemap امکانات و آپشن های بیشتری میده و کامل تر و تخصصی تر هست ولی منم مثل دوستمون آقا مهران معتقدم بهتره از یک افزونه استفاده کنید . Yoast افزونه معتبری هست و میشه به نقشه سایتش هم مثل سایر بخش هاش اعتماد کرد.

همانطور که گفته شد، نمیتوان در یک سایت مپ، بیش از 50 هزار URL را اضافه کرد و در صورتی که حجم فایل و یا تعداد آدرس های آن از مقدار گفته شده تجاوز کند، سایت مپ از نظر گوگل بی اعتبار شناخته میشود. با استفاده از این فایل میتوانید سایت مپ های دیگری را ساخته و همگی را در کنار هم قرار دهید تا گوگل آدرس های موجود در آنها را ایندکس کند. ساخت نقشه سایت تنها یکی از نکات مهم در سئو سایت وردپرسی است که با کمک افزونه yoast seo می توان آن را ساخت. تصور کنید که قبلا نقشه سایت خود را با یک افزونه یا ابزار ساخته‌اید و حالا قصد دارید تغییرات اساسی در آن ایجاد کنید. اولین سوال این است که آیا این کار بر سئو سایت من تاثیر منفی دارد؟ قطعا خیر. نقشه سایت یک فاکتور برای رتبه‌بندی صفحات نیست، با تغییر محتوا یا آدرس این فایل شما دستورالعمل‌های جدیدی را به ربات‌های گوگل می‌دهید و نحوه مدیریت بودجه خزش را تعیین می‌کنید.

این تگ اختیاری با هدف اشاره به میزان اهمیت یو آر ال ها در مقیاس 0 تا 1 ایجاد شده است. اما هم آقای مولر و هم آقای Illyes اعلام کرده اند که موتورهای جستجو این تگ را نادیده می گیرند. این ابزارها عمدتاً از نوع platform-agnostic هستند و عموما گزینه بسیار خوبی هستند. لازم نیست چیز دیگری را در سایت خود نصب کنید ، و این روند به طور معمول سریع و ساده است. اما وقتی که به کنسول گوگل نگاه می کنید ، 2000 صفحه میبینید .

ابتدا بررسی کنیم که به طور کلی نقشه سایت چیست؟

از جمله این ابزارها می توان به نرم افزارهایی که نقشه سایت در آن ها ساخته شده و افزونه Google XML Sitemaps در سایت وردپرسی اشاره کرد. در حقیقت، وب سایت های وردپرسی که قبلاً از Yoast SEO استفاده می کردند، می توانند نقشه های سایت XML را مستقیماً مجله خبری سئو در این افزونه فعال کنند. حتی میتوان با استفاده از JSON-LD و اسکیما مارک آپ ImageObject اطلاعات بیشتری از تصاویر را نسبت به نقشه سایت در اختیار موتورهای جستجو قرار داد. به همین دلیل ساخت نقشه سایت تصاویر برای بسیاری از وب سایت ها ضروری نیست.

  • خوشحالیم که آموزش های وبسیما برای شما مفید و اثربخش بوده است.
  • با توجه به اینکه ساخت XML Sitemap کار سختی نیست، پیشنهاد میکنم از ابتدا یک نقشه سایت XML ایجاد نمایید.
  • سپس باید بتوانید به نقشه سایت در domain.com/sitemap.xml دسترسی داشته باشید.
  • بنابراین اگر هدف‌گذاری مشخصی برای دسته‌بندی و برچسب نیست، می‌توان آخرین تغییر را به صورت هفتگی در نظر گرفت.
  • تمام محتوای وب سایت شما را پیدا کنند، بخزند و فهرست کنند.

وقتی صفحات و پست هایی را از سایت خود اضافه یا حذف می کنید، این موارد به طور خودکار اعمال و سایت مپ به روز می شود. اگر CMS شما این کار را انجام نمی دهد، معمولاً افزونه ای وجود دارد که این کار را انجام می دهد. اگر وب‌سایت شما از Google News یا سایر محتوای رسانه‌ای غنی در موتورهای جستجو استفاده می‌کند، اطلاعات اضافی موجود در نقشه سایت شما می‌تواند برای بهبود محتوای شما استفاده شود. من یک سایت فروشگاهی دارم و متاسفانه در هاستینگ مشکلاتی بوجود اومد و سایت من خوابید و بک آپ و چیزی تحوی من ندادند. بعد از دو هفته دوباره به بالا آوردن سایت کردم و الان از ۲۷۴ صفحه ای که url ها در سایت مپ محصولات هست ۳۰ تای اون رو شناخته و بقیه رو ایندکس نکرده و این برای من جای سوال هست.

اگر همه چیز درست تنظیم شده باشد، می توانید در قسمت لیست نقشه های ارسال شده، اطلاعات نقشه خودتان را مشاهده کنید. نگران نباشید ، می توانید از ابزار نقشه سایت دیگری مثل XML-Sitemaps.com استفاده کنید . هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار برچسب خورده با