سایت مپ یا نقشه سایت چیست؟ چگونه sitemap بسازیم؟-سئو

بیشتر سایت‌های بزرگ بیش از آدرس URL دارند که ایندکس شدنشان در موتورهای جستجو خیلی برایشان اهیمت دارد. از آنجایی که در نقشه سایت تنها اجازه ورود آدرس وجود دارد، وبمسترها می‌توانند یک فایل ایندکس نقشه سایت برای خود ایجاد کنند. به این نکته توجه داشته باشید که نقشه سایت تان نباید بیش از 1% خطای لینک داشته باشد. مجله خبری سئو خطای لینک، هر نوع کد پاسخ HTTP است که شامل تغییر مسیر 404 برای لینک های شکسته و ریدایرکت 301 و 302 برای لینک‌های تغییر مسیر یافته است. استفاده از لینک‌های صحیح در قوانین سئو برای تمامی موتورهای جستجو الزامی است. شما می‌توانید کد پاسخ HTTP برای هر URL را با استفاده از ابزار Header Checker بررسی کنید.

  • از طرف دیگر شما می توانید در انکر تکست این لینک ها از کلید واژه های مورد نظرتان استفاده کنید و رتبه بهتری را برای آن کلیدواژه ها بدست بیاورید.
  • برخی کرالرها یا مرورگرها ممکنه از شکل unicode هم پشتیبانی کنند اما بهتره که تمام URL ها به صورت encode باشند.
  • برای شروع به تنظیمات پلاگین یواست بروید و نقشه سایت را غیر فعال کنید.
  • به عنوان مثال، فرض کنید نقشه سایت شما به 5000 صفحه پیوند دارد.
  • اگر یک وب‌سایت تجارت الکترونیکی را مدیریت می‌کنید، داشتن سایت مپ برای هر گروه محصول، می‌تواند مدیریت صفحه محصول را حتی ساده‌تر کند.
  • با این کار، در اینجا نحوه تنظیم نقشه سایت و بهینه سازی آن برای سئو آمده است.

پس از تولید این فایل می توانید آن را به عنوان یکی از صفحات سایتتان (مانند /sitemap) آپلود نمایید. اما از دیدگاه موتور جستجو سایت مپ مسیری است که خزنده ها می توانند به راحتی با استفاده از آنها به تمامی صفحات مهم سایت سرک بکشند و آنها را ایندکس نمایند. سلام خسته نباشیداز محتواهای آموزشیتون بسیار ممنونم فقط یه سوال داشتم اونم این هست که من تو وب مستر تولز هیچ دیتایی ندارم. شما میتونید کمک کنید؟ من سایتم رو داخل گوگل ثبت کردم و کد تائید هم وارد کردم.

برای آنالیز بهتر این بخش نیز می توانیم آدرس های آن را در نقشه های سایت کوچکتر گروه بندی کنیم. وجود این تگ اجباریست و اشاره به نسخه کانونیکال یو آر ال دارد. این یو آر ال بایستی به گونه ای بوده که مطابق با پروتکل اصلی سایت (HTTP یا HTTPS) بوده و از نظر وجود یا عدم وجود www نیز صحیح باشد. سپس Google از این داده ها برای ایجاد نتایج جستجو استفاده می کند و مشخص می کند کدام یک از مطالب خاص را در نتایج بالاتر نمایش دهد. نقشه سایت یک فایل XML است که URL های یک سایت را لیست می کند. اگر مراحل بالا را به درستی انجام داده باشید احتمالا به مشکل خاصی برنخواهید خورد.

فواید داشتن نقشه سایت در سئو

برای وب سایت های بسیار بزرگ می توان حتی از چندتا از این دست نقشه های سایت نیز ایجاد نمود. به زبان ساده، نقشه سایت XML لیستی از یو آر ال های وب سایت شماست. در واقع نقشه سایت مانند نقشه راه موتورهای جستجوست تا به محتوای سایت و نحوه دسترسی به آن پی ببرند. نقشه سایت شامل “ابر داده(اطلاعات جامع و کامل)” – یا اطلاعات متنی در مورد هر صفحه و ساختار صفحات است.

سایت مپ چیست؟ site map

هرچند اگر شما به طور مداوم محتوا سایت خود را بروز رسانی می کنید و می خواهید این تغییرات در اسرع وقت ایندکس شوند، استفاده از سایت مپ بهترین انتخاب برایتان است. نقشه‌های سایت XML شاخص‌گذاری را تضمین نمی‌کنند؛ آنها فقط URLهایی که شما برای خزیدن و ایندکس در موتورهای جستجو می‌خواهید پیشنهاد می‌کنند. در بخش Sitemap از گوگل سرچ کنسول علاوه بر مشاهده خطاها و هشدارها (مخصوصا با ظهور بخش جدید Index Coverage) می توانید آنالیزهای بیشتری نیز انجام دهید. حال به این می پردازیم که چگونه با بهینه سازی نقشه سایت، شاخص های سئو را ارتقا دهیم.

ممکن است افزونه Google XML Sitemaps زمانی که همزمان با افزونه Yoast SEO فعال می شود مشکلاتی را بوجود آورد. مثلا من یک مطلب تازه ای در سایت قرار می دهم و سریع fetch می کنم . در نهایت باید از طریق گوگل وبمستر sitemapها رو به گوگل شناسایی کنی. این مقاله به کوشش رامین محمودی، صفیه منتظری، حسین بابائی، مینا شهانی و دیگر اعضای تیم نوین تولید شده است.

روش دیگر این است که یک افزونه وردپرس شخص ثالث فایل نقشه سایت شما را ایجاد کند. افزونه Yoast SEO یکی از بهترین افزونه های سئو برای وب سایت های وردپرسی است. عملکردهای مهم زیادی را برای بهبود سئوی وب سایت شما انجام می دهد. و یکی از این عملکردهای مهم این است که به شما امکان می دهد یک فایل نقشه سایت به روز برای وب سایت خود ایجاد کنید.

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار برچسب خورده با