سایت مپ یا نقشه سایت sitemap چیست؟ ثبت در سرچ کنسول گوگل-سئو

منظور از غیرفعال بودن این است که صفحات جدیدی به آن‌ها اضافه نمی‌شود یا به ندرت تغییر در محتوای آن ایجاد می‌شود. بزرگ‌ترین چالش گوگل برای ارائه بهترین نتایج به کاربران، بررسی و ایندکس صفحات وب است. ربات‌های گوگل با میلیاردها صفحه اینترنتی روبرو هستند که نه تنها هر روز بر تعداد آن‌ها افزوده می‌شود، بلکه صفحات قبلی نیز به صورت مداوم در حال تغییر و به‌روزرسانی هستند. مثل گردشگری در تخت جمشید، اگر ربات‌ها بدون هیچ برنامه‌ای شروع به بررسی صفحات کنند، بسیاری از صفحات ارزشمند را نخواهند دید.

نقشه سایت (sitemap) چیست و چگونه سایت مپ بسازیم؟

ربات‌های گوگل بودجه مشخص و محدودی را برای بررسی و ایندکس هر سایت در نظر می‌گیرند که در بسیاری موارد موجب می‌شود تا هفته‌ها پس از انتشار محتوا منتظر بررسی و ایندکس آن توسط گوگل باشیم. اگر این مورد در مورد وب سایت شما باشد، به چندین نقشه سایت و یک فایل فهرست نقشه سایت نیاز خواهید داشت. با این حال، XML رایج ترین قالب نقشه سایت است که توسط اکثر وب مسترها استفاده می شود. و از آنجایی که اکثر وب سایت ها و وبلاگ ها توسط وردپرس پشتیبانی می شوند، وردپرس به طور کامل از فرمت XML پشتیبانی می کند. به عبارت دیگر، داشتن نقشه سایت ممکن است مستقیماً بر رتبه بندی موتورهای جستجو تأثیر بگذارد.

در صورتی‌که این اولویت با سیگنال‌های دیگری مانند فایل robots.txt، ریدایرکت 301، تگ کنونیکال و تگ noindex در تناقض باشند، بخش Coverage در سرچ کنسول به ما اعلام خواهد کرد. بخش زیادی از اطلاعات و مثال‌های ارائه‌شده در این مقاله از کارگاه آموزش گوگل سرچ کنسول آکادمی وبسیما جمع‌آوری شده است. پیشنهاد می‌کنیم با مراجعه به صفحه کارگاه و تهیه ویدیو به صورت کامل با نقشه سایت آشنا شوید.

آنها میل دارند از فوتر لینک شده و معمولا برای سهولت کاربران برای دستیابی به تمام صفحات وبسایت نوشته می‌شود. بنابراین هم توسط کاربر و هم توسط موتور جستجو دیده می‌شود. برای وبسایت‌های با تعداد صفحات کم به علت آسانی بهتر است از HTML sitemap استفاده شود. در واقع با استفاده از نقشه سایت می توانید به موتورهای جستجو اعلام کنید که بر روی چه صفحاتی از وب سایت متمرکز شوند. همچنین این کار موجب استفاده بهینه تر از Crawl Budget می شود. همانطور که احتمالا می دانید موتورهای جستجو دارای محدودیت هایی در صرف منابع برای پایش سایت شما هستند.

نحوه معرفی نقشه سایت در سرچ کنسول

از طرفی نمیدونم مشکل از قالبه یا نه؛ یا مشکل از ارور ها هستش. در حالیکه خودم توی گوشی یا view page source کروم بررسی میکنم مشکلی نداره. دائما محتواهای خود را به روز رسانی میکنید و میخواهید هر بار سریعا گوگل از این بروز رسانی ها مطلع شود.

این افزونه گزینه ای برای کش نقشه سایت ندارد و این کار لزومی هم ندارد. ولی از نقشه سایت برای پیدا کردن صفحات و preload کردن استفاده میکند. نقشه سایت مثل یک راهنمای همیشه حاضر، دقیق‌ترین و آخرین اطلاعات از وضعیت صفحات ارزشمند را در اختیار ربات‌ها قرار می‌دهد تا راحت‌تر در سایت گردش کنند. توجه کنید که وجود چنین خطاهایی مجله خبری سئو بر رتبه سایر صفحات شما در نتایج جستجو تاثیر مستقیم نداشته و یک مشکل بزرگ محسوب نمی‌شود. تنها دغدغه ما در این شرایط مدیریت صحیح بودجه خزش و افزایش سرعت ایندکس صفحات است. از طرف دیگر سایت‌های تندمحتوا مثل سایت‌های خبری یا فروشگاه‌های بزرگ به صورت روزانه اقدام به ساخت صفحات جدید و انتشار محتوای ارزشمند می‌کنند.

  • سپس ، سایت خود را از صفحه اصلی کنسول جستجو انتخاب کنید دکمه Add / Test نقشه سایت را انتخاب کنید ، URL را که نقشه سایت شما در آن قرار دارد وارد کنید و ارسال را وارد کنید.
  • سایت های رایگان و غیر رایگان بسیاری در سراسر وب به تولید سایت مپ اختصاص دارند.
  • با اضافه شدن یک محتوای جدید یا تغییر در یکی از صفحات سایت باید نقشه سایت ما نیز به‌روز شود در نتیجه مدیریت آن به صورت دستی تقریبا غیرممکن است.
  • این کار از ایندکس شدن صفحات توسط موتورهای جستجو جلوگیری می‌کند.

در اینجا لیستی از دستورهای جستجوی مختلف وجود دارد که می‌توانید از آنها در ترکیب‌های مختلف استفاده کنید. این تگ والد هر ورودی URL است و همه تگ هایی که در زیر آن قرار می گیرند فرزندان این تگ هستند. استاندارد جهانی URL از حروف Unicode مثل فارسی پشتیبانی نمی کند (مانند آدرس اول) به همین دلیل آدرس هایی که حروف Unicode دارند باید Encode شوند که حالت دوم است که در کامنت تون ثبت کردید.

خوشبختانه شما مجبور نیستید بین این دو یکی را انتخاب کنید، زیرا آنها دو هدف متفاوت دارند. وقتی نوبت به انتخاب نقشه سایت می رسد، انتخاب هر دو کاملا قابل قبول است. در حالی که نقشه سایت XML به شدت توصیه می شود، سایت مپ HTML اختیاری است، اما همچنان توصیه می شود که داشته باشید.

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار برچسب خورده با